Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Ambasadori dobrobiti – ko su oni i na koji način doprinose radnom okruženju?

Aktivnosti usmerene na dobrobit i zdravlje zaposlenih
Srpska ekonomija

Nova realnost donela je korenite promene u radnom okruženju koje se umnogome odnose na brigu o zaposlenima, a među raznovrsnim programima posebno se istakao koncept Wellbeing Ambassadors (Ambasadori dobrobiti). U pitanju je globalni trend koji predstavlja inicijativu unutar kompanija, gde zaposleni jedni drugima na radnom mestu pomažu u poboljšanju kvaliteta života.

Ovaj pristup, koji se pokazao kao veoma efikasan za održavanje zadovoljstva zaposlenih i očuvanje njihove dobrobiti, sa posebnim osvrtom na značaj izbalansiranog načina života, podrazumeva pronalaženje i kreiranje čitave kombinacije aktivnosti. Od onih za očuvanje fizičkog i mentalnog zdravlja, programa podrške, raznih edukacija do nekih zajedničkih aktivnosti za podizanje pozitivne energije u timu.

Kompanije koje posluju širom sveta, počele su da primenjuju trend i na lokalnom nivou, sa odličnim rezultatima u jačanju komunikacije između zaposlenih unutar organizacije. Kako ističu u kompaniji Mars, koncept Wellbeing Ambassadors je deo njihove višegodišnje prakse koja je usmerena na dobrobit i mentalno zdravlje zaposlenih, a pokazao se posebno delotvornim tokom pandemije.

„Jedna od prednosti rada od kuće koju su zaposleni prepoznali je ušteda vremena – više ne moraju da putuju od kuće do posla, već mogu posvetiti vreme svojim hobijima, fizičkoj aktivnosti ili jednostavno obezbediti sebi više sna. Istovremeno, česti video pozivi ih zamaraju, nedostaje im neformalna interakcija sa kolegama, suočavaju se sa nedostatkom motivacije, a neretko i sa poteškoćama u balansiranju privatnog i poslovnog života, uz tendenciju da rade duže nego što bi radili u kancelariji. Kada sve sagledamo, možemo da zaključimo da je neophodno kreirati integrisan pristup u održavanju zadovoljstva zaposlenih. Među mnogim aktivnostima koje već godinama usmeravamo ka zaposlenima u Marsu, program Wellbeing Ambassadors je izuzetno uspešno i dragoceno rešenje koje je tokom pandemije podstaklo entuzijazam i pokrenulo interesantne aktivnosti“, navodi Zorana Novaković, direktorka ljudskih resursa kompanije Mars za UBBAI region kom pripada Srbija, zajedno sa 14 drugih tržišta.

Iskustva lokalnih Ambasadora su dragocena, a Olga Bilić, Activation Executive, ističe da se svakodnevno trudi da provodi što više vremena napolju.

„Izuzetno mi prija boravak na svežem vazduhu – često šetam ili praktikujem brzo hodanje, a ako mi vremenski uslovi to ne dozvoljavaju, vozim sobni bicikl. Takve aktivnosti zaista pozitivno utiču na um i telo, što nas je ispirisalo da treninge praktikujemo i online, a neki od najboljih primera su „Časovi Thai Chi-ja“ koji su nas učili o mentalnom i fizičkom balansu, kao i „My Fitness“ jutarnji online treninizi za podizanje energije. Zaposleni su se priključivali sa različitih lokacija, iz svog doma ili prirode, a reakcije na programe su bile odlične, i predstavljaju jednostavan i efikasan primer koji je podstakao pozitivnu energiju“, navodi Olga Bilić

Angažovanje Ambasadora zasnovano je na dobroj volji zaposlenih, nezavisno od pozicije koju imaju u kompaniji, a temelji se na aktivnostima koji podstiču i poboljšavaju radno okruženje. Osnovno zaduženje Ambasadora je da svakog meseca posvete određeno vreme planiranju i organizovanju aktivnosti koje će inspirisati i pokrenuti druge zaposlene da učestvuju, i pružiti pozitivne efekte na njihovo mentalno i fizičko zdravlje.

