Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Galfud: izvoz premašio tri miliona evra

Beograd
Foto: Nada Mitrović
Srpska ekonomija

Prve analize učešća naših kompanija na nedavno održanom Međunarodnom sajmu hrane Galfud (Gulfood) u Dubaiju, pokazuju da su firme iz Srbije dogovorile nove izvozne poslove koji premašuju tri miliona evra. 

„Za većinu naših proizvođača na sajmu u Dubaiju su otvorene nove poslovne prilike i aranžmani sa Ujedinjenim Arapskim Emiratima, drugim tržištima poput Saudijske Arabije, Jordana, Katra, Indije, Izraela, Kuvajta, Irana, ali i Kanade, Australije i Japana. Veliko interesovanje vladalo je za sveže jabuke, smrznuto voće i povrće, sirne namaze i feta sir, med, za niskokalorične i ekstra džemove, voćne sokove, proizvode od tartufa, ajvar, ribu i morske plodove, supe, kokice“, kaže Zorana Delić iz Centra za organizaciju sajmova Privredne komore Srbije (PKS). 

Podseća da je na Galfudu, u organizaciji PKS i Razvojne agencije Srbije, učestvovalo 15 naših kompanija prehrambene industrije čiji su predstavnici imali preko 700 bilateralnih razgovora sa potencijalnim partnerima, predstavljajući svoje proizvodne i izvozne potencijale. Kako ističe, obnovili su postojeće i dogovorili nove poslove sa mnogobrojnim kupcima, uvoznicima, distributerima i vodećim maloprodajnim lancima Srednjeg istoka.

Na jednoj od vodećih međunarodnih izložbi prehrambenih proizvoda u svetu od 13. do 17. februara okupilo se više od 4.000 kompanija iz 120 zemalja među kojima su globalni proizvođači hrane, distributeri i trgovinski lanci, kao i vodeći eksperti na polju prehrambene industrije i najbolji svetski kuvari, objavila je Privredna komora Srbije.

Srpsku privredu na Galfudu su predstavljali: „Master fruits“ Beograd, „PIK Bečej“, „Tisacoop“ Kanjiža, „Cmana“ Krnjevo, YUMIS Niš, „Zdravo organik“ Selenča, BMN MALINAS Požega, ITN GROUP Beograd, „Budimka“ Požega, „Damar confit“ Beograd, „Fruct company“ Udovice, „Mlekara Šabac“, „Tropic trade“ Beograd, „Mlekara UB“, „Mirax agrar“ Beograd. Privrednici ne kriju zadovoljstvo ostvarenim kontaktima.

„Nastup na sajmu Galfud za našu kompaniju bio je prilika da predstavimo ponudu smrznutog voća. Ostvarili smo niz kontakata sa inostranim partnerima iz različitih zemalja, a već smo dobili nekoliko upita za saradnju iz Indije, Dubaija i Abu Dabija. Potencijalni kupci su najviše zainteresovani za jabuke“, kaže Miroljub Jovanović, direktor „Fruct company“.

Ističe da je ova kompanija do sada bila prisutna uglavnom na tržištu Rusije i regiona, ali da nakon ostvarenih kontakata i uspostavljene saradnje očekuju da će u narednom periodu najmanje petinu proizvodnje izvoziti na nova tržišta.

Iz „Mlekare Ub“ poručuju da je poseta sajmu bila idealna prilika da osete zahteve kupaca na ovom tržištu i predstave proizvode na Blsikom istoku. Ružica Blizanjac, generalna direktorka kompanije, kaže da je zadovoljna kontaktima na sajmu.

„Prvi put smo učestvovali na Galfudu  i izuzetno smo zadovoljni sastancima i razgovorima sa budućim partnerima u ovom regionu. Najveće interesovanje je za našim sirnim namazima i feta sirom. Reakcije posetilaca koji su probali naše proizvode su zaista pozitivne, a kvalitet i cena su veoma konkurentni, što nam je važno“, kaže Blizanjac i ističe da očekuju realizaciju saradnje sa kompanijama iz Emirata, Iraka i Irana.  

