Veštačka inteligencija ima široku primenu u avio-industriji, poput predviđanja vremenskih prilika, održavanja aviona, davanja personalizovanih saveta putnicima nakon rezervacija… Holandska avio-kompanija KLM koristi veštačku inteligenciju i u borbi protiv rasipanja hrane, čime ne baci 100 tona obroka na godišnjem nivou. Time ova avio-kompanija proizvodi čak 63% manje otpada!
Rezervacija karte ne znači nužno da će se putnik ukrcati u avion. U zavisnosti od klase, između 3% i 5% rezervacija se ne ostvari, jer se putnici ne pojave ili zakasne. U saradnji sa Kickstart AI, KLM je razvio poseban model veštačke inteligencije, koji na osnovu istorijskih podataka, daje prognoze o očekivanom broju putnika za svaku klasu. Predviđanja pomoću ovog modela veštačke inteligencije počinju 17 dana pre leta i traju sve do 20 minuta pre poletanja aviona. To znači da se predviđa najtačniji mogući broj putnika za ceo proces keteringa: od kupovine namirnica do utovara obroka, čime se sprečava višak obroka i, posledično, bacanje hrane.
Ovaj model se primenjuje već tri meseca i analiza pokazuje da se zahvaljujući njemu baca 63% manje hrane u poređenju sa sistemom keteringa za svakog rezervisanog putnika. To konkretno znači da je na interkontinentalnim letovima potrebno baciti 2,5 obroka manje, odnosno 1,3 kg po letu. Sveukupno, na godišnjem nivou se uštedi 111 tona hrane na svim KLM-ovim letovima koji polaze sa matičnog aerodroma Shiphol.
„Ulaganja u digitalnu tehnologiju su prioritet za KLM, jer primena veštačke inteligencije u velikoj meri doprinosi poboljšanju naših letačkih operacija i čini ih održivijim. Borba protiv bacanja hrane je dobar primer za to, jer rezultira desetinama hiljada obroka koji se ne bacaju na našim letovima svake godine,” prokomentarisala je Marjan Rintel, generalna direktorka KLM.