Privredna komora Srbije podržaće domaće kompanije u nameri da jačaju izvozne kapacitete i pronalaze nova tržišta ne samo organizacijom učešća na svetskim sajmovima već i povezivanjem sa potencijalnim partnerima, kao i kroz stručne analize tržišta na koja mogu da plasiraju svoje proizvode, izjavio je u Kelnu Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije.
Čadež je u nedelju obišao Nacionalni paviljon Srbije na Međunarodnom sajmu prehrambene industrije „ANUGA 2017“ i istakao da, u organizaciji PKS i Razvojne agencije Srbije, na sajmu izlaže 21 kompanija i da će se srpska privreda ove godine predstaviti na 18 svetskih sajmova. Predsednik PKS podseća da je na prošlom sajmu „ANUGA“ u Kelnu izlagalo 15 kompanija, da je održano oko 700 sastanaka i ugovoreno oko četiri milona evra poslova, saopštila je Privredna komora Srbije.
Očekuje da će u narednoj godini još više kompanija iz Srbije, uz podršku PKS i RAS, izlagati na većem broju svetskih sajmova što je odlična prilika da osvoje nova tržišta i nađu kupce širom sveta. Govoreći o bilateralnim odnosima Srbije i Nemačke predsednik PKS je istakao da je Nemačka naše najveće izvozno tržište i jedan od najvećih investitora u srpsku privredu. Nemačka je važno tržište i za naše izlagače na sajmu u Kelnu, dodao je Čadež.
Proizvođači iz Srbije od 7. do 11. oktobra predstavljaju proizvodne programe na dva nacionalna štanda – u paviljonu gotovih proizvoda „Fine Food“ i u paviljonu zamrnutih proizvoda „Frozen Food“. U hali za gotove proizvode, na štandu površine 69,50 m2 je 10 srpskih kompanija: „Pionir“, „Jaffa“, „Yumis“, „Bilje Borča“, „Basket“, „Agranela“, „Zdravo organik“, „PFI Groser“, „Interfood 60“, „ACM Drying“.
Na nacionalnom štandu, u hali za zamrznute proizvode na štandu površine 112 m2 izlaže 11 firmi: „Sicoberry“, „PIK Bečej“, „Mirax Agrar“, „Planter“, „ITN“, „Voćar“, „Master fruit“, „Jugprom“, „Hibrid“, „Laki“, „All Berries“.
Proizvođači iz Srbije zadovoljni su učešćem i organizacijom nastupa na sajmu očekujući nove poslove i partnere.
Aleksandar Marković, izvršni direktor kompanije ITM Grupa ističe da ta kompanija već 5 godina učestvuju na sajmu „ANUGA“ u Kelnu i uz podršku PKS plasira proizvode na tržištu Nemačke.
Veliki je interes za proizvode iz našeg asortimana zamrznutog voća, a poseban značaj za našu kommpaniju imaju kontakti ostvareni na sajmu, rekao je Marković. „Pored toga što proširujemo saradnju sa nemačkim partnerima, otvaramo i nova tržišta, kao što su indijsko, japansko, južnokorejsko. Saradnja i podrška Privredne komore Srbije u protekle četiri godine je izvanredna“, kaže Marković i dodaje da PKS, osim što finansijski podržava nastup kompanija, doprinosi unapređenju konkurentnosti izvoznika iz Srbije.
Boris Obradović, direktor i vlasnik firme „Laki“ iz Arilja, smatra da je učešće na sajmovima a posebno „ANUGI“ veoma značajno za svakog izvoznika iz Srbije. „Već petu godnu nastupamo na ovom sajmu sa PKS, a učešće na sajmovima veoma je bitno za kompanije jer obezbeđuje prisutnost na evropskom tržištu.
Sajam „ANUGA“ je najveći svetski sajam iz oblasti prehrambene industrije i najznačajniji za sve proizvođače širom sveta. Sajam se održava svake druge godine u Kelnu, u sajamskom prostoru KELN MESE (Koelnmesse GmbH), površine 284.000 m2. Ove godine na sajmu izlaže 7.000 izlagača iz 98 zemalja, a očekuje se više od 160.000 posetilaca iz 187 zemalja. Sajam čini nekoliko tematskih celina odvojenih po halama – gotovi proizvodi, mleko i mlečni proizvodi, zamrznuti proizvodi, meso i mesne prerađevine, alkoholna i bezalkoholna pića, pekarski proizvodi, organski proizvodi.