Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Pet veština koje su mladima potrebne na tržištu rada

Beograd
Srpska ekonomija

Ulazak na tržište rada često predstavlja izazov za mlade ljude. U današnjem poslovnom okruženju, koje se neprekidno menja i razvija, uspeh više ne zavisi samo od formalnog obrazovanja. Veštine koje mladi stiču kroz akademske studije i prakse postaju presudne za njihovu sposobnost da se istaknu i uspešno integrišu u tržište rada.

Nestlé Srbija, prepoznajući ove izazove i potrebe mladih, nudi program plaćene prakse Summer’s Cool koji već pet godina omogućava studentima i diplomcima da steknu dragocena iskustva u okviru vodeće prehrambene kompanije na svetu. Ovaj program ne samo da pruža priliku za profesionalni razvoj, već i omogućava mladima da obogate svoje veštine i pripreme se za dinamično tržište rada. U nastavku donosimo pet ključnih veština koje će mladima pomoći da se uspešno pozicioniraju u savremenom poslovnom svetu.

1. Digitalna pismenost

Digitalna pismenost više nije samo dodatna prednost; ona je neophodna. Razumevanje i efikasno korišćenje digitalnih alata i tehnologija je ključno za gotovo svaki aspekt savremenog poslovanja. Bilo da se radi o osnovnim aplikacijama, analizi podataka ili bezbednosti informacija, mladi moraju biti upućeni u najnovije tehnologije i trendove kako bi mogli da doprinesu i primene u svojim ulogama.

2. Fokusiranost na efikasno rešavanje problema

Sposobnost da se problemi prepoznaju i efikasno rešavaju je izuzetno važna na radnom mestu. Savremeni poslodavci traže zaposlene koji mogu brzo analizirati situacije, pronaći kreativna rešenja i primeniti ih u praksi. Ove veštine omogućavaju mladima da se nose sa izazovima i doprinose unapređenju poslovnih procesa.

3. Veštine komunikacije

Efikasna komunikacija je temelj uspešnog rada u timu i sa klijentima. Mladi ljudi treba da razviju svoje veštine verbalne i pisane komunikacije kako bi mogli jasno i precizno izražavati svoje ideje i potrebe. Ljudi koji su vešti u komunikaciji su ne samo bolji saradnici, već i uspešniji lideri.

4. Radoznalost i kreativnost

Radoznalost je ključna za lični i profesionalni razvoj. Mladima je važno da ostanu otvoreni za nova znanja i iskustva, da istražuju nove oblasti i da se ne boje da postavljaju pitanja. Ova osobina im omogućava da ostanu prilagodljivi u dinamičnom poslovnom okruženju. Kreativno razmišljanje i sposobnost inovativnog pristupa rešavanju izazova omogućavaju mladima da stvaraju originalna rešenja i doprinesu razvoju novih ideja. Ova veština je ključna za sektore koji zahtevaju stalne inovacije i napredak.

5. Preduzetnički duh

Preduzetnički duh uključuje spremnost na preuzimanje inicijative, prepoznavanje prilika i nalaženje novih rešenja. Ova veština omogućava mladima da, ne samo identifikuju oblasti sa potencijalom za poboljšanje unutar svojih organizacija, već i da aktivno doprinesu njihovom razvoju i uspehu. Preduzetnički duh podrazumeva proaktivan pristup, pri čemu mladi ljudi preuzimaju odgovornost za vođenje projekata, iniciranje novih ideja i implementaciju kreativnih rešenja koja mogu doneti značajne koristi kompaniji. Ova sposobnost da se prepozna i stvori dodatna vrednost često vodi ka profesionalnom usponu i omogućava mladima da oblikuju svoj karijerni put prema vlastitim ambicijama i ciljevima.

Tijana Bošnjak, rukovodilac za talente za Jugoistočni evropski region kompanije Nestlé, ističe kako mlade generacije u kompaniju donose nove poglede na svet, drugačije shvatanje poslovanja, sveže perspektive.

„Mladi ljudi poseduju izuzetnu fleksibilnost i inventivnost, što ima značajan uticaj na razvoj kompanije. Oni takođe teže da pronađu smisao i svrhu u svom poslu, da dele vrednosti kompanije i da rade za viši cilj. Ulazak u poslovni svet pruža jedinstvenu priliku za neprestano učenje, rast i oblikovanje karijere. Verujem da mladi treba da prihvate izazove, da budu otvoreni za nove mogućnosti, preduzimljivi, kao i da preuzmu inicijativu kako bi postigli uspeh. Programi poput Summer’s Cool, kompanije Nestlé Srbija, pružaju dragocena iskustva koja značajno doprinose profesionalnom razvoju i razvoju brojnih ‘soft’ veština", zaključuje Bošnjak.

