Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Hrana za najugroženije na Svetski dan hrane

Kampanja „Spasimo hranu, spasimo humanost“
Srpska ekonomija

Koalicija za dobročinstvo zajedno sa partnerskim organizacijama obeležava Svetski dan hrane 16. oktobra, distribucijom donirane hrane najugroženijim građanima širom Srbije. Od 29. septembra, u okviru kampanje „Spasimo hranu, spasimo humanost“ kao i za Nacionalni dan davanja koji se svake godine obeležava 9. oktobra, Koalicija za dobročinstvo je uspela da sakupi do sada donacije u novcu ili u hrani u vrednosti od preko 9.9 miliona dinara, što je oko 42.642 kilograma najosnovnijih namirnica za ugrožene, od čega je 15.600 kg biti distribuirano u petak, 15. oktobra. Kao što je ranije bilo najavljeno, sve donacije će biti namenjene za distribuciju paketa sa najosnovnijim prehrambenim proizvodima za najugroženije građane.

Akcija „1+1“ u marketima Univerexport rezultirala je donacijom 232.000 proizvoda kompanije Nestle ukupne vrednosti od preko 3,3 miliona dinara, što čini 10.436 kilograma hrane. U protekle dve nedelje, za svaki prodat Nestle proizvod koji je bio obeležen znakom kampanje, Nestle je donirao isti taj proizvod za kampanju.

Tokom vikenda 9-10. oktobra, kupci u 9 odabranih Lidl marketa u 6 gradova su sakupili preko 3.000 kg prehrambenih proizvoda. Dodatnom donacijom, kompanija Lidl će da izbalansira prikupljene namirnice kako bi se dopunilo do 500 paketa sa osnovnim životnim namirnicama, što će biti ukupno oko 5 tona hrane koja će biti distribuirana uz pomoć partnerskih organizacija: Crvenog krsta Srbije, Banke hrane Beograd, Federacije banaka hrane, Fondacije SOS dečija sela Srbija, Fondacije Humano srce Šapca i ADRA (Adventistički razvojni i humanitarni rad).

U ukupnoj vrednosti od 2 miliona dinara, kompanija DM je donirala 1.187 paketa sa prehrambenim proizvodima (8.997 kilograma hrane ukupno), koji će biti podeljeni uz pomoć Banke hrane Beograd socijalno i ekonomski ugroženim porodicama u 15 gradova širom Srbije.

„Kampanja se ne završava ovde. Prilike za doniranjem su otvorene u narednih mesec dana, do 15. novembra do kada će i da traje kampanja „Spasimo hranu, spasimo humanost“. Sve kompanije i pojedinci koji su zainteresovani da se priključe mogu da posete veb sajt spasimohranu.rs i pogledaju na koje načine mogu da pomognu naše napore da obezbedimo hranu za najugroženije“, rekao je Dejan Drobnjak, predstavnik Fondacije Ana i Vlade Divac.

Ovog vikenda, kompanija Delez Srbija u saradnji sa Bankom hrane Beograd obeležava Svetski dan hrane tradicionalnom akcijom prikupljanja donacija hrane u 68 odabranih Maxi, Mega Maxi, Tempo i Shop&Go prodavnica širom Srbije, koja je ove godine posebno podržana i kroz kampanju „Spasimo hranu, spasimo humanost“. Akcija je počela 15.oktobra u 15 časova, i trajaće do 17. oktobra u 15 časova. Svim građanima je pružena prilika da doniraju prehrambene proizvode u ovim radnjama, koji će biti distribuirani ugroženim građanima uz pomoć 24 humanitarne organizacije u 10 gradova širom Srbije. Za više informacija i za spisak prodavnica i gradova posetite spasimohranu.rs i stranice @SpasimoHranu i @Maxi.Srbija na Facebook-u i Instagram-u.

„Sama činjenica da kampanju i Nacionalni dan davanja podržava ovako veliki broj organizacija iz različitih sektora poslovanja, pokazuje da kada je potrebno mi smo spremni da se ujedinimo zarad zajedničkog humanog cilja“, rekao je Veran Matić, izvršni direktor Srpskog filantropskog foruma.pisak svih kompanija, organizacija civilnog društva i medija koji su do sada podržali kampanju dostupan je na veb sajtu http://spasimohranu.rs/ i na ovom linku.

Kampanja „spasimo hranu, spasimo humanost“ i Nacionalni dan davanja se realizuju u sklopu Projekta za unapređenje okvira za davanje, koji podržava Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID), a koji sprovodi Koalicija za dobročinstvo, na čelu sa Fondacijom Ana i Vlade Divac. Ostali članovi Koalicije su Trag fondacija, Catalyst Balkans, SMART Kolektiv, Srpski filantropski forum, Forum za odgovorno poslovanje i Privredna komora Srbije.