Ostali naslovi

Očuvanje šuma i prirodnih resursa
Srpska ekonomija
Inovativni potencijal AgAR-a već je prepoznat i na evropskom nivou – nakon nagrade na sajmu poljoprivrede u Poljskoj, AgAR se plasirao u finale prestižnog takmičenja za robotski traktor godine (TOTYbot), koje će svoj epilog imati na sajmu Agritechnica u Hanoveru ovog novembra
Šta da radite ako dobijete fišing imejl
Srpska ekonomija
Značajan broj fišing imejlova svakodnevno stiže do korisnika. Iako oni obično završe u spam folderu, jer ih današnji bezbednosni sistemi uglavnom lako prepoznaju i preusmere u neželjenu poštu (neretko zajedno i sa nekom legitimnom porukom), veliki broj uspe i da prevari korisnike i navede ih da otvore linkove koje sadrže i potom unesu svoje privatne podatke
Sedam saveta za finansijski pametan odmor
Srpska ekonomija
Letnji odmori su vreme za uživanje, punjenje baterija i stvaranje uspomena. Bilo da planirate da se brčkate u moru, istražujete skrivene ulice evropskih gradova ili uživate u prirodi Srbije – odmor ne mora da znači i ozbiljan udar na vaš budžet
Večna garancija vrednosti
Srpska ekonomija
Nekada simbol bogova i kraljeva, danas univerzalna „sigurna luka” u ekonomskim olujama, zlato je retka konstanta koja premošćuje milenijume. Sija vekovima, a sjaj mu uprkos digitalnoj ekonomiji, aplikacijama, virtuelnim valutama - ne bledi. Samo u prvoj polovini 2025. godine, trgovci su imali povećanu prodaju za četvrtinu u odnosu na isti period lane
Kako finansije oblikuju naše zadravlje
Srpska ekonomija
Zvuči kao floskula, ali je činjenica jasna: finansijski stres vremenom utiče i na naše fizičko zdravlje. Svetska zdravstvena organizacija (WHO) i Global Financial Health Initiative ukazuju na snažnu vezu između finansijskih briga i poremećaja poput anksioznosti, depresije, nesanice, hroničnih zapaljenja i povišenog krvnog pritiska
Leto je najbolje vreme za promenu posla
Srpska ekonomija
Kada pomislimo na leto, obično su nam odmor, plaže i kupanje prva asocijacija. Jednostavno, najtoplije godišnje doba povezujemo sa opuštanjem i razbibrigom, a ne još jednom stepenicom u karijeri. Ipak, razmislite još jednom. Dok drugi planiraju godišnje odmore ili su već na odsustvu, za vas se potencijalno stvaraju brojne prilike
Ko je odgovorniji? Gen Z vs Milenials
Srpska ekonomija
Šta je za vas odgovornost? Da na poslu obavljate sve zadatke revnosno, da ne kasnite kad se nalazite s prijateljima, ili kad platite sve račune čim stignu? Sve ovo ili ništa od navedenog je podložno tumačenju, ali postoji jedna kategorija oko koje nema pregovora – odgovornost u saobraćaju, zato što je to dužnost koju imamo prema ljudskim životima
Kako mladi vide svoju budućnost?
Srpska ekonomija
Većina srednjoškolaca planira da nastavi obrazovanje i upiše željeni fakultet ili višu školu (67%), dok mali procenat razmišlja o zapošljavanju, razvoju privatnog posla ili dodatnim kursevima. Ovo ukazuje na snažnu orijentaciju ka visokom obrazovanju kao osnovi za buduću karijeru
Koliko smo (ne)zadovoljni svojim izgledom
Srpska ekonomija
Novo istraživanje o fizičkoj formi i zdravlju u Srbiji, koje je sprovela farmaceutska kompanija Galenika, otkriva jasne razlike u percepciji žena i muškaraca, ali i zabrinjavajuće podatke – preko 40 odsto ispitanika smatra da ima prekomernu težinu ili da je gojazno
Globalni izazov za studente
Srpska ekonomija
Posle više od dve decenije, jedno od najvažnijih međunarodnih studentskih takmičenja iz oblasti arhitekture, Saint-Gobain Architecture Student Contest, po projektnom zadatku vraća se tamo gde je i prvi put održano – u srpsku prestonicu. Ovo danas prestižno takmičenje okuplja više od 1.300 studenata iz oko 30 zemalja širom sveta