Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Francuzi spremni za distribuciju Covid-19 vakcina po celom svetu

Pariz
Srpska ekonomija

Vakcinacija skoro osam miliona ljudi širom sveta je globalni izazov bez presedana iza koga se krije veliki logistički problem svih avio-kompanija i aerodroma: kako obezbediti bezbednu distribuciju Covid-19 vakcina i kako obezbediti ceo „hladni lanac” sa očekivanom kontrolisanom temperaturom i do -80 stepeni Celzijusa od trenutka kad vakcine izađu iz laboratorije proizvođača, pa do trenutka isporuke u bolnicu na destinaciji.

Trenutno razvijene vakcine protiv Covid-19 virusa zahtevaju izuzetno kontrolisane uslove prenosa, te je radna grupa ACFA (avio-kargo asocijacija Francuske) osnovana još pre pet meseci sa ciljem da reši ovo pitanje. ACFA okuplja sve važne učesnike u kargo operacijama kao što su špediteri, aerodromske službe, autoprevoznici, carina, dobavljači specijalnih kontejnera, saradnici u kargo logistici i farmaceutske kompanije uz francuske državne službe.

Jednu od glavnih uloga u ovom poduhvatu igra Air France KLM Martinair Cargo, deo Air France – KLM grupe posvećen kargo poslovanju, tj avio-prevozu robe i tereta. Air France-KLM Martinair Cargo je prva teretna kompanija na svetu koja je 2015. godine dobila CEIV sertifikat za transport farmaceutskih proizvoda od strane IATA-e (Međunarodno udruženje vazdušnog saobraćaja). Punih 30 godina se ova kompanija bavi prevozom vakcina, lekova i drugih farmaceutskih proizvoda pod strogo kontrolisanim uslovima i uz kontrolu temperature. Pre nekoliko nedelja Air France KLM Martinair Cargo je prevezao Covid-19 vakcinu od Kine do Čilea preko Amsterdama.


ACFA, Šarl de Gol i Air France-KLM Martinair Cargo su potpuno spremni da osiguraju čitav lanac distribucije. Specijalni kontejneri koji obezbeđuju duboko smrzavanje vakcina i na -80 stepeni Celzijusa, skladišni prostor od 3.500 kvadratnih metara kontrolisane temperature, već su na Šarl de Golu. A spremni su i avioni: 99 putničkih i 2 teretna aviona Air France-a i 175 putničkih i 6 teretnih aviona Air France-KLM grupe za dugolinijske letove. Teretni avion kompanije Air France može poneti više od milion doza po letu, a putnički avion na dugolinijskim letovima može nositi više od 400.000 doza u svojim skladišnim prostorima. Šarl de Gol je danas vodeće evropsko logističko čvorište za avio-prevoz farmaceutskih proizvoda.

Jedan od važnih ciljeva je smanjiti vreme tranzita na aerodromu i obezbediti da specijalni, autonomni kontejneri koji obezbeđuju kontrolisanu temperature od -80 stepeni Celzijusa od proizvođača vakcine do bolnice na destinaciji stignu za najviše 10 dana.

„Iako, Air France KLM Martinair Cargo, kao prva avio-grupa koja je dobila IATA-in CEIV sertifikat, ima dugogodišnje iskustvo u transportu lekova gde je neophodno održati kontrolisanu temperature u celom lancu, distribucija Covid-19 vakcina predstavlja specifičan izazov u pogledu obima, transportnih zahteva i sigurnosti. Da bismo bili spremni da ispunimo sve zahteve, mi smo pre pet meseci napravili radnu grupu koja razrađuje sve scenarije i priprema akcione planove i tehničke uslove. Na primer, na aerodromu Shiphol u Amsterdamu već imamo farmaceutsko skladište sa kontrolisanim temperaturama veličine preko 1000m3 , a gradimo i dodatnih 2000m3 skladišnog prostora. Takođe, u našem farmaceutskom centru na aerodromu Šarl de Gol radovi na dogradnji su pri kraju,” rekao je viši podpredsednik za poslove prodaje i distribucije u Air France KLM Martinair Cargo, Gert Jan Roelands.

„Saradnja svih aktera u predstojećoj globalnoj distribuciji vakcina je ključna. Uspostavili smo partnerstva u celom logističkom lancu što uključuje špeditere, autoprevoznike, dobavljače specijalnih kontejnera, aerodrome, saradnike u cargo logistici, farmaceutske kompanije , institute i organe koji se bave zdravstvenom zaštitom. Poslednjih nedelja smo uspešno isporučili prve Covid – 19 vakcine, te možemo reći kako je Air France KLM Martinair Cargo je spreman za ovaj logistički izazov”, dodao je izvršni potpredsednik Air France-KLM Cargo Adrian den Heijer.