Sticanje novih veština, kontinuirano učenje i otvorenost prema inovacijama omogućavaju mladima da se istaknu i ostvare svoje ciljeve. Uz hrabrost da se uđe u nepoznato i odlučnost da se stalno unapređuju, mladi mogu stvoriti temelje za uspešnu i ispunjenu karijeru, prepoznajući svaku priliku kao šansu za napredovanje.

Ostali naslovi

Veza između gojaznosti i razboljevanja u Srbiji
Srpska ekonomija
Ovogodišnje istraživanje o fizičkoj formi i zdravlju, koje je sprovela farmaceutska kompanija Galenika, otkriva glavne zdravstvene izazove sa kojima se susreću stanovnici Srbije sa viškom kilograma. Procenjujući svoj višak kilograma, 37 odsto muškaraca kaže da ima između pet i deset kilograma viška. Istog je mišljenja 45 odsto žena
Fleksibilnost važnija od plate
Srpska ekonomija
Četvrtu godinu zaredom, Osiguranik, TIM Centar, Rezilient i Infostud predstavili su rezultate istraživanja „Šta to radi zaposlene“, koje donosi najsveobuhvatniji pregled potreba, očekivanja i percepcija zaposlenih u Srbiji. Ove godine u istraživanju je učestvovalo 759 donosilaca odluka i 3.111 zaposlenih
The Bristol Belgrade na svetskoj mapi luksuza
Srpska ekonomija
The Bristol Belgrade dobitnik je prestižnog MICHELIN Key priznanja za 2025. godinu, čime sa ponosom preuzima ulogu ambasadora beogradskog duha, grada koji spaja energiju, gostoprimstvo i kulturu na način koji ostavlja snažan utisak na svakog posetioca
Još pet tona zlata do potpune sigurnosti
Srpska ekonomija
Zlatne rezerve Narodne banke Srbije dostigle su rekordnih 51,7 tona. Samo tokom ove godine vrednost zlatnih rezervi uvećana je za 1,4 milijarde evra. Deo od pet tona kupljenih u julu 2024. još se nalazi u posebnom trezoru Narodne banke Švajcarske u Bernu, ali kada i ta količina stigne u Beograd, cela nacionalna zlatna rezerva biće fizički smeštena u domaće trezore
Kako savremene tehnologije menjaju budućnost vodosnabdevanja u Srbiji
Srpska ekonomija
U Srbiji, u proseku, skoro polovina vode koja se pošalje u sistem nikada ne dođe do potrošača. Nestaje usput, u pukotinama starih cevi, u curenjima koja se ne primećuju, u greškama u merenju, nelegalnim priključcima
Dodeljene nagrada „Ekoopština“ 2025
Srpska ekonomija
U ambasadi Francuske u Srbiji održana je ceremonija dodele nagrada konkursa „Ekoopština“ koji se organizuje u partnerstvu sa kompanijama Saint-Gobain, Veolia, Decathlon, Wiener Städtische, Telekom Srbija, HUOT, nevladinim organizacijama NALED i SKGO, Francuskom agencijom za razvoj (AFD) i sa Delegacijom Evropske unije
Očuvanje šuma i prirodnih resursa
Srpska ekonomija
Inovativni potencijal AgAR-a već je prepoznat i na evropskom nivou – nakon nagrade na sajmu poljoprivrede u Poljskoj, AgAR se plasirao u finale prestižnog takmičenja za robotski traktor godine (TOTYbot), koje će svoj epilog imati na sajmu Agritechnica u Hanoveru ovog novembra
Šta da radite ako dobijete fišing imejl
Srpska ekonomija
Značajan broj fišing imejlova svakodnevno stiže do korisnika. Iako oni obično završe u spam folderu, jer ih današnji bezbednosni sistemi uglavnom lako prepoznaju i preusmere u neželjenu poštu (neretko zajedno i sa nekom legitimnom porukom), veliki broj uspe i da prevari korisnike i navede ih da otvore linkove koje sadrže i potom unesu svoje privatne podatke
Sedam saveta za finansijski pametan odmor
Srpska ekonomija
Letnji odmori su vreme za uživanje, punjenje baterija i stvaranje uspomena. Bilo da planirate da se brčkate u moru, istražujete skrivene ulice evropskih gradova ili uživate u prirodi Srbije – odmor ne mora da znači i ozbiljan udar na vaš budžet
Večna garancija vrednosti
Srpska ekonomija
Nekada simbol bogova i kraljeva, danas univerzalna „sigurna luka” u ekonomskim olujama, zlato je retka konstanta koja premošćuje milenijume. Sija vekovima, a sjaj mu uprkos digitalnoj ekonomiji, aplikacijama, virtuelnim valutama - ne bledi. Samo u prvoj polovini 2025. godine, trgovci su imali povećanu prodaju za četvrtinu u odnosu na isti period lane