Na internetu je popularna priča o eksperimentu sa pet majmuna. Eksperiment počinje u jednoj sobi u kojoj su merdevine i na njihovom vrhu banane. U sobu se pusti pet majmuna. Ubrzo prvi majmun krene uz merdevine, ali odmah svi ostali budu poprskani hladnom vodom, i to se ponavlja svaki put kada neki od njih krene da se penje da dohvati banane. Već posle nekoliko pokušaja majmuni nauče i ne pokušavaju više da dođu do banana. Tada se zameni jedan od majmuna i novi krene prema merdevinama. Drugi majmuni grubo ga spreče jer znaju šta ih čeka. Posle nekoliko puta i novi majmun odustane od pokušaja da dođe do banana. Dalje se polako menja jedan po jedan majmun dok ne ostane svih pet novih koji ne pokušavaju da dođu do banana iako nijedan od njih u suštini ne zna zbog čega to ne treba raditi. Oni to čine zato što se stvari tako rade i ne pitaju zašto i da li može bolje. Slično je i u poslovanju – mnoge stvari rade se iz navike na jedan način i ne razmišlja se mnogo o tome. Način na koji posluju mnoge organizacije u ovo digitalno vreme nije više najbolji, ali teško je menjati stvari, pa se najčešće pridržavamo starih pravila i načina.
Mnogi kažu da ovakav eksperiment nikada nije stvarno izveden, ali priča služi kao ilustracija inertnosti i odbojnosti prema promenama u mnogim našim postupcima i aktivnostima. To je osnovni problem u pokretanju promena i prilagođavanju digitalnoj ekonomiji. Da bi se promene pokrenule, treba razumeti gde je i kako moguće unaprediti poslovanje prilagođavanjem digitalnoj ekonomiji. Promene u poslovanju koje donosi digitalna ekonomija kreiraju novu vrednost koja se ogleda u mnogo elemenata i ovde ćemo izdvojiti neke od njih: brzinu, mogućnost rasta, prilagođavanje klijentima i smanjenje troškova.