Ostali naslovi

Kako je sistem elektronskog fakturisanja od pomoći računovođama
Srpska ekonomija
Sistem elektronskih faktura funkcioniše već dve i po godine i od samog njegovog uvođenja u javni i privatni sektor Republike Srbije došlo je do mnogih promena, unapređenja i razvoja funkcionalnosti. Sa Nenadom Orlovićem iz knjigovodstvene agencije Interconto razgovarali smo o tome koliko je elektronsko fakturisanje unapredilo sistem poslovanja
Život pretočen u legendu
Piše: Dragana Bokan
Od momenta kada se začela ideja o nastanku knjige „Ljuba Vračarević- Život pretočen u legendu“, autora Nenada Simića, prošlo je deset godina od smrti, ovog majstora borilačkih veština. „Njegov uticaj je bio jezgrovit i snažan na nacionalnom i internacionalnom nivou, pa je i to jedan od osnovnih motiva za pisanje ove knjige", kaže Simić
Novi predmeti u Istorijskom muzeju Srbije
Srpska ekonomija
Izložba „Čekajući stalnu postavku” u Istorijskom muzeju Srbije obogaćena je novim značajnim predmetima – rekonstrukcijama skiptara kralja Milutina i kraljice Simonide, i rekonstrukcijom odežde kraljice Simonide, koje su urađene u konsultacijama sa relevantnim stručnjacima
Kako e-fakture utiču na knjigovodstvo
Srpska ekonomija
Posle više od dve godine rada e-Faktura (SEF), došlo je do značajnih promena u načinu funkcionisanja knjigovodstvenih i poslovnih procesa. Automatizacija, efikasnost i smanjenje grešaka deo su benefita koje je ovaj sistem doneo pravnim subkektima. Koji su izazovi prilagođavanja, a koje prednosti koje donosi e-fakturisanje, pitali smo knjigovođu Milana Trbojevića
Koje osobine treba da ima dobar mentor i kako da ga prepoznate?
Srpska ekonomija
Obrazovanje je nužan i bitan preduslov za pravljenje prvih poslovnih koraka, ali tek uz dobrog vodiča na tom putu mlada osoba ima mogućnost da ostvari svoj pun potencijal. Kvalitetan i temeljan mentorski rad je ono što vrhunske kompanije svrstava među najpoželjnije poslodavce
Srbija među liderima u digitalnim rešenjima poreskog sistema
Srpska ekonomija
Digitalizacija poreskog sistema u Srbiji donosi mnogobrojne prednosti u komunikaciji između poreskih obveznika i državnih organa. Taj proces sa sobom nosi određene izazove, a Srbija je postala pionir u automatizaciji poreskih prijava, u poređenju sa zemljama Evropske unije
Saznajte kako solarna energija štedi novac i energiju
Srpska ekonomija
​​​​​​​Porodična solarna elektrana, ukoliko je napravljena u skladu sa potrošnjom domaćinstva može smanjiti račune za struju i do 70%, pokazuju podaci studije slučaja domaćinstva u Vojvodini, koju je objavio Centar za unapređenje životne sredine
Pet veština koje su mladima potrebne na tržištu rada
Srpska ekonomija
Ulazak na tržište rada često predstavlja izazov za mlade ljude. U današnjem poslovnom okruženju, koje se neprekidno menja i razvija, uspeh više ne zavisi samo od formalnog obrazovanja. Veštine koje mladi stiču kroz akademske studije i prakse postaju presudne za njihovu sposobnost da se istaknu i uspešno integrišu u tržište rada
Kako zadržati talente
Srpska ekonomija
Stavovi o generaciji Z na tržištu rada su podeljeni – neki ih vide kao izazovne, dok drugi prepoznaju njihov potencijal. Bez obzira na mišljenja, jasno je da ova generacija unosi nove zahteve i dinamiku u radno okruženje. Poznati po svojoj saradljivosti, pragmatičnosti i snalažljivosti, pripadnici generacije Z ubrzano postaju ključni deo radne snage, sa projekcijama da će uskoro činiti 30% zaposlenih
Centar za obuku pilota
Srpska ekonomija
Pre tačno jednog veka, 22. septembra 1924. godine, počela je nastava u Državnoj srednjoj tehničkoj školi u Beogradu. Vazduhoplovna akademija kao Nacionalni vazduhoplovni trening centar u svom sastavu ima srednju stručnu vazduhoplovnu školu, visoku školu strukovnih studija i eksternu nastavnu bazu u Vršcu