Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Koje osobine treba da ima dobar mentor i kako da ga prepoznate?

Beograd
Srpska ekonomija

Svaki početak može biti težak, naročito onaj koji označava ulazak na tržište rada. Susret sa realnim poslovnim okruženjem često je pun izazova i nepoznanica za one koji tek započinju svoj karijerni put. Tim povodom, iz kompanije Nestlé, koja ima program za mlade talente, stižu saveti kako da prepoznate da je vaš nadređeni zaista i dobar mentor.

Obrazovanje je nužan i bitan preduslov za pravljenje prvih poslovnih koraka, ali tek uz dobrog vodiča na tom putu mlada osoba ima mogućnost da ostvari svoj pun potencijal. Kvalitetan i temeljan mentorski rad je ono što vrhunske kompanije svrstava među najpoželjnije poslodavce.

Tako se u kompaniji Nestlé posebna pažnja posvećuje mentorskom radu sa pažljivo odabranim talentima, o čemu svedoči i činjenica da čak 16 procenata zaposlenih u Nestlé Srbija ima manje od 30 godina. Neki od njih prošli su kroz Summer’s Cool, program plaćene prakse, tokom kojeg se studenti i diplomci upoznaju sa gotovo svim aspektima rada u kompaniji. Takođe, dobijaju priliku da sarađuju sa profesionalcima koji se izdvajaju ne samo svojom stručnošću i znanjem, već i svim osobinama koje odlikuju izvrsne mentore. Neke od njih izdvajamo u nastavku.

Iskren i konstruktivan feedback

Dobar mentor pruža povratne informacije koje su direktne, ali i pune razumevanja, podrške i ohrabrenja za napredak. Umesto da kritikuje, fokusira se na konkretne aspekte koje se mogu poboljšati, dajući jasne primere i preporuke za dalji rad. Ovaj pristup pomaže mladim kolegama da bolje sagledaju svoje snage i slabosti i razvijaju se u pravom smeru.

Pristupačnost

Mentor treba da bude lako dostupan i otvoren za komunikaciju. Mlada osoba koja tek stupa na tržište rada treba da se oseća slobodno da postavlja pitanja, argumentovano iskazuje sopstveno mišljenje ili traži savet bez straha od osude. Pristupačnost stvara sigurnu sredinu za učenje i rast.

Fleksibilnost i otvorenost

Svaka situacija je jedinstvena, a dobar mentor razume da ponekad treba prilagoditi pristup. Fleksibilnost u metodama mentorstva i otvorenost prema novim idejama ili pristupima omogućavaju mladima da istražuju različite mogućnosti i razvijaju svoje sposobnosti na različite načine.

Posvećenost

Posvećenost mentora je ključna za uspeh mentorskog odnosa. Dobar mentor aktivno ulaže vreme i trud u razvoj juniora, prati njegov napredak i pruža podršku kada je to potrebno. To inspiriše mladog čoveka da se dodatno angažuje, rado sarađuje sa drugima i obogaćuje svoje radno iskustvo.

Preuzimanje odgovornosti

Dobar mentor izuzetno je samosvestan i oslobođen sujete. Stvara atmosferu u kojoj se otvorena komunikacija i poštovanje visoko vrednuju i nagrađuju. To podrazumeva i priznanje grešaka i učenje iz njih, kao i pomoć novom kolegi da razume da su izazovi deo procesa učenja. Ovakav pristup stvara uzajamni osećaj poverenja i samim tim garantuje dugu i uspešnu saradnju.

Kako da pronađete dobrog mentora?

Priliku da se upozna sa načinom rada u Nestlé Srbija, kao i da uči od priznatih eksperta u raznim sektorima kompanije, imaće i pobednik ili pobednica konkursa „Iskaži se“, koji je ovaj poslodavac organizovao u saradnji sa izdavačkom kućom Laguna.

Studenti i diplomci do 26 godina starosti dobili su mogućnost da se predstave u kratkoj formi od 800 slova potencijalnom budućem poslodavcu ili menadžeru, stavljajući tako u prvi plan svoju kreativnost i originalnost. Najbolji ili najbolja među njima osvaja tablet, vaučere za kupovinu knjiga u Laguna knjižarama, specijalizovani kurs „Karijera u tvojim rukama“ u organizaciji kompanije Nestlé Srbija, a kao najvredniju nagradu dobija mentorstvo u kompaniji Nestlé u trajanju od jednog dana. Pobednik/ca će imati priliku da dobije mentorstvo iz oblasti koju odabere: marketinga, ljudskih resursa, proizvodnje, komercijalnog razvoja, prodaje i uči od vrsnih stručnjaka.

