Digitalna ekonomija utiče na poslovanje firmi u svim industrijskim granama i promene iz industrijskih poslovnih modela u digitalne ili hibridne postaju imperativ svakog biznisa. Digitalna transformacija jeste upravo to – prilagođavanje poslovanja firme digitalnoj ekonomiji. Zasada ne postoji jedan opšteprihvaćeni recept za definisanje i izvođenje digitalne transformacije, već svaka kompanija ima svoje potrebe i određuje ciljeve takvog procesa i načine na koje ga treba sprovesti. Zbog toga, prema poslednjim analizama, 70-80 posto digitalnih transformacija ne donosi planirani rezultat.
Nedavno je objavljena vest da se prodaje GE digital kompanija, koja je bila osnova digitalne transformacije jedne od najuspešnijih svetskih kompanija „Dženeral elektrika”.
Promene u poslovanju proizlaze iz novih digitalnih tehnologija i načina na koje su one za to upotrebljene. Naime, nije dovoljno samo koristiti nove tehnologije već ih i pravilno ukomponovati u kreiranje novih poslovnih modela koji donose novu vrednost ili u inoviranje postojećih i prilagođavanje digitalnoj ekonomiji. Digitalna transformacija ima nekoliko važnih elemenata: razumevanje novih tehnologija i načina na koje ih treba iskoristiti za kreiranje novih poslovnih modela koji donose vrednost, a zatim i uvođenje promena koje utiču na sve poslovne aktivnosti (od marketinga i prodaje do proizvodnje i lanca snabdevanja), kao i na kreiranje novog informacionog sistema ili prilagođavanje postojećeg novim potrebama. Svaka od tih aktivnosti je kompleksna i traži nove lidere koji razumeju savremene načine kreiranja vrednosti i imaju svest o tome da je poslovni model neophodno inovirati prilagođavanjem svih njegovih elemenata i njihovih veza pod uticajem digitalne ekonomije i okruženja.
Čini se da je to komplikovano, ali da bismo razumeli da ne mora da bude tako, analizirajmo primere zasada uspešnih digitalnih transformacija.
Transformacija „Majkrosofta” dobar je primer da je konstantno prilagođavanje neophodno i da česte promene poslovnog modela postaju standardni način vođenja kompanija.