Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

EU podrška razvoju turizma Topolе i Oplencа

Promocija kulturnog nasleđa i turizma u Srbiji
Srpska ekonomija

Evropska unija, koja od 2019. godine kroz projekat „EU za kulturno nasleđe i turizam“ radi na podizanju turističkih kapaciteta Istočne Srbije, odlučila je da od 2022. godine uključi u ovaj projekat i opštinu Topola u centralnoj Srbiji. U Topoli će biti revitalizovana Kraljevska vinarija na Oplencu, a dodelom bespovratnih sredstava pružaocima turističkih usluga, edukacijama u oblasti turizma i kulturnog nasleđa, projekat će poboljšati turističku ponudu opštine i time podstaći ekonomski rast i otvaranje novih radnih mesta.

„Bavimo se razvojem vinskog turizma u Istočnoj Srbiji, posebno u Rogljevu, Rajcu i Smedovcu, gde ulažemo u poboljšanje infrastrukture. Sada ćemo raditi i sa Opštinom Topola, takođe na razvoju vinskog turizma. Zato će projekat finansirati obnovu nekih delova Kraljeve vinarije na Oplencu, a zajedno sa Opštinom ćemo raditi i na podizanju atraktivnosti ovog regiona“, rekao je vođa projekta #EUzaTebe – za kulturno nasleđe i turizam Aleksandar Bec.

Kraljevsku vinariju, jednu od prvih profesionalnih vinarija u Srbiji, osnovao je 1931. godine kralj Aleksandar I Karađorđević, a vremenom su autohtone sorte vina Žilavka, Oplenka i Trijumf postale nadaleko poznate.

„Vinski podrum je urađen u stilu najboljih francuskih podruma. Ovde se nalaze i najstariji muzej vinarstva i vinoteka na Balkanu, a najstarije vino je iz 1921. godine. Oplenac je turistički najposećenije mesto u centralnoj Srbiji, a sa rekonstrukcijom kraljeve vinarije i obnovom vinograda, turistička ponuda će biti mnogo bolja, što će doprineti i povećanju posetilaca,“ izjavio je upravnik Zadužbine kralja Petra I Dragan Reljić.

Bogato istorijsko nasleđe i vinogradi koji je okružuju čine Topolu atraktivnom turističkom destinacijom. Posetioci mogu da uživaju u običajima i tradiciji, kao i bogatoj gastronomiji.

„Okosnica turizma Topole jeste upravo kulturno-istorijsko nasleđe i zadužbina kralja Petra I. To je ono što Topolu već duži niz godina obeležava na turističkoj mapi Srbije. Ono što Topola može da pruži je jedan širi razvoj turizma, što podrazumeva seoski i vinski turizam koji predstavljaju budućnost razvoja regije, zeleni turizam i povećanje smeštajnih kapaciteta. Time ćemo privući veći broj turista koji će provesti više dana u Topoli,“ rekla je Dragana Krstić ispred Turističke organizacije Oplenac-Topola.

Projekat „#EUzaTebe – za kulturno nasleđe i turizam“ finansiraju Evropska unija sa 22.000.000 evra i nemačko Savezno ministarstvo za ekonomsku saradnju i razvoj BMZ sa 2.305.000 evra, a sprovodi ga Nemačka organizacija za međunarodnu saradnju GIZ u partnerstvu sa Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija.

Ostali naslovi

Očuvanje šuma i prirodnih resursa
Srpska ekonomija
Inovativni potencijal AgAR-a već je prepoznat i na evropskom nivou – nakon nagrade na sajmu poljoprivrede u Poljskoj, AgAR se plasirao u finale prestižnog takmičenja za robotski traktor godine (TOTYbot), koje će svoj epilog imati na sajmu Agritechnica u Hanoveru ovog novembra
Šta da radite ako dobijete fišing imejl
Srpska ekonomija
Značajan broj fišing imejlova svakodnevno stiže do korisnika. Iako oni obično završe u spam folderu, jer ih današnji bezbednosni sistemi uglavnom lako prepoznaju i preusmere u neželjenu poštu (neretko zajedno i sa nekom legitimnom porukom), veliki broj uspe i da prevari korisnike i navede ih da otvore linkove koje sadrže i potom unesu svoje privatne podatke
Sedam saveta za finansijski pametan odmor
Srpska ekonomija
Letnji odmori su vreme za uživanje, punjenje baterija i stvaranje uspomena. Bilo da planirate da se brčkate u moru, istražujete skrivene ulice evropskih gradova ili uživate u prirodi Srbije – odmor ne mora da znači i ozbiljan udar na vaš budžet
Večna garancija vrednosti
Srpska ekonomija
Nekada simbol bogova i kraljeva, danas univerzalna „sigurna luka” u ekonomskim olujama, zlato je retka konstanta koja premošćuje milenijume. Sija vekovima, a sjaj mu uprkos digitalnoj ekonomiji, aplikacijama, virtuelnim valutama - ne bledi. Samo u prvoj polovini 2025. godine, trgovci su imali povećanu prodaju za četvrtinu u odnosu na isti period lane
Kako finansije oblikuju naše zadravlje
Srpska ekonomija
Zvuči kao floskula, ali je činjenica jasna: finansijski stres vremenom utiče i na naše fizičko zdravlje. Svetska zdravstvena organizacija (WHO) i Global Financial Health Initiative ukazuju na snažnu vezu između finansijskih briga i poremećaja poput anksioznosti, depresije, nesanice, hroničnih zapaljenja i povišenog krvnog pritiska
Leto je najbolje vreme za promenu posla
Srpska ekonomija
Kada pomislimo na leto, obično su nam odmor, plaže i kupanje prva asocijacija. Jednostavno, najtoplije godišnje doba povezujemo sa opuštanjem i razbibrigom, a ne još jednom stepenicom u karijeri. Ipak, razmislite još jednom. Dok drugi planiraju godišnje odmore ili su već na odsustvu, za vas se potencijalno stvaraju brojne prilike
Ko je odgovorniji? Gen Z vs Milenials
Srpska ekonomija
Šta je za vas odgovornost? Da na poslu obavljate sve zadatke revnosno, da ne kasnite kad se nalazite s prijateljima, ili kad platite sve račune čim stignu? Sve ovo ili ništa od navedenog je podložno tumačenju, ali postoji jedna kategorija oko koje nema pregovora – odgovornost u saobraćaju, zato što je to dužnost koju imamo prema ljudskim životima
Kako mladi vide svoju budućnost?
Srpska ekonomija
Većina srednjoškolaca planira da nastavi obrazovanje i upiše željeni fakultet ili višu školu (67%), dok mali procenat razmišlja o zapošljavanju, razvoju privatnog posla ili dodatnim kursevima. Ovo ukazuje na snažnu orijentaciju ka visokom obrazovanju kao osnovi za buduću karijeru
Koliko smo (ne)zadovoljni svojim izgledom
Srpska ekonomija
Novo istraživanje o fizičkoj formi i zdravlju u Srbiji, koje je sprovela farmaceutska kompanija Galenika, otkriva jasne razlike u percepciji žena i muškaraca, ali i zabrinjavajuće podatke – preko 40 odsto ispitanika smatra da ima prekomernu težinu ili da je gojazno
Globalni izazov za studente
Srpska ekonomija
Posle više od dve decenije, jedno od najvažnijih međunarodnih studentskih takmičenja iz oblasti arhitekture, Saint-Gobain Architecture Student Contest, po projektnom zadatku vraća se tamo gde je i prvi put održano – u srpsku prestonicu. Ovo danas prestižno takmičenje okuplja više od 1.300 studenata iz oko 30 zemalja širom sveta