Nestlé ostaje posvećen prepoznavanju jedinstvenih snaga i talenata mladih ljudi i omogućava im da ove kvalitete dodatno razvijaju. Kroz okruženje puno podrške, mladi sa lakoćom savladavaju izazove i unapređuju svoje veštine. Ključno je negovanje kulture poverenja i motivacije u kojoj se razvojna polja mladih vide kao šanse za napredak. Takav pristup ne samo da podstiče lični rast, već jača timski duh i zajedništvo, što doprinosi zajedničkom uspehu cele kompanije.

Ostali naslovi

Najvažniji trendovi u finansijskom sektoru
Srpska ekonomija
Finansijska industrija ubrzano korača u novu digitalnu eru — dinamičniju, inteligentniju i povezaniju nego ikada ranije. Svaka inovacija donosi priliku, a svaka prilika otvara vrata kroz koja sajber rizici mogu da se provuku. Finansijske institucije moraju temeljno preispitati svoj pristup bezbednosti, prelazeći sa puke implementacije na stratešku sajber otpornost
Nakit kao ukras, a poluge i kovanice za štednju
Srpska ekonomija
Mnogi i dalje veruju da je svejedno da li ulažu u nakit ili investiciono zlato. Razlika je, međutim, velika - nakit ima pre svega estetsku i sentimentalnu vrednost, dok je investiciono zlato sredstvo očuvanja imovine. Nakit se poreski tretira kao svaka druga roba, dok je investiciono zlato oslobođeno poreza
Veza između gojaznosti i razboljevanja u Srbiji
Srpska ekonomija
Ovogodišnje istraživanje o fizičkoj formi i zdravlju, koje je sprovela farmaceutska kompanija Galenika, otkriva glavne zdravstvene izazove sa kojima se susreću stanovnici Srbije sa viškom kilograma. Procenjujući svoj višak kilograma, 37 odsto muškaraca kaže da ima između pet i deset kilograma viška. Istog je mišljenja 45 odsto žena
Fleksibilnost važnija od plate
Srpska ekonomija
Četvrtu godinu zaredom, Osiguranik, TIM Centar, Rezilient i Infostud predstavili su rezultate istraživanja „Šta to radi zaposlene“, koje donosi najsveobuhvatniji pregled potreba, očekivanja i percepcija zaposlenih u Srbiji. Ove godine u istraživanju je učestvovalo 759 donosilaca odluka i 3.111 zaposlenih
The Bristol Belgrade na svetskoj mapi luksuza
Srpska ekonomija
The Bristol Belgrade dobitnik je prestižnog MICHELIN Key priznanja za 2025. godinu, čime sa ponosom preuzima ulogu ambasadora beogradskog duha, grada koji spaja energiju, gostoprimstvo i kulturu na način koji ostavlja snažan utisak na svakog posetioca
Još pet tona zlata do potpune sigurnosti
Srpska ekonomija
Zlatne rezerve Narodne banke Srbije dostigle su rekordnih 51,7 tona. Samo tokom ove godine vrednost zlatnih rezervi uvećana je za 1,4 milijarde evra. Deo od pet tona kupljenih u julu 2024. još se nalazi u posebnom trezoru Narodne banke Švajcarske u Bernu, ali kada i ta količina stigne u Beograd, cela nacionalna zlatna rezerva biće fizički smeštena u domaće trezore
Kako savremene tehnologije menjaju budućnost vodosnabdevanja u Srbiji
Srpska ekonomija
U Srbiji, u proseku, skoro polovina vode koja se pošalje u sistem nikada ne dođe do potrošača. Nestaje usput, u pukotinama starih cevi, u curenjima koja se ne primećuju, u greškama u merenju, nelegalnim priključcima
Dodeljene nagrada „Ekoopština“ 2025
Srpska ekonomija
U ambasadi Francuske u Srbiji održana je ceremonija dodele nagrada konkursa „Ekoopština“ koji se organizuje u partnerstvu sa kompanijama Saint-Gobain, Veolia, Decathlon, Wiener Städtische, Telekom Srbija, HUOT, nevladinim organizacijama NALED i SKGO, Francuskom agencijom za razvoj (AFD) i sa Delegacijom Evropske unije
Očuvanje šuma i prirodnih resursa
Srpska ekonomija
Inovativni potencijal AgAR-a već je prepoznat i na evropskom nivou – nakon nagrade na sajmu poljoprivrede u Poljskoj, AgAR se plasirao u finale prestižnog takmičenja za robotski traktor godine (TOTYbot), koje će svoj epilog imati na sajmu Agritechnica u Hanoveru ovog novembra
Šta da radite ako dobijete fišing imejl
Srpska ekonomija
Značajan broj fišing imejlova svakodnevno stiže do korisnika. Iako oni obično završe u spam folderu, jer ih današnji bezbednosni sistemi uglavnom lako prepoznaju i preusmere u neželjenu poštu (neretko zajedno i sa nekom legitimnom porukom), veliki broj uspe i da prevari korisnike i navede ih da otvore linkove koje sadrže i potom unesu svoje privatne podatke