Novi Šumadijski koridor, odnosno autoput "Vožd Karađorđe", biće dug između 220 i 270 kilometara, a njegova izgradnja koštaće od 1,7 milijardi evra do više od dve milijarde evra, u zavisnosti od profila i priključaka na ostale koridore, izjavila je danas potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, prof. dr Zorana Mihajlović.
Novi auto-put biće u obliku slova ipsilon i povezaće okruge i opštine u kojima živi oko milion ljudi. Sa jedne strane put će ići trasom Mladenovac - Orašac - Aranđelovac, sa druge Lazarevac - Aranđelovac, gde će se spojiti, a odatle će ići dalje ka Rači, Svilajncu, Despotovcu i Boru, rekla je Mihajlovićeva.
Ona je dodala da će "Vožd Krađorđe" biti šesti autoput koji treba da počne da se gradi u ovoj i narednoj godini, saopšteno je iz Kabineta potpredsednice Vlade Srbije, Mministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
"Dužina koridora je između 220 kilometara, i ako želimo da taj koridor spojimo s Koridorom 10 kod Malog Požarevca i s Koridorom 11 na autoput ''Miloš Veliki'', onda će taj autoput biti dug oko 270 kilometara", kaže Mihajlovićeva.
Ona je rekla da još ne može da se saopšti precizna procena vrednosti investicije, ali da ako se ide više na brzu saobraćajnicu i ako nemamo priključke na autoputeve koje samo pomenula, onda bi taj iznos mogao da ide od 1,7 milijardi evra do dve milijarde evra, odnosno 2,3 milijarde ako bude u potpunosti rađen kao auto-put. Ako imamo priključke na Koridor 10 i na ''Miloš Veliki'', a što mislim da je važno, bilo da je u pitanju brza saobraćajnica bilo da je auto-put, govorimo o vrednosti investicije svakako većoj od dve milijarde evra", objasnila je potpredsednica Vlade.
Mihajlovićeva je najavila da će vrlo brzo na sledećoj sednici vlade biti formirana radna grupa za realizaciju projekata koji kreću da se rade "od nule". “Da bi tako veliki projekti mogli da se rade od samog početka, moraju svi važni akteri da budu u njoj, od Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, koje će voditi radnu grupu, do Ministarstva finansija, Koridora Srbije, koji će biti investitor, instituta i drugih.
"Već za nekoliko meseci ćemo imati precizniji okvir za samu trasu ''Vožda Karađorđa” kada je reč o manjim mestima, ali i procenu investicije. Potrudićemo se da se projektno- tehnička dokumentacija ne radi godinu i po dana, nego da to bude mnogo pre, kao što ćemo istovremeno razmišljati o načinima finansiranja", istakla je Mihajlovićeva.
Ona je dodala da je novi auto-put veoma važan za Srbiju i da je ime "Vožd Karađorđe" izabrano pošto je narod taj pravac nazivao šumadijski koridor.
Mihajlovićeva je istakla da će se novi autoput "Vož Karađorđe" graditi u okviru novog investicionog ciklusa i podsetila da se ove godine završava Koridor 10 i deo Koridora 11 i da je pokretanje novih investicija veoma važno posto su one zamajac privrednog razvoja zemlje.
Dodala je da će samo u nekoliko godina novi investicioni ciklus biti vredan više od 10 milijardi evra, kao i da će on biti nastavljen, zbog čega njegova ukupna vrednost iznosi više od 15 milijardi evra.
Srbija planira da ove godine počne gradnju auto-puta od Sremske Rače do Kuzmina na auto-putu Beograd-Sarajevo, Moravski koridor od Pojata do Preljine koji će povezati Koridor 10 i Koridor 11 i oko 500.000 ljudi u centralnoj Srbije, auto-put i brzu saobraćajnicu Ruma-Šabac-Loznica, a u narednoj godini auto-put Niš-Merdare od Niša do Pločnika, kao i autoput Novi Beograd-Surčin, kao deonicu koridora “Miloš Veliki”.
Radovi na deonici Preljina-Požega na Koridoru 11 ka Crnoj Gori već su počeli, a ove godine treba da bude završena deonica Surčin - Obrenovac, kao i kompletan istočni krak Koridora 10 od Niša do Dimitrovgrada.