Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Hrana za najugroženije na Svetski dan hrane

Kampanja „Spasimo hranu, spasimo humanost“
Srpska ekonomija

Koalicija za dobročinstvo zajedno sa partnerskim organizacijama obeležava Svetski dan hrane 16. oktobra, distribucijom donirane hrane najugroženijim građanima širom Srbije. Od 29. septembra, u okviru kampanje „Spasimo hranu, spasimo humanost“ kao i za Nacionalni dan davanja koji se svake godine obeležava 9. oktobra, Koalicija za dobročinstvo je uspela da sakupi do sada donacije u novcu ili u hrani u vrednosti od preko 9.9 miliona dinara, što je oko 42.642 kilograma najosnovnijih namirnica za ugrožene, od čega je 15.600 kg biti distribuirano u petak, 15. oktobra. Kao što je ranije bilo najavljeno, sve donacije će biti namenjene za distribuciju paketa sa najosnovnijim prehrambenim proizvodima za najugroženije građane.

Akcija „1+1“ u marketima Univerexport rezultirala je donacijom 232.000 proizvoda kompanije Nestle ukupne vrednosti od preko 3,3 miliona dinara, što čini 10.436 kilograma hrane. U protekle dve nedelje, za svaki prodat Nestle proizvod koji je bio obeležen znakom kampanje, Nestle je donirao isti taj proizvod za kampanju.

Tokom vikenda 9-10. oktobra, kupci u 9 odabranih Lidl marketa u 6 gradova su sakupili preko 3.000 kg prehrambenih proizvoda. Dodatnom donacijom, kompanija Lidl će da izbalansira prikupljene namirnice kako bi se dopunilo do 500 paketa sa osnovnim životnim namirnicama, što će biti ukupno oko 5 tona hrane koja će biti distribuirana uz pomoć partnerskih organizacija: Crvenog krsta Srbije, Banke hrane Beograd, Federacije banaka hrane, Fondacije SOS dečija sela Srbija, Fondacije Humano srce Šapca i ADRA (Adventistički razvojni i humanitarni rad).

U ukupnoj vrednosti od 2 miliona dinara, kompanija DM je donirala 1.187 paketa sa prehrambenim proizvodima (8.997 kilograma hrane ukupno), koji će biti podeljeni uz pomoć Banke hrane Beograd socijalno i ekonomski ugroženim porodicama u 15 gradova širom Srbije.

„Kampanja se ne završava ovde. Prilike za doniranjem su otvorene u narednih mesec dana, do 15. novembra do kada će i da traje kampanja „Spasimo hranu, spasimo humanost“. Sve kompanije i pojedinci koji su zainteresovani da se priključe mogu da posete veb sajt spasimohranu.rs i pogledaju na koje načine mogu da pomognu naše napore da obezbedimo hranu za najugroženije“, rekao je Dejan Drobnjak, predstavnik Fondacije Ana i Vlade Divac.

Ovog vikenda, kompanija Delez Srbija u saradnji sa Bankom hrane Beograd obeležava Svetski dan hrane tradicionalnom akcijom prikupljanja donacija hrane u 68 odabranih Maxi, Mega Maxi, Tempo i Shop&Go prodavnica širom Srbije, koja je ove godine posebno podržana i kroz kampanju „Spasimo hranu, spasimo humanost“. Akcija je počela 15.oktobra u 15 časova, i trajaće do 17. oktobra u 15 časova. Svim građanima je pružena prilika da doniraju prehrambene proizvode u ovim radnjama, koji će biti distribuirani ugroženim građanima uz pomoć 24 humanitarne organizacije u 10 gradova širom Srbije. Za više informacija i za spisak prodavnica i gradova posetite spasimohranu.rs i stranice @SpasimoHranu i @Maxi.Srbija na Facebook-u i Instagram-u.

„Sama činjenica da kampanju i Nacionalni dan davanja podržava ovako veliki broj organizacija iz različitih sektora poslovanja, pokazuje da kada je potrebno mi smo spremni da se ujedinimo zarad zajedničkog humanog cilja“, rekao je Veran Matić, izvršni direktor Srpskog filantropskog foruma.pisak svih kompanija, organizacija civilnog društva i medija koji su do sada podržali kampanju dostupan je na veb sajtu http://spasimohranu.rs/ i na ovom linku.

Kampanja „spasimo hranu, spasimo humanost“ i Nacionalni dan davanja se realizuju u sklopu Projekta za unapređenje okvira za davanje, koji podržava Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID), a koji sprovodi Koalicija za dobročinstvo, na čelu sa Fondacijom Ana i Vlade Divac. Ostali članovi Koalicije su Trag fondacija, Catalyst Balkans, SMART Kolektiv, Srpski filantropski forum, Forum za odgovorno poslovanje i Privredna komora Srbije.

