Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Zarada leži u banjskim izvorima

Velnes, spa i zdravstveni turizam
Piše: Ljiljana Staletović

Srpska banja, rimske terme, turski hamam, finska i ruska sauna, morski i planinski vazduh, bazeni i džakuziji s običnom ili termomineralnom vodom, i sve to na jednom mestu, ponuda je velnes i spa centara. Srbija, idući u korak sa svetom, razvija velnes, spa i medicinski turizam, vodeći pritom računa o tome da udovolji potrebama kako domaćih tako i stranih turista, koji su, kada je reč o toj oblasti, veoma zahtevni, ali nimalo škrti. Naime, na globalnom nivou banjski turizam predstavlja tržište vredno 51 milijardu dolara.

Zato je Strategijom razvoja turizma Srbije za period 2016–2025. zdravstveni turizam definisan kao jedan od četiri turistička proizvoda visokog prioriteta. Strategijom je definisano podizanje konkurentnosti zdravstvenog turizma i njegov razvoj u skladu sa savremenim tržišnim trendovima do 2021. uz značajnu podršku države i privatne investicije.

Dr Miroslav Knežević, državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, kaže za Srpsku ekonomiju da je velnes i spa jedan od 11 ključnih turističkih proizvoda u našoj zemlji.

– Vlada Srbije u prethodne tri godine uložila je više od 430 miliona dinara u razne infrastrukturne projekte u ovoj oblasti. Iz godine u godinu kvalitet ponude sve je bolji, a veći je i broj gostiju. Za osam meseci ove godine broj gostiju u banjama bio je za 16 odsto veći nego u istom periodu prošle. Naš cilj je da gosti odu zadovoljni i da srpske banje budu konkurentne na međunarodnom tržištu – naglašava dr Knežević.

Malo je poznato da je Srbija, prema podacima Svetskog velnes instituta, rangirana kao 25. svetsko top-tržište banjskog turizma u 2013. godini s prihodima od 188 miliona dolara. Prošle godine u banjama Srbije boravilo je 519.000 turista, koji su ostvarili 2,2 miliona noćenja. Taj broj je veliki, ali Srbija ima uslove za dolazak još više banjskih i velnes turista tokom čitave godine.

Kako privući domaće i strane goste u banje? To pitanje postavlja se u svim zemljama Centralne i Jugoistočne Evrope, koje uglavnom nemaju izlaz na more, ali leže na basenima termomineralnih voda. Upravo u tome jeste šansa za razvoj velnes, zdravstvenog i spa turizma. Potencijal je bogat, ali je pitanje kako kreirati autentičnu banjsku ponudu zasnovanu na kulturnom i istorijskom nasleđu u regionu, s fokusom na spa-kulturu. To je bila i tema Devetog CEI regionalnog foruma velnes i spa industrije, koji je sredinom oktobra održan u Vrnjačkoj banji. Forum je organizovao Velnes klaster Srbije, uz podršku Centralno evropske inicijative (CEI), Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija i turske Agencije za razvoj i koordinaciju TIKA.

Ostali naslovi

Carski glasovi kosmetskih slavuja osvojili Beograd
Piše: Ljiljana Staletović
Mladi vokalni solisti s Kosova i Metohije, vođeni muzičkim urednikom i direktorom festivala „Carski glasovi“ Zlatkom Stojanovićem, predstavili su se u Beogradu izvođenjem izvornih srpskih pesama. Prihod od prodatih ulaznica namenili su višečlanoj porodici Dogandžić iz Štrpca
Koliko je civilno društvo u Srbiji uključeno u izradu javnih politika?
Srpska ekonomija
Saradnja sa civilnim društvom na izradi zakona, uz unapređenje razumevanja uloge nevladinih organizacija i efikasnije korišćenje ekspertize ovog sektora, važne su za kreiranje efikasnih mera i javnih politika. Iako dijalog sa državom postoji, većina organizacija se ne oseća dovoljno uključeno, iako bi sve želele da rade na reformama
Dostupnost radne snage i inflacija najveći izazovi za privredu u 2024.
Srpska ekonomija
Unapređenje javnih finansija, borba protiv sive ekonomije i bolji uslovi za preduzetnike i inovacije trebalo bi da budu u vrhu liste prioriteta nadležnih institucija u 2024. godini kako bi se olakšalo poslovanje u Srbiji, pokazala je anketa članova NALED-a iz privatnog, javnog i civilnog sektora
Pokrenuta digitalna platforma Budi deo plana
Srpska ekonomija
Glas građana i privrede u urbanističkom planiranju jasnije i glasnije će se čuti nakon što je i zvanično pokrenuta digitalna platforma “Budi deo plana”, preko koje će korisnici, u realnom vremenu, dobijati obaveštenja o izmenama planskih dokumenata i moći da na njih elektronskim putem podnesu eventualne prigovor
Da li znate po kojim znamenitim ličnostima ulice u Beogradu na vodi nose ime?
Srpska ekonomija
Gradeći najmodernije naselje u Srbiji na desnoj obali Save, Belgrade Waterfront nije propustio da se s puno pijeteta odnosi i prema brojnim istorijskim ličnostima koje su zadužile kako Beograd, tako i čitavu našu zemlju
Sve je OK kada je neko tu za tebe
Srpska ekonomija
Podaci pokazuju da u Srbiji čak 1/3 mladih ne zna kako može dobiti psihološku pomoć, dok gotovo 40 odsto njih kaže da bi stigma u vezi sa mentalnim zdravljem morala da se smanji kako bi se ohrabrili da zatraže neophodnu pomoć
Koje benefite zaposleni najviše cene?
Piše: Jelena Zdravkovski
Privlačenje i zadržavanje talentovanih i kvalifikovanih zaposlenih je ključni izazov za kompanije u 2023. godini kako su pokazala brojna istraživanja. Kako bi se izdvojile od konkurencije i stvorile motivisano i zadovoljno radno okruženje, kompanije sve češće nude različite benefite svojim zaposlenima
Evropska unija ulaže u očuvanje kulturnog nasleđa i tradicije u malim sredinama
Srpska ekonomija
Seosko zvono u selu Smedovac kod Negotina kao i zvonik biće rekonstruisani zahvaljujući sredstvima Evropske unije iz projekta „EU za turizam i kulturno nasleđe“
Stabilnost, sigurnost i inovacije kao zajednički interes svih tržišnih učesnika
Srpska ekonomija
Tokom prethodnih 11 godina Srbija je prešla put od zemlje koju je odlikovala monetarna i finansijska nestabilnost i neizvesnost, do zemlje koja ima inflaciju uporedivu sa ostalim zemljama, stabilnu valutu...
Plaćena praksa za studente – važna stepenica na početku karijere
Srpska ekonomija
Prazno polje u CV-ju u delu radnog iskustva uobičajeni je problem s kojim se mladi susreću kada pred kraj studija ili sa „svežom“ diplomom u ruci krenu u potragu za prvim zaposlenjem