Vuk Mijanovic, Distributor Manager Petcare, podelio je iskustvo svog tima: „Nastojimo da maksimalno koristimo nove tehnologije koje podržavaju rad na daljinu, i trudimo se da radni dan ili timske sastanke provedemo u prirodi. Nakon prošlogodišnjeg karantina, inicijativa „Time to Recharge“ nam je tokom leta, u uslovima ograničenih mogućnosti za putovanja, donela razmenu iskustava i kreativnost u otkrivanju potpuno novih i drugačijih lokacija za odmor, opuštanje, razonodu i „punjenje baterija“ u prirodi. Neizostavno je pomenuti i „Weekly walking challenge“ koji nas je podstakao da prikupljamo što više pređenih kilometara kroz šetnju ili trčanje, a svake nedelje smo isticali fantastične rezultate i rekorde koji su dostizali i preko 60km nedeljno.“

„Ambasadori transformišu kulturu organizacije, generišu održive promene i učvršćuju odnose zaposlenih“, ističe Zorana Novaković i dodaje da je Mars ovaj program predstavio na Balkanu i baltičkim zemljama u jesen 2018. godine, i od tada 25 aktivnih Ambasadora organizuju lokalne aktivnosti, što se pokazalo izuzetno značajnim tokom protekle godine.

„Eksperimentisali smo na nekoliko načina – Ambasadori su organizovali onlajn časove joge, radionice pripreme ceđenih sokova, vodili jutarnje onlajn vežbanje, organizovali šetnje, ilii čak petomesečne izazove za brojanje koraka. Naše kolege iz Srbije i regiona čitaju bajke deci drugih kolega putem video poziva, i na taj način pružaju malo slobodnog vremena roditeljima. Misija Ambasadora je smanjenje stresa, edukacija kolega o raznim aspektima dobrog radnog i životnog okruženja, razmena iskustava, motivisanje za obavljanje fizičke aktivnosti, ili na primer deljenje recepata, kao i upravljanje energijom i osnaživanje kolega“, kaže Zorana Novaković.

„Energy for Life“ – jedan je od treninga koji su podučavali zaposlene kako da upravljaju energijom tokom dana, a Saša Miljanović, Market Finance Co-Pilot, objašnjava da su učili kako da balansiraju poslovne i privatne obaveze, pravilno rasporede svoju energiju i pronađu motivaciju.

„Verujem da je ravnoteža ključna za mentalno zdravlje, stoga se trudim da uživam u prirodi i sportu sa decom i prijateljima, i pre svega nadomestim energiju nakon višečasovnog rada i sastanaka. Na isti način, u kompaniji smo želeli da kreiramo zajedničke aktivnosti koje će podstaći boravak u prirodi i smanjenje stresa, i da pronađemo radost u onome što nam je dostupno u vreme pandemije“, objašnjava Saša Miljanović

U novonastaloj situaciji usled pandemije, koja je izuzetno uticala na modele poslovanja donevši mnoge izazove, ali i brojne inovacije koje ukazuju na prednosti ovakvog načina rada, programi za podršku, obrazovanje zaposlenih o mentalnom zdravlju, kao i spremnost i otvorenost za promene su neophodni za zadovoljstvo, uspeh i dobrobit čitave organizacije.

