U Lionu je boravio ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović i tom prilikom je obišao „Metro liniju B“, kao i izgradnju projekta koji ima za cilj efikasno spajanje železničke stanice i metro linije u ovom gradu.
Momirović je istakao da je sa francuskim partnerima razgovarao o tome na koji način su uspeli da spoje svoju železničku stanicu sa gradskim metroom i kako da se taj metod primeni u Beogradu.
Spajanje naše centralne železničke stanice „Prokop“ sa metroom je jedan od izazova koji zajedničkim radom moramo da rešimo, podvukao je on i ukazao na to da je Beogradski metro jedan od najvećih projekata koji Vlada Srbije realizuje u ovom trenutku.
Metro u Lionu, koji je po strukturi i veličini vrlo sličan budućem Beogradskom metrou, dugačak je 32 kilometra i ima četiri linije.
Beogradski metro će u sistem vraćati do 20 odsto energije, što je izuzetno važno za uštedu energije i novca, a na ovaj način će se dodatno rešiti pitanje ekologije i zdravog životnog okruženja u glavnom gradu. Prva linija imaće 28 vozova sa po tri vagona, koji će prevoziti 435 ljudi.
Delegacija resornog ministarstva održala je u Lionu više sastanaka koji se tiču Beogradskog metroa.
Ministar se, između ostalog, sastao i sa direktorom kompanije „Ežis“, koja je angažovana na izgradnji Beogradskog metroa, Oliverom Buvarom.
Buvar je rekao da je ovaj projekat jedan od najvećih u Evropi u narednoj deceniji, i dodao da je metro ključna investicija za ekonomski razvoj, zbog čega izražava punu posvećenost uspehu ovog projekta sa krajnjim rokom do 2028 godine.