Ostali naslovi

Na koji način projekat EKOOPŠTINA oblikuje budućnost održivih rešenja na lokalne zajednice
Srpska ekonomija
Projekat EKOOPŠTINA pomaže lokalnim samoupravama da promovišu održiva rešenja u oblastima upravljanja otpadom, upravljanja vodama... O projektu govori Bojana Zeković, docent na Arhitektonskom fakultetu Univerziteta u Beogradu
Rast malvera u mobilnom bankarstvu i fišinga u kriptovalutama
Srpska ekonomija
Malver u mobilnom bankarstvu porastao 3,6 puta a fišing u kriptovalutama skočio za 83%. Zemqe napogođenije finansijskim malverom za računare bili su Turkmenistan, Tadžikistan, Kazahstan, Švajcarska, Kirgistan, Meksiko, Argentina, Paragvaji Urugvaj
CSG grupa Fondacijom podržava zaposlene i mlade
Srpska ekonomija
Fabrika „14. oktobar“ je primer uspešne integracije tradicije i inovacija u industrijskom sektoru. Kroz kontinuirana ulaganja u opremu, revitalizaciju proizvodnih kapaciteta i stručnu obuku radne snage, fabrika je postala jedno od ključnih mesta za proizvodnju visokokvalitetnih vojnih i industrijskih proizvoda u regionu
Inovativni fasadni sistem, jednostavan za primenu
Srpska ekonomija
Kompanija Saint-Gobain u svom portfoliju ima novi fasadni sistem EnveoTherm, koji je razvila koristeći najnovije tehnologije uz izuzetne performanse, sa visokom fleksibilnošću u dizajnu i kao adekvatno rešenje za sve vrste objekata koji je ETA (European Technical Assessment) sertifikovan
Informisanje u doba veštačke inteligencije
Srpska ekonomija
Gotovo 63 odsto predstavnika poslovne zajednice u Srbiji potvrdilo je da koristi AI alate u poslovnom okruženju. Ovaj procenat je možda i veći jer deo njih koristi alate koje ne prepoznaju kao veštačku inteligenciju. AI alati se već dosta koriste za efikasnije, brže i jednostavnije istraživanje i prikupljanje informacija, dobijanje inspiracije, kreiranje tekstualnog, foto i video sadržaja...
Veliki povratak elegancije i šarma starog Beograda
Srpska ekonomija
Hotel Bristol, delo čuvenog arhitekte Nikole Nestorovića izgrađen između 1910. i 1912. godine, nije bio samo arhitektonska ikona Beograda, već i dom brojnim istaknutim ličnostima, uključujući Džona i Dejvida Rokfelera, Josipa Broza Tita, šahovskog velemajstora Garija Kasparova i pisca Momu Kapora
Gospodski provod sa Vladom Georgijevim
Srpska ekonomija
Vlado Georgijev ponovo otkriva čari vrhunske muzike kroz jedinstvenu seriju koncerata pod nazivom „Gospodski provod“u Sava Centru. Nakon što je decembarska serija nastupa osvojila srca posetilaca, Vlado se vraća na scenu sa novim terminima – 8., 9. i 10. februara – kada će, u „plavoj dvorani“, ponovo dočarati magiju trenutaka koji se pamte
Zamenom javne rasvete za tri meseca Užice ima uštedu od 26,5 miliona dinara
Srpska ekonomija
Grad Užice je uspešno sproveo projekat rekonstrukcije, racionalizacije i održavanja javnog osvetljenja, primenjujući model javno-privatnog partnerstva (JPP). Pre realizacije, godišnji troškovi za javno osvetljenje, obuhvatali su potrošnju električne energije i troškove održavanja, oko 900 hiljada evra
Ulaganje od 25 miliona evra fabrike „14. oktobar“ i zadovoljstvo zaposlenih
Srpska ekonomija
Fabrika „14. oktobar“ planira ulaganja u modernizaciju proizvodnog parka, povećanje obima proizvodnje i uvođenje novih robotizovanih linija, kao i nova radna mesta. U naredne dve godine ulaganje od 25 miliona evra ima za cilj dupliranje proizvodnje i konkurentnost na tržištu
Novi arsenal sajberkriminalaca i rastuća pretnja po poslovanje
Srpska ekonomija
Veštačka inteligencija transformiše industrije širom sveta. Iako postavlja temelje za veću inovativnost i efikasnost, ona takođe pruža nove prilike za sajberkriminalce. Veštačka inteligencija je bez sumnje snažno oružje za hakere koje donosi neviđene pretnje za preduzeća