Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Čuvarkuća: Za više domaćih proizvoda na domaćem tržištu

Beograd
Srpska ekonomija

Više od 450 proizvoda za nepuna četiri meseca steklo je pravo na žig „Čuvarkuća“ u okviru projekta Privredne komore Srbije „Stvarano u Srbiji“. Iako prednjači prehrambeni sektor, među nosiocima žiga koji potvrđuje visok kvalitet i domaće poreklo, sve je više proizvoda metalske i mašinske, građevinske, hemijske, tekstilne i farmaceutske industrije. 

Savet za dodelu žiga odobrio je, na poslednjoj ovogodišnjoj sednici, pravo na „Čuvarkuću“ za još 28 proizvoda među kojima je i šest proizvoda metalske industrije - kompanije METALFER STEEL MILL, Sremska Mitrovica i firme RESOR, Gadžin Han. 

Metalska i elektro industrija nalaze se u centru proizvodne mreže jedne zemlje i povezane su, resursno i tehnološki, sa ostalim sektorima privrede. Finalni proizvodi primenu nalaze u različitim segmentima privrede, kao i u domaćinstvima, istakla je Ana Raičević, sekretar Udruženja za metalsku i elektroindustriju PKS.

„U oštroj tržišnoj utakmici, domaćim proizvođačima je veoma važno da njihovi proizvodi ponesu žig „Čuvarkuća“, kako bi svojim kupcima i krajnjim potrošačima i na taj način skrenuli pažnju da su u pitanju proizvodi potvrđenog kvaliteta, nastali od sirovina prvenstveno domaćeg porekla i znanja naših stručnjaka“, ocenila je Raičević.

„Metalfer Steel Mill ove godine završio je investiciju kojom je kao jedini proizvođač betonskog čelika povećao proizvodni kapacitet sa 150.000 na 500.000 tona gotovog proizvoda. Žig ,,Čuvarkuća“ pomoći će nam da potrebe domaćeg tržišta zadovoljimo u većoj meri. Do 2020. godine naš plasman bio je 60 odsto potreba tržišta dok je ostatak pokrivan iz uvoza. Verujemo da će žig obezbediti povoljnije tržišne uslove što će doprineti isplativosti naše investicije, ali i znatno većim doprinosima za državu koje će ostvariti od poreza“, rekao je Zoran Lojović, direktor Metalfer Steel Mill, Sremska Mitrovica.

Pravo na žig „Čuvarkuća“ stekli su toplo valjani rebrasti betonski čelik u šipci , toplo valjani rebrasti betonski čelik u koturu i toplo valjana glatka žica, a svaki od ovih proizvoda izrađuje se u više različitih dimenzija u skladu sa potrebama građevinske industrije.

Lojović ističe da su proizvodi ove kompanije vrhunskog kvaliteta,  izrađeni po ISO standardima, svaki ima sertifikat o kvalitetu izdat od strane akreditovane laboratorije, obeleženi su gravurom 963 MSM, a karakteriše ih dobra zavarivost, zatezna čvrstoća i istezanje, kao i nizak nivo korozije.

Među novim „Čuvarkućama“ je i 12 proizvoda kompanije Merkator S, četiri ADS-INTERKOMERC, Novi Sad i šest požarevačke firme „Milami“ koja proizvodi dečje patofne, saopštila je Privredna komora Srbije.

Poreklo proizvoda, kvalitet, marketing  i standardi sa ekološkim parametrima, predstavljaju četiri osnovna kriterijuma koja proizvod kvalifikuju za dobijanje žiga.

„Čuvarkuća“ se dodeljuje na tri godine proizvodima koji u sastavu imaju 80 odsto domaćih resursa, sa mogućnošću resertifikacije.

Odluku o dodeli prava na žig donosi Savet za odlučivanje o pravu korišćenja kolektivnog žiga u kome su stručnjaci iz oblasti tehnologije, marketinga, kreativne industrije, zaštite potrošača i zaštite životne sredine.

