„Najveći problem imao sam sa primenom naučene teorije u praktičnom delu, kako sve naučeno da sklopim i primenim na poslu. Nije usklađeno ono što se dešava u praksi i ono što se uči na fakultetu”, za Srpsku ekonomiju objasnio je Hristijan Gurabijevski sada zaposleni student Građevinskog fakulteta u Beogradu. Njegova praksa je na master studijama trajala mesec dana, a na osnovnim nedelju dana i to nije bilo dovoljno jer se kako kaže „teorija i praksa razlikuju”.
Zakon o dualnom obrazovanju usvojen je u novembru prošle godine, a kao njegov cilj navedeno je prilagođavanje srednjeg stručnog obrazovanja potrebama privrede, smanjivanje stope nezaposlenosti mladih do 25 godina i jačanje konkurentnosti privrede Srbije na regionalnom i globalnom nivou. Istraživanja pokazuju da je mladoj osobi nakon završetka školovanja potrebno do dve godine da se zaposli. Obično se mladi nakon učenja susreću ne sa poslom, nego sa još učenja jer i sami smatraju da nemaju dovoljno funkcionalnog znanja i komunikacijskih veština i da nisu „zapošljivi”. To misle i poslodavci.