Subjekti privatnog sektora od danas su u obavezi da prime i čuvaju elektronske fakture izdate od strane subjekta javnog sektora, kao i e-fakture izdate od strane subjekta privatnog sektora. Navedene obaveze ispunjavaju se korišćenjem sistema elektronskih faktura na adresi https://efaktura.mfin.gov.rs. Od trenutka registracije primenjuju se sva prava i obaveze propisane Zakonom o elektronskom fakturisanju, što, između ostalog, podrazumeva da sve poslate i primljene elektronske fakture imaju svojstvo verodostojnih isprava, saopštilo je Ministarstvo finansija.
U skladu sa Zakonom o elektronskom fakturisanju, primalac e-fakture proverava poslatu e-fakturu pristupom sistemu elektronskih faktura i prihvata je ili odbija u roku od 15 dana od dana prijema te fakture.
Ukoliko primalac e-fakture, koji je subjekt privatnog sektora, ne prihvati ili ne odbije izdatu elektronsku fakturu, neposredno ili preko informacionog posrednika, primalac će, po isteku navedenog roka, biti ponovo obavešten da je e-faktura izdata.
Takođe, ako ne prihvati ili ne odbije elektronsku fakturu u roku od pet dana od dana dobijanja ponovnog obaveštenja da je elektronska faktura izdata, e-faktura, po isteku ovog roka, smatra se odbijenom.
Od 1. maja ove godine, korisnici javnih sredstava, kojih je u sistemu 10.609, u obavezi su da primaju i čuvaju elektronsku fakturu, i da izdaju tu fakturu drugom subjektu javnog sektora.
Takođe, tada je nastupila obaveza subjekata privatnog sektora, kojih je trenutno 46.181 u sistemu, da izdaju e-fakturu subjektu javnog sektora, pri čemu su kroz sistem do sada prošle 993.882 elektronske fakture.
Od 1. januara 2023. godine biće obavezno izdavanje i čuvanje elektronske fakture u transakcijama između subjekata privatnog sektora. Inače, od navedenih datuma primenjuje se i obaveza da se elektronski evidentira obračun poreza na dodatu vrednost, stoji, između ostalog u saopštenju Ministarstva finansija.