U Beogradu je tradicionalno otvorena dvanaesta Francuska nedelja, u organizaciji Francusko-srpske privredne komore. Ova manifestacija, koja se održava od 20. do 27. novembra dvanaestu godinu zaredom, sadrži niz događaja koje organizujemo u toku nedelju dana. Cilj Francuske nedelje je promocija istorijskih, kulturnih i poslovnih veza između Francuske i Srbije, a period njenog održavanja vezuje se za široko popularan običaj u Francuskoj - doček mladog francuskog vina Novi Božole.
Francuska nedelja otvorena je svečanim dočekom Božolea powered by Belgrade Airport na kojem je učestvovalo preko 350 zvanica, diplomata, direktora francuskih i srpskih preduzeća, poznatih privrednika i javnih ličnosti. Zvanicama se obratio i predsednik Francusko-srpske privredne komore Dragan Stokić najavivši program Francuske nedelje. On se zahvalio partnerima i pozvao sve da uživaju u večeri, i posete sajt francuskanedelja.rs. Direktorka Sanja Ivanić takođe se obratila gostima, poželevši im dobrodošlicu. Ispred Ambasade Francuske, goste je pozdravio NJ.E. gospodin Pjer Košar, ambasador Francuske u Srbiji osvrnuvši se na stalan rast bilateralnih razmena i značajnu ulogu Francusko-srpske privredne komore u njemu.
Novi Božole (Beaujolais nouveau) je mlado francusko vino koje se konzumira odmah nakon fermentisanja. Širom Francuske se trećeg četvrtka u novembru dočekuje Novi Božole u restoranima, kafićima, uz muziku i festivalsku atmosferu. Francusko-srpska privredna komora je unazad već dvanaest godina taj običaj prenela u Srbiju, proslavljajući ga sa partnerima i zvanicama Komore. Organizaciju Francuske nedelje ove godine su podržale najveće kompanije članice komore koje već godinama posluju u Srbiji: Belgrade Airport, Veolia, Artelia, Axians, EDF, RATP Dev, Schneider Electric, TotalEnergies i UniCredit Bank.
Pored dočeka mladog francuskog vina, za zvanice Komore je istom prilikom organizovana i degustacija francuskih sireva i delikatesa, na kome su razna preduzeća na posebnim štandovima izložile svoje proizvode i organizovale promocije, aktivnosti i gostima uručile poklone. Na ovom mini vašaru su se predstavili Casachok, Des petits gâteaux, Etno mreža, Hyatt Regency, L’Oréal, Mlekoprodukt, Neoplanta, Petit Pâté, Président, Telekom Srbija, Prolom voda i Vizim.
Tokom trajanja francuske nedelje, Francusko-srpska privredna komora priprema pekarsku radionicu za članove i partnere Francusko-srpske privredne komore koju će kompanija Lesaffre podržati i koja će se održati u njihovom proizvodnom centru. Za ljubitelje francuskih peciva i one koje žele da nauče nešto više o tome kako da naprave kroasan na francuski način, ova radionica je savršena prilika.
Takođe, u utorak 26 novembra biće održana KONFERENCIJA : DECENTRALIZACIJA I KOLABORATIVNI RAZVOJ: Saradnja sa srpskim gradovima i opštinama. Konferencija, koja će se tradicionalno održati u ambasadi Francuske, okupiće s jedne strane relevantne predstavnike srpskih gradova nosilaca budućih planova, a s druge strane francuske kompanije koje bi mogle biti potencijalni partneri za ove lokalne inicijative. Konferencija će se fokusirati na razvoj gradova u oblasti upravljanja otpadom, vodom, energijom i transportom, a takođe će biti razmatrana i tema javno-privatnih partnerstava. Ovaj događaj biće jedinstvena prilika za preduzeća da promovišu poslovne strategije ciljanoj publici koju će činiti predstavnici gradova, institucionalni, državni i privredni sektor.
Francuska nedelja se zatvara sa izložbom radova : Uradi nešto drastično da smeće postane fantastično!, projekat realizovan, treću godinu zaredom u saradnji sa Ministarstvom prosvete. U okviru ove društveno-odgovorne akcije je organizovano takmičenje među školama u Srbiji gde su se đaci angažovali oko pravljenja konstrukcija od otpada na temu „Dobrodošli u budućnost“. Tokom trajanja Francuske nedelje je otvoreno i glasanje za širu javnost za najbolje radove, koji će biti nagrađeni od strane kompanija članica Francusko-srpske privredne komore. Glasanje je otvoreno na sajtu www.francuskanedelja.rs.