Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Francuzi spremni za distribuciju Covid-19 vakcina po celom svetu

Pariz
Srpska ekonomija

Vakcinacija skoro osam miliona ljudi širom sveta je globalni izazov bez presedana iza koga se krije veliki logistički problem svih avio-kompanija i aerodroma: kako obezbediti bezbednu distribuciju Covid-19 vakcina i kako obezbediti ceo „hladni lanac” sa očekivanom kontrolisanom temperaturom i do -80 stepeni Celzijusa od trenutka kad vakcine izađu iz laboratorije proizvođača, pa do trenutka isporuke u bolnicu na destinaciji.

Trenutno razvijene vakcine protiv Covid-19 virusa zahtevaju izuzetno kontrolisane uslove prenosa, te je radna grupa ACFA (avio-kargo asocijacija Francuske) osnovana još pre pet meseci sa ciljem da reši ovo pitanje. ACFA okuplja sve važne učesnike u kargo operacijama kao što su špediteri, aerodromske službe, autoprevoznici, carina, dobavljači specijalnih kontejnera, saradnici u kargo logistici i farmaceutske kompanije uz francuske državne službe.

Jednu od glavnih uloga u ovom poduhvatu igra Air France KLM Martinair Cargo, deo Air France – KLM grupe posvećen kargo poslovanju, tj avio-prevozu robe i tereta. Air France-KLM Martinair Cargo je prva teretna kompanija na svetu koja je 2015. godine dobila CEIV sertifikat za transport farmaceutskih proizvoda od strane IATA-e (Međunarodno udruženje vazdušnog saobraćaja). Punih 30 godina se ova kompanija bavi prevozom vakcina, lekova i drugih farmaceutskih proizvoda pod strogo kontrolisanim uslovima i uz kontrolu temperature. Pre nekoliko nedelja Air France KLM Martinair Cargo je prevezao Covid-19 vakcinu od Kine do Čilea preko Amsterdama.


ACFA, Šarl de Gol i Air France-KLM Martinair Cargo su potpuno spremni da osiguraju čitav lanac distribucije. Specijalni kontejneri koji obezbeđuju duboko smrzavanje vakcina i na -80 stepeni Celzijusa, skladišni prostor od 3.500 kvadratnih metara kontrolisane temperature, već su na Šarl de Golu. A spremni su i avioni: 99 putničkih i 2 teretna aviona Air France-a i 175 putničkih i 6 teretnih aviona Air France-KLM grupe za dugolinijske letove. Teretni avion kompanije Air France može poneti više od milion doza po letu, a putnički avion na dugolinijskim letovima može nositi više od 400.000 doza u svojim skladišnim prostorima. Šarl de Gol je danas vodeće evropsko logističko čvorište za avio-prevoz farmaceutskih proizvoda.

Jedan od važnih ciljeva je smanjiti vreme tranzita na aerodromu i obezbediti da specijalni, autonomni kontejneri koji obezbeđuju kontrolisanu temperature od -80 stepeni Celzijusa od proizvođača vakcine do bolnice na destinaciji stignu za najviše 10 dana.

„Iako, Air France KLM Martinair Cargo, kao prva avio-grupa koja je dobila IATA-in CEIV sertifikat, ima dugogodišnje iskustvo u transportu lekova gde je neophodno održati kontrolisanu temperature u celom lancu, distribucija Covid-19 vakcina predstavlja specifičan izazov u pogledu obima, transportnih zahteva i sigurnosti. Da bismo bili spremni da ispunimo sve zahteve, mi smo pre pet meseci napravili radnu grupu koja razrađuje sve scenarije i priprema akcione planove i tehničke uslove. Na primer, na aerodromu Shiphol u Amsterdamu već imamo farmaceutsko skladište sa kontrolisanim temperaturama veličine preko 1000m3 , a gradimo i dodatnih 2000m3 skladišnog prostora. Takođe, u našem farmaceutskom centru na aerodromu Šarl de Gol radovi na dogradnji su pri kraju,” rekao je viši podpredsednik za poslove prodaje i distribucije u Air France KLM Martinair Cargo, Gert Jan Roelands.

