Potpredsednik Vlade Srbije i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić istakao je da je kinesko tržište višestruko važno za Srbiju, ali da je potrebno zadovoljiti nekoliko uslova, pre svega, obezbediti kvalitet, konkurentnost i kontinuiran plasman robe na tržište Kine, saopštila je danas Vlada Srbije.
Ljajić je tokom posete nacionalnom štandu Srbije na Drugom kineskom međunarodnom sajmu izvoza EXPO u Šangaju naglasio da je Srbija značajno povećala robnu razmenu sa Kinom, u odnosu na prošlu godinu, pa je ona sada duplo veća - u prvih devet meseci plasirana je roba u vrednosti od 214 miliona dolara, dok je cele prošle godine prodala robu za 92 miliona dolara.
Ako se ovaj trend nastavi, približićemo se prvi put cifri između 250 miliona i 300 miliona dolara. To je još malo i zato su ovi sajmovi važni. Ovo je prilika da približimo naše prozivode velikom, ali zahtevnom kineskom tržištu, rekao je Ljajić.
On je dodao da učešće na sličnim sajmovima približava Srbiju korak više ostvarenju cilja - konstantno povećanje robne razmene i smanjenje trgovinskog deficita, jer Srbija mnogo više uvozi iz Kine nego što u nju izvozi.
Potpredsednik Vlade je napomenuo da Srbija ima kvalitetne proizvode koje može da ponudi kineskom tržištu.
Prema njegovim rečima, zbog osnovnog problema, kontinuiteta u isporukama robe, potrebno je da se obezbede velike količine, i zato se mora ići na specifične vrste kvalitetnih pirizvoda, koji nemaju konkurenciju na globalnom tržištu ili je ta konkurencija manja.
Ovde smo videli neke od tih proizvoda koji imaju prilike da se prodaju na ovom tržištu i siguran sam da ćemo iz godine u godinu povećavati i asortiman robe koje prodajemo, ali i njihovu količinu, pa i kontinuitet, rekao je potpredsednik Vlade.
Ljajić je naveo i da Srbija mora da bude prepoznatljiva po nekom od proizvoda.
Zato moramo da se koncentrišemo na nekoliko proizvoda i da rebrendiramo proizvode koje izvozimo, da konačno budemo prepoznatljivi po nekom od njih, koji će onda otvoriti vrata i za sve druge robe, objasnio je Ljajić, dodavši da su procene da će oko pola miliona kupaca iz svih delova sveta posetiti ovaj sajam, što predstavlja veliku šansu za srpske privrednike.
On je ukazao na to i da broj kineskih turista koji dolaze u Srbiju raste i u prvih devet meseci ove godine premašio je 110.000.
Ukoliko se ovaj trend nastavi, imaćemo više od 140.000 kineskih turista u Srbiji. Primera radi, 2016. godine u Srbiji je bilo svega 18.000 kineskih turista, rekao je on.
Potpredsednik Vlade je istakao da sudeći prema ovim trendovima, Srbija će zabeležiti više od 300.000 noćenja kineskih turista.
To su podaci koji ohrabruju i pokazuju da kampanja koju smo vodili na kineskom tržištu daje rezultate, ali i pokazuje da ima prostora da se broj kineskih turista u narednim godinama poveća, dodao je potpredsednik Vlade.
Ljajić je izneo podatak da 140 miliona ljudi iz Kine putuje širom sveta, koji potroše 277 milijardi dolara tokom svojih putovanja, po čemu su pretekli i američke turiste.
Ovo je tržište koje je posebno za male, turističke zemlje, sve interesantnije i ako nastavimo sa kampanjom, a potpisali smo i ugovor sa turističkom platformom "Alibabe" o promociji, uz promociju na društvenim mrežama u Kini, možemo da približimo Srbiju kao turističku destinaciju kineskim turistima, zaključio je Ljajić.