Ostali naslovi

Očuvanje šuma i prirodnih resursa
Srpska ekonomija
Inovativni potencijal AgAR-a već je prepoznat i na evropskom nivou – nakon nagrade na sajmu poljoprivrede u Poljskoj, AgAR se plasirao u finale prestižnog takmičenja za robotski traktor godine (TOTYbot), koje će svoj epilog imati na sajmu Agritechnica u Hanoveru ovog novembra
Šta da radite ako dobijete fišing imejl
Srpska ekonomija
Značajan broj fišing imejlova svakodnevno stiže do korisnika. Iako oni obično završe u spam folderu, jer ih današnji bezbednosni sistemi uglavnom lako prepoznaju i preusmere u neželjenu poštu (neretko zajedno i sa nekom legitimnom porukom), veliki broj uspe i da prevari korisnike i navede ih da otvore linkove koje sadrže i potom unesu svoje privatne podatke
Sedam saveta za finansijski pametan odmor
Srpska ekonomija
Letnji odmori su vreme za uživanje, punjenje baterija i stvaranje uspomena. Bilo da planirate da se brčkate u moru, istražujete skrivene ulice evropskih gradova ili uživate u prirodi Srbije – odmor ne mora da znači i ozbiljan udar na vaš budžet
Večna garancija vrednosti
Srpska ekonomija
Nekada simbol bogova i kraljeva, danas univerzalna „sigurna luka” u ekonomskim olujama, zlato je retka konstanta koja premošćuje milenijume. Sija vekovima, a sjaj mu uprkos digitalnoj ekonomiji, aplikacijama, virtuelnim valutama - ne bledi. Samo u prvoj polovini 2025. godine, trgovci su imali povećanu prodaju za četvrtinu u odnosu na isti period lane
Kako finansije oblikuju naše zadravlje
Srpska ekonomija
Zvuči kao floskula, ali je činjenica jasna: finansijski stres vremenom utiče i na naše fizičko zdravlje. Svetska zdravstvena organizacija (WHO) i Global Financial Health Initiative ukazuju na snažnu vezu između finansijskih briga i poremećaja poput anksioznosti, depresije, nesanice, hroničnih zapaljenja i povišenog krvnog pritiska
Leto je najbolje vreme za promenu posla
Srpska ekonomija
Kada pomislimo na leto, obično su nam odmor, plaže i kupanje prva asocijacija. Jednostavno, najtoplije godišnje doba povezujemo sa opuštanjem i razbibrigom, a ne još jednom stepenicom u karijeri. Ipak, razmislite još jednom. Dok drugi planiraju godišnje odmore ili su već na odsustvu, za vas se potencijalno stvaraju brojne prilike
Ko je odgovorniji? Gen Z vs Milenials
Srpska ekonomija
Šta je za vas odgovornost? Da na poslu obavljate sve zadatke revnosno, da ne kasnite kad se nalazite s prijateljima, ili kad platite sve račune čim stignu? Sve ovo ili ništa od navedenog je podložno tumačenju, ali postoji jedna kategorija oko koje nema pregovora – odgovornost u saobraćaju, zato što je to dužnost koju imamo prema ljudskim životima
Kako mladi vide svoju budućnost?
Srpska ekonomija
Većina srednjoškolaca planira da nastavi obrazovanje i upiše željeni fakultet ili višu školu (67%), dok mali procenat razmišlja o zapošljavanju, razvoju privatnog posla ili dodatnim kursevima. Ovo ukazuje na snažnu orijentaciju ka visokom obrazovanju kao osnovi za buduću karijeru
Koliko smo (ne)zadovoljni svojim izgledom
Srpska ekonomija
Novo istraživanje o fizičkoj formi i zdravlju u Srbiji, koje je sprovela farmaceutska kompanija Galenika, otkriva jasne razlike u percepciji žena i muškaraca, ali i zabrinjavajuće podatke – preko 40 odsto ispitanika smatra da ima prekomernu težinu ili da je gojazno
Globalni izazov za studente
Srpska ekonomija
Posle više od dve decenije, jedno od najvažnijih međunarodnih studentskih takmičenja iz oblasti arhitekture, Saint-Gobain Architecture Student Contest, po projektnom zadatku vraća se tamo gde je i prvi put održano – u srpsku prestonicu. Ovo danas prestižno takmičenje okuplja više od 1.300 studenata iz oko 30 zemalja širom sveta