Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić i potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlovićobišli su danas radove na izgradnji vijadukta "Čortanovci" na železničkoj deonici Stara Pazova–Novi Sad, u okviru izgradnje pruge za velike brzine između Beograda i Budimpešte.
Vučić je rekao da je veoma zadovoljan kako radovi napreduju i kako će projekat izgledati kada bude završen, navodeći da će se od centra Beograda do centra Novog Sada stizati za 30 minuta.
Ako je most "Vrla" simbol Grdelice, vijadukt kod Čortanovaca biće simbol sveukupnog napretka Srbije i brzih pruga, podvukao je on.
Predsednik je, govoreći o tome koliko će ova pružna deonica rasteretiti saobraćaj na putevima, ukazao i na tragične bilanse na srpskim putevima ovog leta i uputio molbu građanima da ne voze brzo.
Takođe, Vučić se interesovao i za projekat izgradnje Jedinstvenog dispečerskog centra za upravljanje saobraćajem vozova u Srbiji, koji izrađuju ruski i srpski železničari.
Ambasador Ruske Federacije u Srbiji Aleksandar Bocan-Harčenko rekao je nakon obilaska radova da je reč o veličanstvenom projektu, koji je i od evropskog značaja jer će dodatno povezivati južni deo Evrope sa centralnom i zapadnom Evropom.
On je izrazio zahvalnost kompaniji " RŽD Internešnl" na svemu što radi, kao i zadovoljstvo što postoji odlična saradnja između srpskih i ruskih stručnjaka.
Prema njegovim rečima, planova za saradnju ima još, poput još jednog međuvladinog ugovora o dodatnom kreditu koji će uskoro biti potpisan.
Predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović naglasio je da je vijadukt "Čortanovci" najveći projekat ovog tipa u Vojvodini posle izgradnje kanala Dunav–Tisa–Dunav (DTD), pre približno 100 godina.
Tunel i vijadukt "Čortanovci" jedno su od najvećih investicionih i infrastrukturnih gradilišta u ovom delu Evrope, navodi se u saopštenju Kancelarije za saradnju sa medijima Vlade Srbije.
Radove na modernizaciji i izgradnji dvokolosečne pruge Stara Pazova– Novi Sad, uključujući i izgradnju tunela i vijadukta "Čortanovci", izvodi ruska kompanija "RŽD Internešnl", a projekat se finansira iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica.
Vijadukt će biti dug 2,9 kilometra i nosiće ga 59 stubova, od kojih će najviši biti 28 metara. Pored vijadukta, grade se dve tunelske cevi, svaka sa po jednim kolosekom, dužine od po 1,2 kilometra.
Radovi na izgradnji vijadukta i tunela "Čortanovci" počeli su 11. avgusta 2017. godine. Rok za završetak radova je 52 meseca, a vrednost posla je 337,6 miliona dolara.