Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

EU podrška razvoju turizma Topolе i Oplencа

Promocija kulturnog nasleđa i turizma u Srbiji
Srpska ekonomija

Evropska unija, koja od 2019. godine kroz projekat „EU za kulturno nasleđe i turizam“ radi na podizanju turističkih kapaciteta Istočne Srbije, odlučila je da od 2022. godine uključi u ovaj projekat i opštinu Topola u centralnoj Srbiji. U Topoli će biti revitalizovana Kraljevska vinarija na Oplencu, a dodelom bespovratnih sredstava pružaocima turističkih usluga, edukacijama u oblasti turizma i kulturnog nasleđa, projekat će poboljšati turističku ponudu opštine i time podstaći ekonomski rast i otvaranje novih radnih mesta.

„Bavimo se razvojem vinskog turizma u Istočnoj Srbiji, posebno u Rogljevu, Rajcu i Smedovcu, gde ulažemo u poboljšanje infrastrukture. Sada ćemo raditi i sa Opštinom Topola, takođe na razvoju vinskog turizma. Zato će projekat finansirati obnovu nekih delova Kraljeve vinarije na Oplencu, a zajedno sa Opštinom ćemo raditi i na podizanju atraktivnosti ovog regiona“, rekao je vođa projekta #EUzaTebe – za kulturno nasleđe i turizam Aleksandar Bec.

Kraljevsku vinariju, jednu od prvih profesionalnih vinarija u Srbiji, osnovao je 1931. godine kralj Aleksandar I Karađorđević, a vremenom su autohtone sorte vina Žilavka, Oplenka i Trijumf postale nadaleko poznate.

„Vinski podrum je urađen u stilu najboljih francuskih podruma. Ovde se nalaze i najstariji muzej vinarstva i vinoteka na Balkanu, a najstarije vino je iz 1921. godine. Oplenac je turistički najposećenije mesto u centralnoj Srbiji, a sa rekonstrukcijom kraljeve vinarije i obnovom vinograda, turistička ponuda će biti mnogo bolja, što će doprineti i povećanju posetilaca,“ izjavio je upravnik Zadužbine kralja Petra I Dragan Reljić.

Bogato istorijsko nasleđe i vinogradi koji je okružuju čine Topolu atraktivnom turističkom destinacijom. Posetioci mogu da uživaju u običajima i tradiciji, kao i bogatoj gastronomiji.

„Okosnica turizma Topole jeste upravo kulturno-istorijsko nasleđe i zadužbina kralja Petra I. To je ono što Topolu već duži niz godina obeležava na turističkoj mapi Srbije. Ono što Topola može da pruži je jedan širi razvoj turizma, što podrazumeva seoski i vinski turizam koji predstavljaju budućnost razvoja regije, zeleni turizam i povećanje smeštajnih kapaciteta. Time ćemo privući veći broj turista koji će provesti više dana u Topoli,“ rekla je Dragana Krstić ispred Turističke organizacije Oplenac-Topola.

Projekat „#EUzaTebe – za kulturno nasleđe i turizam“ finansiraju Evropska unija sa 22.000.000 evra i nemačko Savezno ministarstvo za ekonomsku saradnju i razvoj BMZ sa 2.305.000 evra, a sprovodi ga Nemačka organizacija za međunarodnu saradnju GIZ u partnerstvu sa Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija.

