Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Rast brži od tržišta

Galenika a.d. Beograd u 2020. godini
Srpska ekonomija

U 2020. godini, kompanija Galenika a.d. Beograd zabeležila je konstantan rast u svim segmentima svog poslovanja. Na tržištu Srbije, ostvareno je povećanje prodaje za 19 odsto u odnosu na 2019. godinu. Tokom 2020. godine, Galenika je rasla 50 odsto brže od tržišta, čime se utvrdila na stabilnom drugom mestu po udelu na farmaceutskom tržištu Srbije. Direktan rezultat nove vizije i poslovne strategije rezultovao je procesom otvaranja šest novih tržišta, a Galenika je već aktivno prisutna na 10 međunarodnih tržišta u zemljama EU, Bliskog istoka i Afrike na kojima je povećala prodaju za 68 odsto.

Tokom 2020. na tržištu Srbije registrovano je četiri proizvoda, a na EU tržištu dva. U postupku je registracija 22 nova proizvoda, dok se u prvoj polovini 2021. očekuje da 4 nova proizvoda budu puštena u promet. Galenikin Institut za istraživanje i razvoj je u završnoj fazi razvoja dva nova proizvoda, dok se uz strateško partnerstvo sa sestrinskom kompanijom iz Brazila - EMS, radi na transferu tehnologije nekoliko proizvoda iz novije generacije generičkih lekova. Dodatno, u 2020. povećana je proizvodnja za 4% u odnosu na 2019. godinu.

Na polju digitalizacije, Galenika je već ušla u transformaciju Industrija 4.0 i Smart Manufacturing sa implementacijom Internet-of-Things u proizvodnji. Pored toga, u integraciji sa jednim od najnaprednijih rešenja za planiranje resursa preduzeća SAP S/4HANA Cloud, implementirana je inovativna B2B platforma koja klijentima omogućava proces kupovine kroz najsavremenije digitalno iskustvo, u bilo koje vreme, bilo gde. Takođe, pokrenut je i projekat za Businesss Inteligence & Advanced Analytics platformu koja će pomoći kompaniji u dobijanju informacija za brže i kvalitetnije strateške i operativne odluke.

,,Proteklu godinu obeležili smo generisanjem pozitivnih vrednosti kroz održanje tradicionalanog poverenja i kvaliteta, kao i daljom modernizacijom kompanije. Predanost koju je tim Galenike uložio u sve procese, su jasna ilustracija odlučne usmerenosti kompanije ka zdravijoj i boljoj budućnosti. Jer Galenika i njeni zaposleni su čuvari zdravlja već 76 godina i nameravamo to da budemo u godinama i decenijama koje dolaze.’’, izjavio je Rikardo Vian Markes, generalni direktor Galenike.

Sa ciljem daljeg unapređenja efikasnosti poslovanja i zaštite životne sredine, Galenika u 2021. godini kroz investicione projekte planira da poveća energetsku efikasnost i smanji emisiju CO2 za daljih 25% u odnosu na sadašnji nivo emisije.

Značajna energija i sredstva su uložena u društveno odgovorne projekte, sa fokusom na one od nacionalnog značaja. Pokrenuta je i onlajn platforma ,,Zdravo dvadesete’’ namenjena edukaciji mladih o zdravim životnim navikama. Organizovana je velika humanitarna kampanja ,,Roze oktobar’’ povodom obeležavanja međunarodnog Meseca borbe protiv raka dojke ove godine, u okviru koje su prikupljena sredstva donirana Institutu za onkologiju i radiologiju Srbije. Konačno, Galenika je, zahvaljujući svojoj inovativnoj filozofiji poslovanja prepoznala važnost i podržala održavanja izložbe ,,Ljubav je Ljubav: Radost venčanja za sve Žan Pol Gotje’’ u organizaciji Muzeja savremene umetnosti u Beogradu, čime je u ovim izazovnim vremenima, građanima obezbeđena odgovorna i bezbedna konzumacija kulturnog sadržaja, kao i da se kulturna scena u Srbiji za korak približi svetskim trendovima.

