Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Tri četvrtine potrošača radije kupuju u lokalnoj zajednici nego prošle godine

Ljubav za lokalnu zajednicu
Srpska ekonomija

Tri četvrtine (74%) potrošača u Evropi danas radije kupuje u lokalnim zajednicama, što je porast u odnosu na isti period pre godinu dana, pokazalo je novo istraživanje koje je objavila kompanija Mastercard.

Uloga malih preduzeća u nacionalnoj ekonomiji ozbiljno je narušena svetskom zdravstvenom krizom ove godine, ali imajući u vidu da je kompanija Mastercard na svetskom nivou donirala 250 miliona dolara za pomoć lokalnim herojima u cilju oporavka njihovog biznisa, a poverenje u lokalne prodavnice je na istorijskom maksimumu, mali biznisi imaju mogućnost da ponovo napreduju, kako u svojim lokalnim zajednicama, tako i u okvirima globalne ekonomije. U Evropi je predstavljen niz usluga, uključujući Business Unusual platformu i Mastercard Trade Solution - a obe pružaju usluge izvan tradicionalnog bankarstva i pomažu malim preduzećima da uštede novac i vreme.

Istraživanje sugeriše da ljudi širom Evrope troše više novca u svojim lokalnim zajednicama kako bi im pomogli da se vrate na pređašnji nivo (49%), a novoizgrađeni odnosi sa lokalnim trgovcima i samostalnim prodavnicama (28%), kao i poverenje u preporuke ljudi iz zajednice (26%) takođe predstavljaju popularne razloge za povećanu odanost lokalnom tržištu.

Dve trećine (65%) Evropljana kaže da su iznova počeli da cene lokalnu zajednicu i lokalne prodavnice od kada je nastupila pandemija, a navode praktičnost (50%), izbegavanje redova u većim supermarketima (40%) i ograničenje putovanja (31%) kao tri glavna razloga zbog kojih ponovo otkrivaju radnje u komšiluku.

Nešto više od tri četvrtine ispitanika (77%) kaže da više voli da kupuje od nekoga koga poznaje, a 72% veruje preporukama lokalnih trgovaca.

Društvene vrednosti zajednice takođe su porasle od uvođenja ograničenja kretanja, pa je 58% ispitanika izjavilo da se radije javlja svojim komšijama u odnosu na period pre godinu dana. Svaki peti ispitanik (19%) ima rezervni ključ stana svog suseda, 44% preuzme dostavu za komšiju, a 18% je član WhatsApp grupe koju čini komšiluk.

Istraživanje je takođe otkrilo da su lokalni kafići, mesare, piljare, pekare i pabovi među glavnim stubovima moderne zajednice.

Top 10 stubova lokalne zajednice:

Škola

Kafić

Pekara

Pošta

Park

Piljara

Pab

Crkva

Biblioteka

Mesara

Mark Barnet, predsednik kompanije Mastercard za tržišta Evrope: „Mala preduzeća su okosnica ekonomije. Kako se ljudi ponovo povezuju sa svojim lokalnim zajednicama, oni iznova otkrivaju ogroman broj sjajnih, raznovrsnih i jedinstvenih malih preduzeća u svojim lokalnim zajednicama i četvrtima. Proširili smo i uveli niz usluga koje pomažu malim preduzećima da napreduju - kako na globalnom nivou, tako i širom Evrope i ohrabrujemo sve da nam se pridruže u davanju podrške ovim lokalnim herojima i lokalnoj kupovini uopšte. Oporavak ekonomije započinje na našem pragu, a lokalne prodavnice i zajednice igraju ogromnu ulogu u pomoći oporavku i povratku na put rasta i razvoja. “