„Saradnja svih aktera u predstojećoj globalnoj distribuciji vakcina je ključna. Uspostavili smo partnerstva u celom logističkom lancu što uključuje špeditere, autoprevoznike, dobavljače specijalnih kontejnera, aerodrome, saradnike u cargo logistici, farmaceutske kompanije , institute i organe koji se bave zdravstvenom zaštitom. Poslednjih nedelja smo uspešno isporučili prve Covid – 19 vakcine, te možemo reći kako je Air France KLM Martinair Cargo je spreman za ovaj logistički izazov”, dodao je izvršni potpredsednik Air France-KLM Cargo Adrian den Heijer.

Ostali naslovi

Carski glasovi kosmetskih slavuja osvojili Beograd
Piše: Ljiljana Staletović
Mladi vokalni solisti s Kosova i Metohije, vođeni muzičkim urednikom i direktorom festivala „Carski glasovi“ Zlatkom Stojanovićem, predstavili su se u Beogradu izvođenjem izvornih srpskih pesama. Prihod od prodatih ulaznica namenili su višečlanoj porodici Dogandžić iz Štrpca
Koliko je civilno društvo u Srbiji uključeno u izradu javnih politika?
Srpska ekonomija
Saradnja sa civilnim društvom na izradi zakona, uz unapređenje razumevanja uloge nevladinih organizacija i efikasnije korišćenje ekspertize ovog sektora, važne su za kreiranje efikasnih mera i javnih politika. Iako dijalog sa državom postoji, većina organizacija se ne oseća dovoljno uključeno, iako bi sve želele da rade na reformama
Dostupnost radne snage i inflacija najveći izazovi za privredu u 2024.
Srpska ekonomija
Unapređenje javnih finansija, borba protiv sive ekonomije i bolji uslovi za preduzetnike i inovacije trebalo bi da budu u vrhu liste prioriteta nadležnih institucija u 2024. godini kako bi se olakšalo poslovanje u Srbiji, pokazala je anketa članova NALED-a iz privatnog, javnog i civilnog sektora
Pokrenuta digitalna platforma Budi deo plana
Srpska ekonomija
Glas građana i privrede u urbanističkom planiranju jasnije i glasnije će se čuti nakon što je i zvanično pokrenuta digitalna platforma “Budi deo plana”, preko koje će korisnici, u realnom vremenu, dobijati obaveštenja o izmenama planskih dokumenata i moći da na njih elektronskim putem podnesu eventualne prigovor
Da li znate po kojim znamenitim ličnostima ulice u Beogradu na vodi nose ime?
Srpska ekonomija
Gradeći najmodernije naselje u Srbiji na desnoj obali Save, Belgrade Waterfront nije propustio da se s puno pijeteta odnosi i prema brojnim istorijskim ličnostima koje su zadužile kako Beograd, tako i čitavu našu zemlju
Sve je OK kada je neko tu za tebe
Srpska ekonomija
Podaci pokazuju da u Srbiji čak 1/3 mladih ne zna kako može dobiti psihološku pomoć, dok gotovo 40 odsto njih kaže da bi stigma u vezi sa mentalnim zdravljem morala da se smanji kako bi se ohrabrili da zatraže neophodnu pomoć
Koje benefite zaposleni najviše cene?
Piše: Jelena Zdravkovski
Privlačenje i zadržavanje talentovanih i kvalifikovanih zaposlenih je ključni izazov za kompanije u 2023. godini kako su pokazala brojna istraživanja. Kako bi se izdvojile od konkurencije i stvorile motivisano i zadovoljno radno okruženje, kompanije sve češće nude različite benefite svojim zaposlenima
Evropska unija ulaže u očuvanje kulturnog nasleđa i tradicije u malim sredinama
Srpska ekonomija
Seosko zvono u selu Smedovac kod Negotina kao i zvonik biće rekonstruisani zahvaljujući sredstvima Evropske unije iz projekta „EU za turizam i kulturno nasleđe“
Stabilnost, sigurnost i inovacije kao zajednički interes svih tržišnih učesnika
Srpska ekonomija
Tokom prethodnih 11 godina Srbija je prešla put od zemlje koju je odlikovala monetarna i finansijska nestabilnost i neizvesnost, do zemlje koja ima inflaciju uporedivu sa ostalim zemljama, stabilnu valutu...
Plaćena praksa za studente – važna stepenica na početku karijere
Srpska ekonomija
Prazno polje u CV-ju u delu radnog iskustva uobičajeni je problem s kojim se mladi susreću kada pred kraj studija ili sa „svežom“ diplomom u ruci krenu u potragu za prvim zaposlenjem