Ministarka državne uprave i lokalne samouprave Srbije Marija Obradović prisustvovala je danas početku rada i promociji Centralnog registra stanovništva, koji je zajednički projekat Ministarstva i Kancelarije za IT i eUpravu, kao i institucija koje vode službene evidencije.
Prvi put će se na jednom mestu, u okviru jedinstvene elektronske baze podataka, naći podaci o građanima koji su od značaja za ostvarivanje njihovih prava, bez troškova. Centralni registar objedinjuje podatke iz 13 službenih evidencija koje vode različite institucije.
Obradovićeva je nakon obilaska Državnog data centra, zajedno sa direktorom Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu Mihailom Jovanovićem, pozvala građane da preko portala eUprave izvrše uvid u podatke koji se o njima vode u Centralnom registru.
Ona je objasnila da je suština današnje posete i promocije Registra stanovništva da se građani upute u pošte Srbije i lokalne poreske administracije, gde će dobiti dalja uputstva o tome kako da koriste ovaj registar.
Ako hoćemo da budemo servis građana moramo da im budemo pri ruci, a pristupom Registru ne moraju više da idu od šaltera do šaltera, objasnila je ministarka.
Jovanović je poručio da je ovaj registar potpuno nova usluga građanima, i izrazio zadovoljstvo što se danas pravi veliki iskorak, zajedno sa resornim ministarstvom, na njegovom uspostavljanju i omogućavanju građanima da vide svoje podatke na jednom mestu.
Centralni registar stanovništva je jedna od značajnijih novina u sistemu moderne i efikasne države i uprave, koja se zasniva na četiri registra – registru građana, privrede, nepokretnosti i adresnom registru.
Takođe, Registar će omogućiti da podatke o stanovništvu koriste kako građani, tako i organi i institucije za potrebe vođenja postupaka, navodi se u saopštenju Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave.