E-automobili u svetu su sve popularniji. Koji proizvođači su najviše profitirali od trenda e-mobilnosti?
U 2019. je Teslin Model 3 bio najpopularniji automobil s alternativnim pogonom. Na putevima se našlo novih skoro 445.000 Teslinih vozila tog tipa.
U SAD cena standardne verzije Modela 3 iznosi 37.990 dolara. Teslin šef Ilon Mask u junu ove godine je naglasio: "Ono što mi najviše smeta je da naši automobili nisu cenom pristupačniji. To moramo popraviti."
Odmah iza Teslinog Modela 3 je u prošloj godini bio Nissan Leaf – registrovano je 434.000 novih vozila. Protekla je godina bila vrlo dobra za japanskog proizvođača, u ovoj godini Nisan beleži gubitke od skoro šest milijardi evra. Po prvi put u poslednjih 11 godina, ta je firma "u crvenom".
Na trećem mestu najprodavanijih e-vozila u prošloj godini je još jedan Teslin model: S. A kako će biti u 2020.?
"Tesla je, baš kao i Porše, profitirao od krize. Dok svi drugi smanjuju proizvodne kapacitete, Tesla apsolvira ogromni program ekspanzije", kaže automobilski stručnjak Ferdinand Dudenhufer.
Tesla investira u nove fabrike, na primer u nemačkom Brandenburgu. Tamo bi se trebao proizvoditi Model Y, preneo je Seebiz.
Iza Modela S sledi Mitsubishi Outlander Plug-in-Hybrid. U iduće dve godine Mitsubishi mušterijama želi da ponudi i čistokrvni e-model, koji pokreće samo baterija. On će biti dostupan samo na azijskom tržištu. Druge svetske regije bi trebali "pokriti" partneri Reno i Nisan.
I još uvek svejedno jako popularan! Toyota Prius je debitovao davne 1997. u Japanu, od 2001. je automobil bio dostupan i kupcima na nemačkom tržištu.
U prošloj godini Tojota je širom sveta prodala oko 210.000 svojih hibrida iz serije Prius.
Budućnost automobila ovaj japanski proizvođač ipak ne vidi u e-mobilnosti, već u tehnologiji gorivih ćelija (vodonik).