Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Onlajn portali i društvene mreže - primarni izvor informisanja poslovne javnosti u Srbiji

Tradicionalna studija Chapter 4 Istraživanje o informisanosti i poverenju u medije
Foto: Chapter 4
Srpska ekonomija

Da su internet mediji preuzeli primat kao svakodnevni izvor informacija potvrđuju i rezultati istraživanja po kojima su internet portali prvi izvor informacija za 58 odsto ispitane poslovne javnosti u Srbiji, pokazuju rezultati godišnjeg istraživanja koje sprovodi Chapter 4 PR, agencija za usluge u oblasti odnosa s javnošću. Prema ovom istraživanju, za njima slede društvene mreže, što je izjavilo njih 37 odsto. Kablovske televizije su ocenjene kao češći izvor informacija od onih sa nacionalnom frekvencijom (23 prema šest odsto ispitanika), dok se na informacije iz neposredne okoline oslanja devet odsto ispitanika. Dnevna i periodična štampana izdanja kao primarni izvor informisanja navodi po oko 7 odsto ispitanika.

Kablovske televizije i društvena mreža LinkedIn uživaju najveće poverenje poslovne javnosti prema dobijenim rezultatima. Tačnost informacija koje dobijaju na kablovskim televizijama ispitanici su ocenili prosečnom ocenom 3,2 na skali od jedan do pet, i to je najviša ocena koju su ispitanici dali jednoj grupi medija.

Zatim slede onlajn portali (3,06), periodična štampana izdanja (2,84) i radio stanice (2,78). Kada su društvene mreže u pitanju, tačnost informacija koje vide na Linkedinu ispitanici su ocenili prosečnom ocenom 3,1, a zatim sledi sadržaj sa mreže Twitter sa ocenom 2,9.

Tradicionalni mediji i društvene mreže su komplementarni kanali komunikacije i nastaviće paralelno da postoje, stav je koji zastupa 44 odsto ispitanika. Međutim, ima i onih koji smatraju da su društvene mreže već potisnule tradicionalne medije (28% ispitanika), kao i onih koji veruju da će se to dogovoriti u narednih pet godina (18%).

Društvene mreže (i dalje) sve korišćenije

Istraživanje je pokazalo da po tri četvrtine ispitanika koristi Facebook i Instagram. Twitter koristi 48 odsto ispitanika, dok je njih 45 odsto „na“ Linkedinu. TikTok, mreža koja je stekla veliku popularnost za kratko vreme, ima tek oko šest odsto korisnika među ispitanicima iz poslovne javnosti.

Osim toga koje društvene mreže se koriste, istraživanje otkriva i to koliko vremena se provodi na njima pa je većina ispitanika (38%) izjavila da dnevno provedu između jednog i dva sata u pregledanju i „skrolovanju“ sadržaja. Još 30 odsto ispitanika na društvene mreže utroši između dva i tri sata dnevno, dok skoro petina ispitanika na njih troši preko tri sata dnevno što bi na godišnjem nivou bilo čak 136 radnih dana! To vreme se, prema rezultatima istraživanja, najviše koristi za čitanje informativnog sadržaja i vesti (70%) i čitanje sadržaja koji je od značaja za posao i usavršavanje (60%). Pasivniji pristup društvenim mrežama, odnosno praćenje sadržaja drugih korisnika bez postavljanja sopstvenog, ima tačno polovina ispitanika, dok je trećina njih aktivna u komentarisanju tuđeg sadržaja, a skoro isti broj svakodnevno postavlja i sopstveni sadržaj – slike, video snimke i postove.

Influenseri – medij novog doba

Influenseri ili uticajni pojedinci na društvenim mrežama neizbežan su deo medijskog neba nekoliko godina unazad. Kao osobe u čije se preporuke veruje, kompanije ih često uključuju u svoje aktivnosti, a dve trećine ispitanika izjavilo je da već vizuelno može da prepozna plaćeni sadržaj kojim influenseri promovišu neki proizvod ili uslugu, dok to čini 28 odsto ispitanika nakon čitanja i pregleda takvog sadržaja. Dok trećina ispitanika uzima sa rezervom plaćene preporuke, 31 odsto ispitanika kaže da su im od toga da li je sadržaj plaćen ili ne, važnije karakteristike proizvoda ili usluge.

Inače, „Istraživanje o informisanosti i poverenju u medije“ je ovogodišnje izdanje tradicionalne ankete koju Chapter 4 PR, agencija za usluge u oblasti odnosa s javnošću, sprovodi četvrtu godinu zaredom među poslovnom i medijskom javnosti. Prošle godine tema istraživanja bila je "Transformacija PR struke i njen uticaj na poslovanje i razvoj organizacija u poslednjih deset godina". "Šta mediji, kompanije i nevladin sektor misle o održivom poslovanju" bila je tema istraživanja 2019. godine, a 2018. "Odnosi sa medijima u Srbiji i razumevanje kompanija, medija i agencija".