Ostali naslovi

Očuvanje šuma i prirodnih resursa
Srpska ekonomija
Inovativni potencijal AgAR-a već je prepoznat i na evropskom nivou – nakon nagrade na sajmu poljoprivrede u Poljskoj, AgAR se plasirao u finale prestižnog takmičenja za robotski traktor godine (TOTYbot), koje će svoj epilog imati na sajmu Agritechnica u Hanoveru ovog novembra
Šta da radite ako dobijete fišing imejl
Srpska ekonomija
Značajan broj fišing imejlova svakodnevno stiže do korisnika. Iako oni obično završe u spam folderu, jer ih današnji bezbednosni sistemi uglavnom lako prepoznaju i preusmere u neželjenu poštu (neretko zajedno i sa nekom legitimnom porukom), veliki broj uspe i da prevari korisnike i navede ih da otvore linkove koje sadrže i potom unesu svoje privatne podatke
Sedam saveta za finansijski pametan odmor
Srpska ekonomija
Letnji odmori su vreme za uživanje, punjenje baterija i stvaranje uspomena. Bilo da planirate da se brčkate u moru, istražujete skrivene ulice evropskih gradova ili uživate u prirodi Srbije – odmor ne mora da znači i ozbiljan udar na vaš budžet
Večna garancija vrednosti
Srpska ekonomija
Nekada simbol bogova i kraljeva, danas univerzalna „sigurna luka” u ekonomskim olujama, zlato je retka konstanta koja premošćuje milenijume. Sija vekovima, a sjaj mu uprkos digitalnoj ekonomiji, aplikacijama, virtuelnim valutama - ne bledi. Samo u prvoj polovini 2025. godine, trgovci su imali povećanu prodaju za četvrtinu u odnosu na isti period lane
Kako finansije oblikuju naše zadravlje
Srpska ekonomija
Zvuči kao floskula, ali je činjenica jasna: finansijski stres vremenom utiče i na naše fizičko zdravlje. Svetska zdravstvena organizacija (WHO) i Global Financial Health Initiative ukazuju na snažnu vezu između finansijskih briga i poremećaja poput anksioznosti, depresije, nesanice, hroničnih zapaljenja i povišenog krvnog pritiska
Leto je najbolje vreme za promenu posla
Srpska ekonomija
Kada pomislimo na leto, obično su nam odmor, plaže i kupanje prva asocijacija. Jednostavno, najtoplije godišnje doba povezujemo sa opuštanjem i razbibrigom, a ne još jednom stepenicom u karijeri. Ipak, razmislite još jednom. Dok drugi planiraju godišnje odmore ili su već na odsustvu, za vas se potencijalno stvaraju brojne prilike
Ko je odgovorniji? Gen Z vs Milenials
Srpska ekonomija
Šta je za vas odgovornost? Da na poslu obavljate sve zadatke revnosno, da ne kasnite kad se nalazite s prijateljima, ili kad platite sve račune čim stignu? Sve ovo ili ništa od navedenog je podložno tumačenju, ali postoji jedna kategorija oko koje nema pregovora – odgovornost u saobraćaju, zato što je to dužnost koju imamo prema ljudskim životima
Kako mladi vide svoju budućnost?
Srpska ekonomija
Većina srednjoškolaca planira da nastavi obrazovanje i upiše željeni fakultet ili višu školu (67%), dok mali procenat razmišlja o zapošljavanju, razvoju privatnog posla ili dodatnim kursevima. Ovo ukazuje na snažnu orijentaciju ka visokom obrazovanju kao osnovi za buduću karijeru
Koliko smo (ne)zadovoljni svojim izgledom
Srpska ekonomija
Novo istraživanje o fizičkoj formi i zdravlju u Srbiji, koje je sprovela farmaceutska kompanija Galenika, otkriva jasne razlike u percepciji žena i muškaraca, ali i zabrinjavajuće podatke – preko 40 odsto ispitanika smatra da ima prekomernu težinu ili da je gojazno
Globalni izazov za studente
Srpska ekonomija
Posle više od dve decenije, jedno od najvažnijih međunarodnih studentskih takmičenja iz oblasti arhitekture, Saint-Gobain Architecture Student Contest, po projektnom zadatku vraća se tamo gde je i prvi put održano – u srpsku prestonicu. Ovo danas prestižno takmičenje okuplja više od 1.300 studenata iz oko 30 zemalja širom sveta