Elektroprivreda Srbije je nabavila novu električnu lokomotivu, prvu posle tri decenije, koja će omogućiti pouzdaniji prevoz uglja do Termoelektrana Nikola Tesla", a v.d. direktora EPS-a Milorad Grčić rekao je danas da je tako počela obnova vučnih sredstava u TENT-u.
Grčić je najavio da će druga lokomotiva stići iz Kine za šest meseci.
Lokomotive EPS nabavlja od kineskih partnera na osnovu ugovora vrednog 533 miliona dinara.
Na prvu lokomotivi, kako je javio Tanjug, prilikom današnjeg svečanog prijema bila je okačena zastava za natpisom na kineskom "Prijateljstvo Srbije i Kine je kao pupoljak koji cveta".
Dolazak nove lokomotive označava početak obnove vučnih sredstva Železničkog transporta TENT-a u kojem je prosečna starost lokomotiva oko 40 godina, a lokomotivu najnovije generacije za EPS je napravila kineska kompanija CRRC ZELC.
"Ovo je veliki dan za EPS. Možda nije ogromna vrednost ugovora,ali ako se uzme obzir cicnjenica da je ovo prva lokomotiva koja je stigla u EPS posle 30 godina i da je prosečna starost lokomotiva 40 godina - ovo je veoma, veoma važan dan", naglasio je Grčić.
Kineska lokomotiva će vući vagone na jednoj od najopterećenijih industrijskih pruga u Evropi, kojom se od kopova rudarskog basena Kolubara" do TENT-a dnevno dopremi i do 100.000 tona uglja.
"Reč je lokomotivi duplo veće snage od onih koje sada koristimo u TENT-u, manje troše električnu energiju pošto imaju sistem za povraćaj neiskorišćene struje, manje zagađuju okolinu i manje su bučne. Može lakše da radi u otežanim odnosno zimskim vremenskim uslovima", naglasio je Grčić.
Ugovor je sklopljen pre godinu dana i u dogovorenom roku iz Kine je stigla moderna lokomotiva, dvostruko snažnija od onih koje ima Železnički transport TENT.
Lokomotiva je teška 120 tona i duga 21,7 metara.
Nova lokomotiva projektovana je kretanje brzinom do 140 kilometara na čas.
Može da radi u različitim vremenskim uslovima, opremljena je savremenim sistemima zaštite, ima video nadzor sa osam kamera koje snimaju kontaktni vod, prostor ispred i prostor iza lokomotive.
Postoji i mogućnost praćenja položaja lokomotive iz centra daljinskog upravljanja kao i sistem daljinskog praćenja i očitavanja dijagnostike smetnji ili kvarova.
Nove električne lokomotive ispunjavaće sve uslove za savremen i bezbedan saobraćaj, ne samo na industrijskoj pruzi već i na prugama javne železnice.