Ostali naslovi

Veza između gojaznosti i razboljevanja u Srbiji
Srpska ekonomija
Ovogodišnje istraživanje o fizičkoj formi i zdravlju, koje je sprovela farmaceutska kompanija Galenika, otkriva glavne zdravstvene izazove sa kojima se susreću stanovnici Srbije sa viškom kilograma. Procenjujući svoj višak kilograma, 37 odsto muškaraca kaže da ima između pet i deset kilograma viška. Istog je mišljenja 45 odsto žena
Fleksibilnost važnija od plate
Srpska ekonomija
Četvrtu godinu zaredom, Osiguranik, TIM Centar, Rezilient i Infostud predstavili su rezultate istraživanja „Šta to radi zaposlene“, koje donosi najsveobuhvatniji pregled potreba, očekivanja i percepcija zaposlenih u Srbiji. Ove godine u istraživanju je učestvovalo 759 donosilaca odluka i 3.111 zaposlenih
The Bristol Belgrade na svetskoj mapi luksuza
Srpska ekonomija
The Bristol Belgrade dobitnik je prestižnog MICHELIN Key priznanja za 2025. godinu, čime sa ponosom preuzima ulogu ambasadora beogradskog duha, grada koji spaja energiju, gostoprimstvo i kulturu na način koji ostavlja snažan utisak na svakog posetioca
Još pet tona zlata do potpune sigurnosti
Srpska ekonomija
Zlatne rezerve Narodne banke Srbije dostigle su rekordnih 51,7 tona. Samo tokom ove godine vrednost zlatnih rezervi uvećana je za 1,4 milijarde evra. Deo od pet tona kupljenih u julu 2024. još se nalazi u posebnom trezoru Narodne banke Švajcarske u Bernu, ali kada i ta količina stigne u Beograd, cela nacionalna zlatna rezerva biće fizički smeštena u domaće trezore
Kako savremene tehnologije menjaju budućnost vodosnabdevanja u Srbiji
Srpska ekonomija
U Srbiji, u proseku, skoro polovina vode koja se pošalje u sistem nikada ne dođe do potrošača. Nestaje usput, u pukotinama starih cevi, u curenjima koja se ne primećuju, u greškama u merenju, nelegalnim priključcima
Dodeljene nagrada „Ekoopština“ 2025
Srpska ekonomija
U ambasadi Francuske u Srbiji održana je ceremonija dodele nagrada konkursa „Ekoopština“ koji se organizuje u partnerstvu sa kompanijama Saint-Gobain, Veolia, Decathlon, Wiener Städtische, Telekom Srbija, HUOT, nevladinim organizacijama NALED i SKGO, Francuskom agencijom za razvoj (AFD) i sa Delegacijom Evropske unije
Očuvanje šuma i prirodnih resursa
Srpska ekonomija
Inovativni potencijal AgAR-a već je prepoznat i na evropskom nivou – nakon nagrade na sajmu poljoprivrede u Poljskoj, AgAR se plasirao u finale prestižnog takmičenja za robotski traktor godine (TOTYbot), koje će svoj epilog imati na sajmu Agritechnica u Hanoveru ovog novembra
Šta da radite ako dobijete fišing imejl
Srpska ekonomija
Značajan broj fišing imejlova svakodnevno stiže do korisnika. Iako oni obično završe u spam folderu, jer ih današnji bezbednosni sistemi uglavnom lako prepoznaju i preusmere u neželjenu poštu (neretko zajedno i sa nekom legitimnom porukom), veliki broj uspe i da prevari korisnike i navede ih da otvore linkove koje sadrže i potom unesu svoje privatne podatke
Sedam saveta za finansijski pametan odmor
Srpska ekonomija
Letnji odmori su vreme za uživanje, punjenje baterija i stvaranje uspomena. Bilo da planirate da se brčkate u moru, istražujete skrivene ulice evropskih gradova ili uživate u prirodi Srbije – odmor ne mora da znači i ozbiljan udar na vaš budžet
Večna garancija vrednosti
Srpska ekonomija
Nekada simbol bogova i kraljeva, danas univerzalna „sigurna luka” u ekonomskim olujama, zlato je retka konstanta koja premošćuje milenijume. Sija vekovima, a sjaj mu uprkos digitalnoj ekonomiji, aplikacijama, virtuelnim valutama - ne bledi. Samo u prvoj polovini 2025. godine, trgovci su imali povećanu prodaju za četvrtinu u odnosu na isti period lane