Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Porodica čuvarkuća ima više od 500 proizvoda

Srbija
Služba za odnose s javnošću PKS
Srpska ekonomija

Porodica čuvarkuća dobila je 64 nova proizvoda u oblasti hemijske, prehrambene i prerađivačke industrije Srbije, a pravo na žig osvojili su „Zorka keramika“, „Perutnina Ptuj - Topiko“, „Mercator S“, „Crvenka fabrika šećera“, „Pobeda DOO Predejane“ i „Degustacioni centar“ Pirot. Time je ukupan broj čuvarkuća premašio 500, saopšteno je na sednici Saveta u Privrednoj komori Srbije. 
  
U oblasti prehrambene industrije, dva ugostitelja sa bogatim iskustvom, „Pobeda“ doo Predejane i Degustacioni centar Pirot, kandidovali su specifične proizvode za žig Čuvarkuća. Dalibor Tošić, vlasnik pirotskog Degustacionog centra čije su „boemska potkovica“ i „midžorska poludivlja kobasica“ dobile pravo na žig, ne krije zadovoljstvo što će se ovi tradicionalni proizvodi okititi „Čuvarkućom“ koja će im, kako ističe, omogućiti veći prodor na domaće ali i strano tržište, veću prodaju i proizvodnju. 
  
“Jedva smo dočekali akciju koja će da promoviše i podstiče domaće kvalitetne proizvode kao što to rade i mnoge razvijene ekonomije poput Austrije ili Nemačke. Čim smo čuli za ʹČuvarkućuʹ, odlučili smo da konkurišemo. Nadamo se da će naši proizvodi biti prepoznatljiviji na tržištu, da će se razlikovati i biti dosta ispred konkurencije. Domaća proizvodnja i korišćenje resursa isključivo iz Srbije jeste način da očuvamo i našu zemlju i ekonomiju, ali i da mali proizvođači razvijaju biznis“, rekao je Tošić.
Naglašava da su „boemska potkovica“ i „midžorska poludivlja kobasica“ tradicionalni, 100 odsto domaći proizvodi koje stvaraju i čiju recepturu čuvaju generacije. „U proizvodnji se koristi samo čisto meso: kozje, ovčije, goveđe. Midžorska poludivlja kobasica je kombinacija goveđeg i konjskog mesa. U narednom periodu planiramo da konkurišemo i za sertifikat za organsko meso“, rekao je Tošić.  

Na listu čuvarkuća upisali su se i novi proizvodi kompanije „Pobeda”, Predejane - ljuti i blagi ajvar. „Očekujemo da će žig Čuvarkuća na našim proizvodima doprineti da se potrošači pri kupovini odluče za naš proizvod, jer su sigurni da kupuju nešto što je kvalitetno i domaće“, rekla je Ivana Vučković, direktorka „Pobede DOO Predejane”. Podseća da se žig „Čuvarkuća“ kao potvrda kvaliteta i domaćeg porekla već nalazi na teglama „ljute papričice u ulju“, kao i da planiraju da naredne sezone konkurišu  i novim proizvodima. „Paprika i papričica koje koristimo u našim proizvodima uzgajaju se u leskovačkoj opštini, sve je kompletno domaće, i nadamo se će akcija ʹStvarano u Srbijiʹ naše kvalitetne proizvode još više približiti kupcima“, rekla je Vučković. 

Pravo na žig dobilo je i 17 proizvoda kompanije „Perutnina Ptuj - Topiko“ u Bačkoj Topoli, u kojoj se kompletan uzgoj, prerada i distribucija odvijaju u Srbiji i zatvara putanja proizvoda od polja do trpeze. Porodicu čuvarkuća uvećaće i 21 proizvod kompanije „Mercator S“ pod brendom „Ukusi moga kraja“, koji se prave u saradnji sa lokalnim proizvođačima. 
Gotovo 90 odsto domaće sirovine i rada ima i „beli šećer“ Šećerane Crvenka, sa tradicijom dugom 107 godina. 

U oblasti hemijske industrije, četrnaest vrsta podnih i sedam vrsta zidnih pločica kompanije „Zorka keramika“, vodećeg proizvođača keramičkih pločica u Jugoistočnoj Evropi, poneće prestižni žig. 

„U svim našim proizvodima dominira domaća sirovina, visokokvalitetne gline iz naših rudnika u blizini fabrike u Šapcu. Znanje koje se koristi u proizvodnji je takođe naše, kod nas u timu rade mlade generacije ljudi, sa stalnim unapeđenjima i edukacijama u svojim oblastima, uz podršku iskusnog kadra. To nas čini modernom kompanijom. 

Održivo poslovanje moguće je u Srbiji kada se, kao kod nas, zasniva domaćem menadžmentu, sirovinama, resursima i znanju“, rekao je direktor „Zorka keramike“ Đorđe Radulović. Kako je istakao, koristi od proizvodnje i kupovine proizvoda označenih „Čuvarkućom“ su mnogobrojne i veoma značajne, jer time omogućavamo da kvalitetni proizvodi od domaćih sirovina budu u našim domovima i podižemo  svest o kvalitetu domaćih proizvoda na našem tržištu. 

„Želim da se zahvalim Privrednoj komori Srbije na ovoj inicijativi i  verujem da će ʹČuvarkućaʹ zaživeti kao oznaka i opstati u narednim godinama. Hvala i potrošačima na dosadašnjem četrdesetpetoogodišnjem poverenju i dobrom ukusu“, poručio je Radulović. 