Ostali naslovi

Očuvanje šuma i prirodnih resursa
Srpska ekonomija
Inovativni potencijal AgAR-a već je prepoznat i na evropskom nivou – nakon nagrade na sajmu poljoprivrede u Poljskoj, AgAR se plasirao u finale prestižnog takmičenja za robotski traktor godine (TOTYbot), koje će svoj epilog imati na sajmu Agritechnica u Hanoveru ovog novembra
Šta da radite ako dobijete fišing imejl
Srpska ekonomija
Značajan broj fišing imejlova svakodnevno stiže do korisnika. Iako oni obično završe u spam folderu, jer ih današnji bezbednosni sistemi uglavnom lako prepoznaju i preusmere u neželjenu poštu (neretko zajedno i sa nekom legitimnom porukom), veliki broj uspe i da prevari korisnike i navede ih da otvore linkove koje sadrže i potom unesu svoje privatne podatke
Sedam saveta za finansijski pametan odmor
Srpska ekonomija
Letnji odmori su vreme za uživanje, punjenje baterija i stvaranje uspomena. Bilo da planirate da se brčkate u moru, istražujete skrivene ulice evropskih gradova ili uživate u prirodi Srbije – odmor ne mora da znači i ozbiljan udar na vaš budžet
Večna garancija vrednosti
Srpska ekonomija
Nekada simbol bogova i kraljeva, danas univerzalna „sigurna luka” u ekonomskim olujama, zlato je retka konstanta koja premošćuje milenijume. Sija vekovima, a sjaj mu uprkos digitalnoj ekonomiji, aplikacijama, virtuelnim valutama - ne bledi. Samo u prvoj polovini 2025. godine, trgovci su imali povećanu prodaju za četvrtinu u odnosu na isti period lane
Kako finansije oblikuju naše zadravlje
Srpska ekonomija
Zvuči kao floskula, ali je činjenica jasna: finansijski stres vremenom utiče i na naše fizičko zdravlje. Svetska zdravstvena organizacija (WHO) i Global Financial Health Initiative ukazuju na snažnu vezu između finansijskih briga i poremećaja poput anksioznosti, depresije, nesanice, hroničnih zapaljenja i povišenog krvnog pritiska
Leto je najbolje vreme za promenu posla
Srpska ekonomija
Kada pomislimo na leto, obično su nam odmor, plaže i kupanje prva asocijacija. Jednostavno, najtoplije godišnje doba povezujemo sa opuštanjem i razbibrigom, a ne još jednom stepenicom u karijeri. Ipak, razmislite još jednom. Dok drugi planiraju godišnje odmore ili su već na odsustvu, za vas se potencijalno stvaraju brojne prilike
Ko je odgovorniji? Gen Z vs Milenials
Srpska ekonomija
Šta je za vas odgovornost? Da na poslu obavljate sve zadatke revnosno, da ne kasnite kad se nalazite s prijateljima, ili kad platite sve račune čim stignu? Sve ovo ili ništa od navedenog je podložno tumačenju, ali postoji jedna kategorija oko koje nema pregovora – odgovornost u saobraćaju, zato što je to dužnost koju imamo prema ljudskim životima
Kako mladi vide svoju budućnost?
Srpska ekonomija
Većina srednjoškolaca planira da nastavi obrazovanje i upiše željeni fakultet ili višu školu (67%), dok mali procenat razmišlja o zapošljavanju, razvoju privatnog posla ili dodatnim kursevima. Ovo ukazuje na snažnu orijentaciju ka visokom obrazovanju kao osnovi za buduću karijeru
Koliko smo (ne)zadovoljni svojim izgledom
Srpska ekonomija
Novo istraživanje o fizičkoj formi i zdravlju u Srbiji, koje je sprovela farmaceutska kompanija Galenika, otkriva jasne razlike u percepciji žena i muškaraca, ali i zabrinjavajuće podatke – preko 40 odsto ispitanika smatra da ima prekomernu težinu ili da je gojazno
Globalni izazov za studente
Srpska ekonomija
Posle više od dve decenije, jedno od najvažnijih međunarodnih studentskih takmičenja iz oblasti arhitekture, Saint-Gobain Architecture Student Contest, po projektnom zadatku vraća se tamo gde je i prvi put održano – u srpsku prestonicu. Ovo danas prestižno takmičenje okuplja više od 1.300 studenata iz oko 30 zemalja širom sveta