Ostali naslovi

Na koji način projekat EKOOPŠTINA oblikuje budućnost održivih rešenja na lokalne zajednice
Srpska ekonomija
Projekat EKOOPŠTINA pomaže lokalnim samoupravama da promovišu održiva rešenja u oblastima upravljanja otpadom, upravljanja vodama... O projektu govori Bojana Zeković, docent na Arhitektonskom fakultetu Univerziteta u Beogradu
Rast malvera u mobilnom bankarstvu i fišinga u kriptovalutama
Srpska ekonomija
Malver u mobilnom bankarstvu porastao 3,6 puta a fišing u kriptovalutama skočio za 83%. Zemqe napogođenije finansijskim malverom za računare bili su Turkmenistan, Tadžikistan, Kazahstan, Švajcarska, Kirgistan, Meksiko, Argentina, Paragvaji Urugvaj
CSG grupa Fondacijom podržava zaposlene i mlade
Srpska ekonomija
Fabrika „14. oktobar“ je primer uspešne integracije tradicije i inovacija u industrijskom sektoru. Kroz kontinuirana ulaganja u opremu, revitalizaciju proizvodnih kapaciteta i stručnu obuku radne snage, fabrika je postala jedno od ključnih mesta za proizvodnju visokokvalitetnih vojnih i industrijskih proizvoda u regionu
Inovativni fasadni sistem, jednostavan za primenu
Srpska ekonomija
Kompanija Saint-Gobain u svom portfoliju ima novi fasadni sistem EnveoTherm, koji je razvila koristeći najnovije tehnologije uz izuzetne performanse, sa visokom fleksibilnošću u dizajnu i kao adekvatno rešenje za sve vrste objekata koji je ETA (European Technical Assessment) sertifikovan
Informisanje u doba veštačke inteligencije
Srpska ekonomija
Gotovo 63 odsto predstavnika poslovne zajednice u Srbiji potvrdilo je da koristi AI alate u poslovnom okruženju. Ovaj procenat je možda i veći jer deo njih koristi alate koje ne prepoznaju kao veštačku inteligenciju. AI alati se već dosta koriste za efikasnije, brže i jednostavnije istraživanje i prikupljanje informacija, dobijanje inspiracije, kreiranje tekstualnog, foto i video sadržaja...
Veliki povratak elegancije i šarma starog Beograda
Srpska ekonomija
Hotel Bristol, delo čuvenog arhitekte Nikole Nestorovića izgrađen između 1910. i 1912. godine, nije bio samo arhitektonska ikona Beograda, već i dom brojnim istaknutim ličnostima, uključujući Džona i Dejvida Rokfelera, Josipa Broza Tita, šahovskog velemajstora Garija Kasparova i pisca Momu Kapora
Gospodski provod sa Vladom Georgijevim
Srpska ekonomija
Vlado Georgijev ponovo otkriva čari vrhunske muzike kroz jedinstvenu seriju koncerata pod nazivom „Gospodski provod“u Sava Centru. Nakon što je decembarska serija nastupa osvojila srca posetilaca, Vlado se vraća na scenu sa novim terminima – 8., 9. i 10. februara – kada će, u „plavoj dvorani“, ponovo dočarati magiju trenutaka koji se pamte
Zamenom javne rasvete za tri meseca Užice ima uštedu od 26,5 miliona dinara
Srpska ekonomija
Grad Užice je uspešno sproveo projekat rekonstrukcije, racionalizacije i održavanja javnog osvetljenja, primenjujući model javno-privatnog partnerstva (JPP). Pre realizacije, godišnji troškovi za javno osvetljenje, obuhvatali su potrošnju električne energije i troškove održavanja, oko 900 hiljada evra
Ulaganje od 25 miliona evra fabrike „14. oktobar“ i zadovoljstvo zaposlenih
Srpska ekonomija
Fabrika „14. oktobar“ planira ulaganja u modernizaciju proizvodnog parka, povećanje obima proizvodnje i uvođenje novih robotizovanih linija, kao i nova radna mesta. U naredne dve godine ulaganje od 25 miliona evra ima za cilj dupliranje proizvodnje i konkurentnost na tržištu
Novi arsenal sajberkriminalaca i rastuća pretnja po poslovanje
Srpska ekonomija
Veštačka inteligencija transformiše industrije širom sveta. Iako postavlja temelje za veću inovativnost i efikasnost, ona takođe pruža nove prilike za sajberkriminalce. Veštačka inteligencija je bez sumnje snažno oružje za hakere koje donosi neviđene pretnje za preduzeća