Mihailo Vesović, predsednik Saveta za odlučivanje o pravu korišćenja kolektivnog žiga „Čuvarkuća“, istakao je da projekat „Stvarano u Srbiji“, pokrenut pre više od pola godine, beleži odlične rezultate, zahvaljujući podršci potrošača, eksperata, proizvođača, kao i trgovinskih lanaca, kao što su DIS i Mercator S koji su nam partneri u ovoj akciji. „Najveći broj proizvoda dolazi iz prehrambene industrije, ali i iz metalske, industrije građevinske industrije, farmaceutske, hemijske, tekstilne. Kompanije, bez obzira na to da li je vlasnik strani ili domaći, pokazuju da su proizvođači srpskog proizvoda, ali i da zadovoljavaju visoke standardne kvaliteta, poštuju ekološke i druge zahteve, vode računa o lokalnoj sredini i time doprinose rastu privrede u celini“, ukazao je Vesović. 
 

Ostali naslovi

Nastavlja se trend stabilizacije na tržištu nepokretnosti
Srpska ekonomija
Delimično regulisanog tržišta (promet nekretnina koje nisu upisane u katastar nepokretnosti) u ukupnoj vrednosti nastavlja da raste u poređenju sa istim periodom prošle godine i iznosi 32 odsto od ukupnog prometa u trećem kvartalu. Pored stabilizacije i smirivanja aktivnosti na tržištu nepokretnosti, u trećem kvartalu dolazi do još umerenijeg rasta cena stanova na nivou Republike Srbije
Evropska nagrada za bečke Hrabre influensere
Srpska ekonomija
Bečki socijalni projekat „Hrabri influenseri“ primio je u Briselu „građansku nagradu“ Evropskog parlamenta. U okviru ovog programa, mladi, posebno iz teških životnih uslova, podstiču se da predstave i realizuju svoje vlastite projektne ideje
Er Srbija prevezla više od 367.000 putnika u oktobru
Srpska ekonomija
Er Srbija je tokom oktobra, u redovnom i čarter saobraćaju prevezla ukupno 367.146 putnika, što predstavlja povećanje od 50% u odnosu na isti mesec prošle godine, odnosno rast od 45% u odnosu na do sada rekordnu pretpandemijsku 2019. godinu. Sa sva tri međunarodna aerodroma u Srbiji, nacionalna avio-kompanija obavila je čak 3.970 letova, što je 43% više nego u oktobru 2022.
Geopolitičke dimenzije zelene energetske tranzicije na Zapadnom Balkanu
Srpska ekonomija
Evropski Fond za Balkan i Savetodavna grupe za javne politike Balkan u Evropi (BiEPAG) predstavili su rezultate najnovijeg istraživanja BiEPAG-a Energetska dilema Srbije: kretanje kroz geopolitičke tenzije, rusko vlasništvo i put ka obnovljivim izvorima energije sa posebnim osvrtom na studiju slučaja Srbije
Informacija o radnom vremenu zanatskih i trgovinskih objekata na Dan primirja u Prvom svetskom ratu
Srpska ekonomija
Na osnovu Odluke o radnom vremenu zanatstva i trgovine na teritoriji grada Beograda kojom se uređuje radno vreme trgovinskih formata i zanatskih objekata na Dan primirja u Prvom svetskom ratu 2023. godine, privredni subjekti koji obavljaju zanatsku i trgovinsku  delatnost na teritoriji grada Beograda rade u prema drugačijem rasporedu, saopštio je Sekretarijat za privredu
Više od 3000 osnovaca u školama širom Srbije se priključilo izazovu Nacionalno razmrdavanje
Srpska ekonomija
Nacionalno razmrdavanje, izazov u okviru kampanje „Svaki dan je sportski dan”, uspešno je završen, uz učešće velikog broja osnovnih škola širom Srbije. Ovaj inspirativni projekat deo je ZdravoRastimo programa koji su podržali Ministarstvo prosvete i Savez za školski sport Srbije, a rezultati su nadmašili sva očekivanja
Novi Sad na UNESKO listi - prvi u ovom delu Evrope na polju digitalnih umetnosti
Srpska ekonomija
Na Svetski dan gradova, 31. oktobar, Novi Sad je ušao u jedinstvenu UNESKO Mrežu kreativnih gradova sveta i time postao prvi grad u ovom delu Evrope koji se našao na listi u kategoriji novih i digitalnih umetnosti (Media Arts)
Sve veći broj stranaca posećuje Srbiju
Srpska ekonomija
Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, u periodu januar-septembar 2023. godine u Republici Srbiji boravilo je ukupno 3.196.845 turista, što je za 10% više u odnosu na prvih 9 meseci 2022. godine, od čega je domaćih bilo 1.593.404 (1% manje u odnosu na 2022.) ili 50% od ukupnog broja gostiju, a inostranih 1.603.441 (+ 24%), takođe 50% od ukupnog broja gostiju
Norveška kredibilan partner Srbije u oblasti energetike
Srpska ekonomija
Ministarka rudarstva i energetike u Vladi Republike Srbije Dubravka Đedović Handanović razgovarala je sa ambasadorkom Kraljevine Norveške u Beogradu Kristin Melsom o saradnji dveju zemalja u oblasti energetike
Bečki šarm na božićnim bazarima
Srpska ekonomija
Novembar je u austrijskom glavnom gradu rezervisan za otvaranje božićnih sajmova. Najlepši trgovi Beča i ove godine zasijaće i pretvoriti se u čarobne bazare koji će mirisom božićnih kolača, vrelog punča i pečenih badema mamiti brojne posetioce. Od ukupno 17 božićnih bazara u čitavom gradu, najomiljeniji su oni na trgu ispred gradske većnice, trgu Marije Terezije