Brojne grupacije u Srbiji i u svetu suočene su s otežanim pristupom tržištu rada. Mladi su, na primer, suočeni s preprekama poput nedovoljno iskustva, informacija, nedostatka veština i nedovoljnog poznavanja političkih i ekonomskih prilika. Oni stariji više teže ka sigurnosti i ne motivišu se na isti način kao mladi, naročito ako je u pitanju promena pristupa u istoj profesiji, prekvalifikacija ili dodatno učenje. Treće doba je, takođe, doba u kome aktivne osobe, budući da penzije često nisu dovoljne, počnu da se bave nekim kreativnim poslovima, pa čak postanu i preduzetnici.
Prvo usko grlo za vođenje biznisa jeste pristup finansijama, a potom nedostatak mentorstva, informacija i veština. Istraživanja pokazuju i da postojeći fiskalni sistem nije dovoljno transparentan i predvidljiv, a parafiskalni nameti umeju da budu nesrazmerno visoki. Pošto su mladi i stariji često van radara tradicionalnih finansijskih institucija, a mikrofinansiranje i rizični kapital nisu dovoljno razvijeni, javlja se potreba za alternativom. Jedna od njih je i nefinansijski mehanizam koji se zove grupno finansiranje (crowdfunding). Kampanja koja je dobro osmišljena može se promovisati preko internet platformi, a početni kapital obezbeđuju „backeri”. To su osobe iz celog sveta koje finansijski podržavaju dobre kampanje. U Srbiji je sve više onih koji tragaju za alternativnim načinom prikupljanja novca. Pojedine kampanje obezbedile su i više od 100.000 dolara.