Ostali naslovi

Na koji način projekat EKOOPŠTINA oblikuje budućnost održivih rešenja na lokalne zajednice
Srpska ekonomija
Projekat EKOOPŠTINA pomaže lokalnim samoupravama da promovišu održiva rešenja u oblastima upravljanja otpadom, upravljanja vodama... O projektu govori Bojana Zeković, docent na Arhitektonskom fakultetu Univerziteta u Beogradu
Rast malvera u mobilnom bankarstvu i fišinga u kriptovalutama
Srpska ekonomija
Malver u mobilnom bankarstvu porastao 3,6 puta a fišing u kriptovalutama skočio za 83%. Zemqe napogođenije finansijskim malverom za računare bili su Turkmenistan, Tadžikistan, Kazahstan, Švajcarska, Kirgistan, Meksiko, Argentina, Paragvaji Urugvaj
CSG grupa Fondacijom podržava zaposlene i mlade
Srpska ekonomija
Fabrika „14. oktobar“ je primer uspešne integracije tradicije i inovacija u industrijskom sektoru. Kroz kontinuirana ulaganja u opremu, revitalizaciju proizvodnih kapaciteta i stručnu obuku radne snage, fabrika je postala jedno od ključnih mesta za proizvodnju visokokvalitetnih vojnih i industrijskih proizvoda u regionu
Inovativni fasadni sistem, jednostavan za primenu
Srpska ekonomija
Kompanija Saint-Gobain u svom portfoliju ima novi fasadni sistem EnveoTherm, koji je razvila koristeći najnovije tehnologije uz izuzetne performanse, sa visokom fleksibilnošću u dizajnu i kao adekvatno rešenje za sve vrste objekata koji je ETA (European Technical Assessment) sertifikovan
Informisanje u doba veštačke inteligencije
Srpska ekonomija
Gotovo 63 odsto predstavnika poslovne zajednice u Srbiji potvrdilo je da koristi AI alate u poslovnom okruženju. Ovaj procenat je možda i veći jer deo njih koristi alate koje ne prepoznaju kao veštačku inteligenciju. AI alati se već dosta koriste za efikasnije, brže i jednostavnije istraživanje i prikupljanje informacija, dobijanje inspiracije, kreiranje tekstualnog, foto i video sadržaja...
Veliki povratak elegancije i šarma starog Beograda
Srpska ekonomija
Hotel Bristol, delo čuvenog arhitekte Nikole Nestorovića izgrađen između 1910. i 1912. godine, nije bio samo arhitektonska ikona Beograda, već i dom brojnim istaknutim ličnostima, uključujući Džona i Dejvida Rokfelera, Josipa Broza Tita, šahovskog velemajstora Garija Kasparova i pisca Momu Kapora
Gospodski provod sa Vladom Georgijevim
Srpska ekonomija
Vlado Georgijev ponovo otkriva čari vrhunske muzike kroz jedinstvenu seriju koncerata pod nazivom „Gospodski provod“u Sava Centru. Nakon što je decembarska serija nastupa osvojila srca posetilaca, Vlado se vraća na scenu sa novim terminima – 8., 9. i 10. februara – kada će, u „plavoj dvorani“, ponovo dočarati magiju trenutaka koji se pamte
Zamenom javne rasvete za tri meseca Užice ima uštedu od 26,5 miliona dinara
Srpska ekonomija
Grad Užice je uspešno sproveo projekat rekonstrukcije, racionalizacije i održavanja javnog osvetljenja, primenjujući model javno-privatnog partnerstva (JPP). Pre realizacije, godišnji troškovi za javno osvetljenje, obuhvatali su potrošnju električne energije i troškove održavanja, oko 900 hiljada evra
Ulaganje od 25 miliona evra fabrike „14. oktobar“ i zadovoljstvo zaposlenih
Srpska ekonomija
Fabrika „14. oktobar“ planira ulaganja u modernizaciju proizvodnog parka, povećanje obima proizvodnje i uvođenje novih robotizovanih linija, kao i nova radna mesta. U naredne dve godine ulaganje od 25 miliona evra ima za cilj dupliranje proizvodnje i konkurentnost na tržištu
Novi arsenal sajberkriminalaca i rastuća pretnja po poslovanje
Srpska ekonomija
Veštačka inteligencija transformiše industrije širom sveta. Iako postavlja temelje za veću inovativnost i efikasnost, ona takođe pruža nove prilike za sajberkriminalce. Veštačka inteligencija je bez sumnje snažno oružje za hakere koje donosi neviđene pretnje za preduzeća