Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Francuzi spremni za distribuciju Covid-19 vakcina po celom svetu

Pariz
Srpska ekonomija

Vakcinacija skoro osam miliona ljudi širom sveta je globalni izazov bez presedana iza koga se krije veliki logistički problem svih avio-kompanija i aerodroma: kako obezbediti bezbednu distribuciju Covid-19 vakcina i kako obezbediti ceo „hladni lanac” sa očekivanom kontrolisanom temperaturom i do -80 stepeni Celzijusa od trenutka kad vakcine izađu iz laboratorije proizvođača, pa do trenutka isporuke u bolnicu na destinaciji.

Trenutno razvijene vakcine protiv Covid-19 virusa zahtevaju izuzetno kontrolisane uslove prenosa, te je radna grupa ACFA (avio-kargo asocijacija Francuske) osnovana još pre pet meseci sa ciljem da reši ovo pitanje. ACFA okuplja sve važne učesnike u kargo operacijama kao što su špediteri, aerodromske službe, autoprevoznici, carina, dobavljači specijalnih kontejnera, saradnici u kargo logistici i farmaceutske kompanije uz francuske državne službe.

Jednu od glavnih uloga u ovom poduhvatu igra Air France KLM Martinair Cargo, deo Air France – KLM grupe posvećen kargo poslovanju, tj avio-prevozu robe i tereta. Air France-KLM Martinair Cargo je prva teretna kompanija na svetu koja je 2015. godine dobila CEIV sertifikat za transport farmaceutskih proizvoda od strane IATA-e (Međunarodno udruženje vazdušnog saobraćaja). Punih 30 godina se ova kompanija bavi prevozom vakcina, lekova i drugih farmaceutskih proizvoda pod strogo kontrolisanim uslovima i uz kontrolu temperature. Pre nekoliko nedelja Air France KLM Martinair Cargo je prevezao Covid-19 vakcinu od Kine do Čilea preko Amsterdama.


ACFA, Šarl de Gol i Air France-KLM Martinair Cargo su potpuno spremni da osiguraju čitav lanac distribucije. Specijalni kontejneri koji obezbeđuju duboko smrzavanje vakcina i na -80 stepeni Celzijusa, skladišni prostor od 3.500 kvadratnih metara kontrolisane temperature, već su na Šarl de Golu. A spremni su i avioni: 99 putničkih i 2 teretna aviona Air France-a i 175 putničkih i 6 teretnih aviona Air France-KLM grupe za dugolinijske letove. Teretni avion kompanije Air France može poneti više od milion doza po letu, a putnički avion na dugolinijskim letovima može nositi više od 400.000 doza u svojim skladišnim prostorima. Šarl de Gol je danas vodeće evropsko logističko čvorište za avio-prevoz farmaceutskih proizvoda.

Jedan od važnih ciljeva je smanjiti vreme tranzita na aerodromu i obezbediti da specijalni, autonomni kontejneri koji obezbeđuju kontrolisanu temperature od -80 stepeni Celzijusa od proizvođača vakcine do bolnice na destinaciji stignu za najviše 10 dana.

„Iako, Air France KLM Martinair Cargo, kao prva avio-grupa koja je dobila IATA-in CEIV sertifikat, ima dugogodišnje iskustvo u transportu lekova gde je neophodno održati kontrolisanu temperature u celom lancu, distribucija Covid-19 vakcina predstavlja specifičan izazov u pogledu obima, transportnih zahteva i sigurnosti. Da bismo bili spremni da ispunimo sve zahteve, mi smo pre pet meseci napravili radnu grupu koja razrađuje sve scenarije i priprema akcione planove i tehničke uslove. Na primer, na aerodromu Shiphol u Amsterdamu već imamo farmaceutsko skladište sa kontrolisanim temperaturama veličine preko 1000m3 , a gradimo i dodatnih 2000m3 skladišnog prostora. Takođe, u našem farmaceutskom centru na aerodromu Šarl de Gol radovi na dogradnji su pri kraju,” rekao je viši podpredsednik za poslove prodaje i distribucije u Air France KLM Martinair Cargo, Gert Jan Roelands.

„Saradnja svih aktera u predstojećoj globalnoj distribuciji vakcina je ključna. Uspostavili smo partnerstva u celom logističkom lancu što uključuje špeditere, autoprevoznike, dobavljače specijalnih kontejnera, aerodrome, saradnike u cargo logistici, farmaceutske kompanije , institute i organe koji se bave zdravstvenom zaštitom. Poslednjih nedelja smo uspešno isporučili prve Covid – 19 vakcine, te možemo reći kako je Air France KLM Martinair Cargo je spreman za ovaj logistički izazov”, dodao je izvršni potpredsednik Air France-KLM Cargo Adrian den Heijer.

