Od više od milion i trista hiljada turista koji su od početka godine do kraja oktobra posetili Beograd, 1.133.116 su strani gosti kojih je za 14% više u odnosu na isti period prošle godine. Strani gosti čine predominatan udeo i u broju ostvarenih noćenja u beogradskim smeštajnim kapacitetima, koji je dostigao tri miliona i sto hiljada u prvih deset meseci.
Ubedljivo najbrojniji gosti u Beogradu i dalje su Turci sa 170.397 dolazaka (+39%) i 363.000 noćenja (+35%). Slede gosti iz Rusije sa 97.227 dolazaka (+3%) i 322.814 noćenja. Na trećem mestu su turisti iz Kine kojih je za 78% više, ukupno 82.323 dolazaka i 178.525 noćenja (+65%) predstavljajući tržište sa najvećim porastom u 2024. godini u Beogradu. Slede turisti iz Nemačke 61.367 i 124.285 noćenja, iz Hrvatske 53.231 dolazaka odnosno 105.919 noćenja, zatim turisti iz BiH (50.235), Bugarske (41.632), Rumunije (40.952), Crne Gore (36.965) i Grčke (35.951).
„U 2024. godini struktura turista u Beogradu se promenila u korist prošlogodišnjih rastućih tržišta, prvenstveno Kine, zatim Rumunije i Grčke. Na sva tri tržišta imali smo zapažene promotivne i poslovne aktivnosti, uključujući i Tursku koja je najveće emitivno tržište za Beograd. Turistička organizacija Beograda je nosilac objedinjenog nastupa na sajmu turizma u Istanbulu, realizovali smo brojne prezentacije i poslovne susrete u inostranstvu i ugostili veliki broj ino turoperatora, agenata i novinara.“, kaže Miodrag Popović, direktor TOB.
„Važno je istaći i broj gostiju iz SAD koji je u prvih deset meseci dostigao 34.128 (+7%), kao i trenutno rastuća tržišta Italije, Velike Britanije, Španije, Izraela. Postojanje direktnih letova igra ključnu ulogu u ostvarenju stabilnog turističkog prometa, a naša nacionalna avio kompanija Er Srbija je ove godine premašila dosadašnje rekordne rezultate sa više od 4,19 miliona putnika.“, dodaje Popović.
„Do kraja godine očekujemo da će ukupan porast broja turista u našoj prestonici biti između 10-15% sa najvećom koncentracijom oko novodišnjih i božićnih praznika, iako će jedan deo tih gostiju ući u januarske statističke podatke. Važno je da ponuda Beograda tokom praznika bude konkurentna sa ponudom drugih evropskih gradova, po kvalitetu i sadržajima.“, zaključuje Miodrag Popović, oblavila je Turistička organizacija Srbije.