Na otvaranju virtuelnog samita kineskog giganta onlajn trgovine Alibaba, na kome učestvuju i veliki broj srpskih kompanija, poručeno je da u Kini potrošnja i dalje raste uprkos pandemiji i da Alibabina platforma za elektronsku trgovinu "Tmall Global" nudi velike mogućnosti evropskim partnerima.
Virtuelni samit "Tmall Global" održava se do 21. januara, pod sloganom "Put do Kine - Alibaba - Globalni samit novih prodavaca 2021. godine".
Predsednik "Tmall Import & Export Alibaba" grupe Alvin Liu je na otvaranju poručio da na samitu žele da pronađu nove prijatelje i partnere u Evropi. Virtuelni samit je i velika šansa za sve kompanije iz Srbije da se predstave i nađu kupce na kineskom tržištu.
"Ako pogledamo javne podatke vidimo da je bilo više od 155 miliona Kineza koji su pre pandemije putovali po celom svetu i kupovali, značajno doprinoseći potrošnji. Ti ljudi su prošle godine morali da ostanu u Kini i došla je do izražaja platforma za elektronsku trgovinu sa inostranstvom", naveo je Liu.
Podseća da je kineska vlada u prethodnom periodu donosila razne mere za stimulaciju izvoza, a da se danas "nudi put od velike potražnje u Kini za ino proizvodima u raznim kategorijama".
Tmall Global je platforma za elektronsku trgovinu Alibaba grupe i kao jedna od najposećenijih veb lokacija za maloprodaju omogućava preduzećima širom sveta da svoje proizvode prodaju u Kini.
Generalni menadžer "Tmall Global Magie Liu" rekla je da je došlo do promena u strukturi potrošnje u Kini pošto ljudi više vremena provodekod kuće, pa su im više potrebni proizvodi za negu tela, elektronski uređaji i slično.
Kaže da trendovi u trgovini već daju jak signal i najavu da će 2021. godina biti mnogo bolja od prethodne i dati mogućnosti za bolje poslovanje. Predstavnici Alibaba grupe za Evropu kažu da su u prethodnih pet godina uspeli da privuku mnogo poznatih evropskih brendova na kinesko tržišta, kao i da je čak 80 odsto njih u Kini preko "Tmall Global" platforme.
Kovid 19 kriza je ubrzala promene u ritejl industriji tokom prethodne godine i mnogi međunarodni prodavci su doneli nove digitalne strategije.
"Tmall platforma" okuplja više od 26.000 stranih kompanija u 5.300 kategorija iz više od 84 zemlje i pomaže stranim brendovima da dođu do 800 miliona potrošača koji u Kini kupuju preko Alibabe.