Tehnološke inovacije su osnovni razlog za digitalnu revoluciju. Digitalno predstavljanje informacija, internet i digitalne komunikacione tehnologije su inicirale digitalnu revoluciju. Iako su tehnološke inovacije dovele do digitalne revolucije, za industrijske firme uključivanje u digitalnu ekonomiju najviše je vezano za nove digitalne poslovne modele. Iako se inovacija i kreiranje novih poslovnih modela mogu smatrati umetnošću (umećem), neophodno je da usvojimo definiciju kako bismo se lakše razumeli i komunicirali. Prva je da poslovni model opisuje kako organizacija zarađuje novac, ali da bi bila sveobuhvatna, možemo prihvatiti širu definiciju – da poslovni model opisuje kako organizacija kreira vrednost u svom poslovanju.
Drugi preduslov za lakše razumevanje i komunikaciju je da izaberemo pravila opisivanja poslovnog modela. Pravila moraju biti intuitivna, jednostavna i razumljiva, ali ipak sveobuhvatna, i moraju nam omogućavati da opišemo najrazličitije poslovne modele. U ovom tekstu ćemo koristiti pravila koji su Aleksander Ostervalder i Iv Pinjer objasnili u svojoj knjizi Kreiranje poslovnih modela iz 2010. godine. Oni kreiraju poslovni model tako što postave platno na kome su već označena mesta za osnovne blokove – elemente:
Segment klijenata
Vrednost ponuda
Kanali
Odnos s klijentima
Struktura prihoda
Ključni resursi
Ključne aktivnosti
Važni partneri