Uključivanje mikro, malih i srednjih preduzeća i preduzetnika u dobavljačke lance velikih kompanija obezbeđuje kontinuitet i sigurno tržište za proizvode tih preduzeća, što je neophodan uslov za njihov rast i razvoj, istaknuto je u PKS na poslovnim susretima velikih kompanija i predstavnika malih i srednjih firmi.
Skup u PKS deo je projekta „Razvoj MSPP jačanjem pristupa tržištu kroz uključivanje u lance dobavljača, sa akcentom na žensko preduzetništvo“ koji realizuju Privredna komora Srbije i Udruženje poslovnih žena Srbije uz finansijsku podršku Razvojne agencije Srbije. Cilj projekta je da se predstavnici malih i srednjih preduzeća upoznaju sa zahtevima koje velike kompanije primenjuju prilikom odabira svojih dobavljača, saopštila je Privredna komora Srbije.
Malim firmama, potencijalnim dobavljačima, treba pomoći da ispune kriterijume velikih preduzeća i povećaju svoju vidljivost na tržištu u čemu veliku ulogu imaju poslovne asocijacije, rečeno je u PKS.
Aleksandar Kemiveš, direktor Odeljenja za strateško planiranje razvoj i analize PKS, rekao je da ta asocijacija privrednika intenzivno radi na unapređenju kapaciteta sektora malih i srednjih preduzeća i njihovom intenzivnom umrežavanju sa velikim sistemima.
Godina preduzetništva, istakao je Kemiveš, omogućila je podsticajne mere i programe sa ciljem razvoja i unapređenja sektora malih i srednjih preduzeća, kao i ukupnog ekonomskog napretka.
Iskustvo sa dobavljačima predstavio je Mekdonalds koji u Srbiji posluje skoro tri decenije, ima 26 restorana, planira da otvori još dva i zapošljava 12.000 ljudi. Rade Ćirković, menadžer nabavke tog lanca restorana ukazao je na veoma dobru saradnju sa svojim dobavljačima koji poštuju sve propisane međunarodne standarde.
Zahteve koje dobavljač treba da ispuni prezentovala je i Dragana Milošević iz hotela Moskva, nakon čega su održani bilateralni razgovori.