Ostali naslovi

Kako je sistem elektronskog fakturisanja od pomoći računovođama
Srpska ekonomija
Sistem elektronskih faktura funkcioniše već dve i po godine i od samog njegovog uvođenja u javni i privatni sektor Republike Srbije došlo je do mnogih promena, unapređenja i razvoja funkcionalnosti. Sa Nenadom Orlovićem iz knjigovodstvene agencije Interconto razgovarali smo o tome koliko je elektronsko fakturisanje unapredilo sistem poslovanja
Život pretočen u legendu
Piše: Dragana Bokan
Od momenta kada se začela ideja o nastanku knjige „Ljuba Vračarević- Život pretočen u legendu“, autora Nenada Simića, prošlo je deset godina od smrti, ovog majstora borilačkih veština. „Njegov uticaj je bio jezgrovit i snažan na nacionalnom i internacionalnom nivou, pa je i to jedan od osnovnih motiva za pisanje ove knjige", kaže Simić
Novi predmeti u Istorijskom muzeju Srbije
Srpska ekonomija
Izložba „Čekajući stalnu postavku” u Istorijskom muzeju Srbije obogaćena je novim značajnim predmetima – rekonstrukcijama skiptara kralja Milutina i kraljice Simonide, i rekonstrukcijom odežde kraljice Simonide, koje su urađene u konsultacijama sa relevantnim stručnjacima
Kako e-fakture utiču na knjigovodstvo
Srpska ekonomija
Posle više od dve godine rada e-Faktura (SEF), došlo je do značajnih promena u načinu funkcionisanja knjigovodstvenih i poslovnih procesa. Automatizacija, efikasnost i smanjenje grešaka deo su benefita koje je ovaj sistem doneo pravnim subkektima. Koji su izazovi prilagođavanja, a koje prednosti koje donosi e-fakturisanje, pitali smo knjigovođu Milana Trbojevića
Koje osobine treba da ima dobar mentor i kako da ga prepoznate?
Srpska ekonomija
Obrazovanje je nužan i bitan preduslov za pravljenje prvih poslovnih koraka, ali tek uz dobrog vodiča na tom putu mlada osoba ima mogućnost da ostvari svoj pun potencijal. Kvalitetan i temeljan mentorski rad je ono što vrhunske kompanije svrstava među najpoželjnije poslodavce
Srbija među liderima u digitalnim rešenjima poreskog sistema
Srpska ekonomija
Digitalizacija poreskog sistema u Srbiji donosi mnogobrojne prednosti u komunikaciji između poreskih obveznika i državnih organa. Taj proces sa sobom nosi određene izazove, a Srbija je postala pionir u automatizaciji poreskih prijava, u poređenju sa zemljama Evropske unije
Saznajte kako solarna energija štedi novac i energiju
Srpska ekonomija
​​​​​​​Porodična solarna elektrana, ukoliko je napravljena u skladu sa potrošnjom domaćinstva može smanjiti račune za struju i do 70%, pokazuju podaci studije slučaja domaćinstva u Vojvodini, koju je objavio Centar za unapređenje životne sredine
Pet veština koje su mladima potrebne na tržištu rada
Srpska ekonomija
Ulazak na tržište rada često predstavlja izazov za mlade ljude. U današnjem poslovnom okruženju, koje se neprekidno menja i razvija, uspeh više ne zavisi samo od formalnog obrazovanja. Veštine koje mladi stiču kroz akademske studije i prakse postaju presudne za njihovu sposobnost da se istaknu i uspešno integrišu u tržište rada
Kako zadržati talente
Srpska ekonomija
Stavovi o generaciji Z na tržištu rada su podeljeni – neki ih vide kao izazovne, dok drugi prepoznaju njihov potencijal. Bez obzira na mišljenja, jasno je da ova generacija unosi nove zahteve i dinamiku u radno okruženje. Poznati po svojoj saradljivosti, pragmatičnosti i snalažljivosti, pripadnici generacije Z ubrzano postaju ključni deo radne snage, sa projekcijama da će uskoro činiti 30% zaposlenih
Centar za obuku pilota
Srpska ekonomija
Pre tačno jednog veka, 22. septembra 1924. godine, počela je nastava u Državnoj srednjoj tehničkoj školi u Beogradu. Vazduhoplovna akademija kao Nacionalni vazduhoplovni trening centar u svom sastavu ima srednju stručnu vazduhoplovnu školu, visoku školu strukovnih studija i eksternu nastavnu bazu u Vršcu