Promet u maloprodaji u SAD porastao je za 8,5 odsto u ovogodišnjoj predprazničnoj sezoni kupovine, što je najveći u poslednjih 17 godina, pokazalo je istraživanje kompanije Mastercard. U periodu od 1. novembra do Badnje večeri onlajn prodaja je porasla za 11 odsto u odnosu na isti period prošle godine, a u fizičkim prodavnicama za 8,1 odsto, pokazalo je istraživanje kompanije Mastercard SpendingPulse, piše SEEbiz / H.
Period obuhvata nedelje neposredno pre širenja omikronske varijante koronavirusa u SAD, primećuje Rojters. rađanje u predprazničnoj sezoni toliko je poraslo u poslednjih 17 godina, ne uključujući podatke o prodaji automobila, pokazalo je istraživanje.
„Potrošači su mnogo potrošili tokom sezone praznične kupovine, posebno na skuplju robu“, rekao je Stiv Sadove, viši savetnik kompanije Mastercard i bivši izvršni direktor kompanije Saks Incorporated. Posebno snažan rast prometa zabeležile su robne kuće i prodavnice odeće, jer potrošači očigledno planiraju da ostave što bolji utisak na okolinu", rekao je Sadove.
Prodaja odeće skočila je 47,3 odsto u odnosu na isti period prošle godine, a promet u zlatarama naglo je porastao, za 32 odsto. Promet u robnim kućama povećan je za 21,2 odsto, a prodaja elektronske robe za 16,2 odsto.
„Za trgovce na malo, ovo je bila sezona oživljavanja jer su potrošači punili kolica poklonima i gadžetima“, zaključuju u Mastercard-u.
Istraživanje je takođe pokazalo da su američka domaćinstva obavila kupovinu ranije nego prethodnih godina kako bi bili sigurni da će proizvodi stići pre Božića.