Franšizni sistemi u svetu trenutno zapošljavaju najmanje deset miliona ljudi, a godišnji promet koji ostvare procenjuje se na bar 150 milijardi dolara.
Sjedinjene Američke Države, koje se smatraju kolevkom franšizma, toliko su razvile taj sistem poslovanja da većina svetskih ekonomskih i finansijskih stručnjaka veruje da više od 80 procenata maloprodaje u toj zemlji zarađuje kroz franšize. Jedna od računica ukazuje na to da se na svakih osam minuta otvori nova franšizna lokacija u Americi, a taj sistem zapošljava oko osam miliona ljudi! U Evropi, s druge strane, prema nekim procenama posluje oko 3.700 davalaca franšize na više od 145.000 lokacija. Godišnji promet iznosi oko 75 milijardi dolara, a u tom sistemu radi više od 1,3 miliona ljudi.
Kad je reč o Srbiji i našem regionu, u vrhu franšizma je Mađarska sa više od 400 franšiznih lanaca, od kojih je čak polovina domaćih. Za njom slede Poljska, Slovenija i Hrvatska, sa po oko 120 franšiza.
Privreda u Srbiji tek počinje da oseća blagodeti tog načina poslovanja, pa broj franšiznih sistema uveliko raste, od domaćih kao što su Roma Company, Com Trade Group, AMC – Afrodite Mode Collection, Tjudors i drugi, ali i stranih – Re/Max, Office1Superstore, Costa Coffie, KFC, McDonald’s… I veliki poslovni sistemi u našoj državi kao što su Mercator, Delta holding, Lukoil Srbija, OMV Srbija, JP PTT, Simpo, Forma Ideale, Sportina, Office Shoes i drugi, služe se tim oblikom poslovanja.