Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvovao je danas „lansiranju“ 111. nosača sa obe strane mosta Vrla u Vladičinom Hanu, koji je sa 644,4 metara najduži most na južnom kraku Koridora 10.
Na najtežnoj deonici kroz Grdeličku klisuru ovih dana je počelo i postavljanje prvog asfalta i izvode se intenzivni radovi duž cele trase južnog kraka.
Most Vrla se nalazi na deonici tunel Manajle – Vladičin Han, radove izvodi španski konzorcijum ““Azvi-Rubau““, a ugovor se finansira iz kredita Svetske banke, jalja Tanjug.
Most je u fazi intenzivne izgradnje, a proteže se preko reke Vrle i državnog puta Vladičin Han – Surdulica.
Most je na 14 raspona dužine po 45 metara koje savladava ukupno 140 nosača visine 2,20 metara, dužine 44 metra i težine od 87 tona svakog, što daje ukupnu dužinu svih nosača – greda od 6. 160 metara i težinu od 12. 180 tona.
Gornja konstrukcija mosta je oslonjena na 30 stubova, sa najvećom visinom od preko 62 metra, koji su fundirani sistemom šipova – dubokog fundiranja.
U ovaj most se ugrađuje 4.392 tona armature i 25.500 metara kubna betona.
Od ukupno 140 prethodno napregnutih nosača, primenom sistema lansirnih rešetki sa obe strane mosta, postavlja se trenutno 111. nosač.
Projektom je predviđena izgradnja autoputa u punom profilu u dužini od oko šest km i petlje Vladičin Han.
Ukupna dužina lokalnih puteva za izgradnju na ovom projektu je dva km.
Deonicu karakterišu dugački i visoki betonski mostovi, od kojih su najveći: most Džemen Do dužine 494,4 metara i most Vrla u Vladičinom Hanu.
Osim ovih, projektom je predviđena izgradnja još tri mosta, i to: mosta preko potoka Oslarci dužine 118,7 m, mosta Glinište dužine 190,3 m i mosta preko potoka Čivlak dužine 115,3 m, kao i izgradnja petlje Vladičin Han sa nadvožnjakom i mostom prilaznog kraka preko reke Vrle.
Počelo je i asfaltiranje deonice autoputa Grdelica-Caričina Dolina na Koridoru 10.
U pitanju je trasa autoputa i mostovi od tunela Predejane do Caričine Doline, dužine 4.650 metara.
Investitor tog projekta su Koridori Srbije, dok je izvođač JV ““Trace group hold plc-Mostovik““ iz Bugarske.
Izvođenje ovih radova finansira Evropska investiciona banka (EIB), a ugovorena vrednost radova iznosi 37,51 miliona evra.
Deo Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru za građevinare predstavlja veliki izazov i izuzetno je tehnički zahtevan teren za izgradnju.
Autoputna trasa u izgradnji kroz Grdeličku klisuru je ukupne dužine 26,3 km.
Autoput do makedonske granice nedostaje još samo na deonici Koridora 10 Srpska Kuća – Levosoje, kod Bujanovca, u dužini od oko osam km, tako da na južnom kraku Koridora 10 kroz Srbiju fali ukupno oko 34 km.
Radovi u klisuri na svih šest deonica izvode se u veoma složenim terenskim uslovima, čemu doprinose neposredna blizina magistralnog puta i magistralne pruge i vijugavo rečno korito Južne Morave.
Na ovoj trasi se grade i 33 mosta, dva tunela, dve saobraćajne petlje – Predejane i Vladičin Han, više od 56 betonskih i 34 zemljanih/kamenih potpornih zidova ukupne dužine od preko 14,6 km, zaštita i obezbeđenje stabilnosti kosina iznad autoputne trase, 20 regulacija rečnog korita dužine oko pet km, konstrukcije za odvodnjavanje, tehnička infrastruktura i drugo.