Iako naš turizam postiže uspehe i dobre finansijske rezultate, ne bi trebalo da se bavimo hvalospevima. Kako je to moguće, zapitaće se mnogi, ako znamo da je, prema rečima ministra turizma Rasima Ljajića i direktorke TOS-a Marije Labović, 2017. bila „najuspešnija turistička godina do sada”, a nadmašiće je, kako tvrde, tekuća, 2018.
Posle izuzetnih rezultata po broju noćenja, turista i deviznog priliva, u 2017. godini ostvarili smo čak milijardu i 300 miliona prihoda, uz „skok Srbije” i pojedinih tačaka (Beograd, Novi Sad, Kopaonik, Tara, Zlatibor, Vrnjačka banja itd.) na svetskim listama najtraženijih destinacija. Nedavno objavljeni podaci Republičkog zavoda za statistiku pokazuju da je u prvoj polovini 2018. u Srbiji boravilo 14% više turista nego u istom periodu prošle godine, a ostvareno je i 13% više noćenja. Kako onda da nemamo razloga za zadovoljstvo?
Prost je odgovor, saglasni su naši stručni sagovornici, potencijale ne koristimo dovoljno i zato „nemamo vremena za hvalisanje”.