Ostali naslovi

Očuvanje šuma i prirodnih resursa
Srpska ekonomija
Inovativni potencijal AgAR-a već je prepoznat i na evropskom nivou – nakon nagrade na sajmu poljoprivrede u Poljskoj, AgAR se plasirao u finale prestižnog takmičenja za robotski traktor godine (TOTYbot), koje će svoj epilog imati na sajmu Agritechnica u Hanoveru ovog novembra
Šta da radite ako dobijete fišing imejl
Srpska ekonomija
Značajan broj fišing imejlova svakodnevno stiže do korisnika. Iako oni obično završe u spam folderu, jer ih današnji bezbednosni sistemi uglavnom lako prepoznaju i preusmere u neželjenu poštu (neretko zajedno i sa nekom legitimnom porukom), veliki broj uspe i da prevari korisnike i navede ih da otvore linkove koje sadrže i potom unesu svoje privatne podatke
Sedam saveta za finansijski pametan odmor
Srpska ekonomija
Letnji odmori su vreme za uživanje, punjenje baterija i stvaranje uspomena. Bilo da planirate da se brčkate u moru, istražujete skrivene ulice evropskih gradova ili uživate u prirodi Srbije – odmor ne mora da znači i ozbiljan udar na vaš budžet
Večna garancija vrednosti
Srpska ekonomija
Nekada simbol bogova i kraljeva, danas univerzalna „sigurna luka” u ekonomskim olujama, zlato je retka konstanta koja premošćuje milenijume. Sija vekovima, a sjaj mu uprkos digitalnoj ekonomiji, aplikacijama, virtuelnim valutama - ne bledi. Samo u prvoj polovini 2025. godine, trgovci su imali povećanu prodaju za četvrtinu u odnosu na isti period lane
Kako finansije oblikuju naše zadravlje
Srpska ekonomija
Zvuči kao floskula, ali je činjenica jasna: finansijski stres vremenom utiče i na naše fizičko zdravlje. Svetska zdravstvena organizacija (WHO) i Global Financial Health Initiative ukazuju na snažnu vezu između finansijskih briga i poremećaja poput anksioznosti, depresije, nesanice, hroničnih zapaljenja i povišenog krvnog pritiska
Leto je najbolje vreme za promenu posla
Srpska ekonomija
Kada pomislimo na leto, obično su nam odmor, plaže i kupanje prva asocijacija. Jednostavno, najtoplije godišnje doba povezujemo sa opuštanjem i razbibrigom, a ne još jednom stepenicom u karijeri. Ipak, razmislite još jednom. Dok drugi planiraju godišnje odmore ili su već na odsustvu, za vas se potencijalno stvaraju brojne prilike
Ko je odgovorniji? Gen Z vs Milenials
Srpska ekonomija
Šta je za vas odgovornost? Da na poslu obavljate sve zadatke revnosno, da ne kasnite kad se nalazite s prijateljima, ili kad platite sve račune čim stignu? Sve ovo ili ništa od navedenog je podložno tumačenju, ali postoji jedna kategorija oko koje nema pregovora – odgovornost u saobraćaju, zato što je to dužnost koju imamo prema ljudskim životima
Kako mladi vide svoju budućnost?
Srpska ekonomija
Većina srednjoškolaca planira da nastavi obrazovanje i upiše željeni fakultet ili višu školu (67%), dok mali procenat razmišlja o zapošljavanju, razvoju privatnog posla ili dodatnim kursevima. Ovo ukazuje na snažnu orijentaciju ka visokom obrazovanju kao osnovi za buduću karijeru
Koliko smo (ne)zadovoljni svojim izgledom
Srpska ekonomija
Novo istraživanje o fizičkoj formi i zdravlju u Srbiji, koje je sprovela farmaceutska kompanija Galenika, otkriva jasne razlike u percepciji žena i muškaraca, ali i zabrinjavajuće podatke – preko 40 odsto ispitanika smatra da ima prekomernu težinu ili da je gojazno
Globalni izazov za studente
Srpska ekonomija
Posle više od dve decenije, jedno od najvažnijih međunarodnih studentskih takmičenja iz oblasti arhitekture, Saint-Gobain Architecture Student Contest, po projektnom zadatku vraća se tamo gde je i prvi put održano – u srpsku prestonicu. Ovo danas prestižno takmičenje okuplja više od 1.300 studenata iz oko 30 zemalja širom sveta