Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Prodaja polovnih automobila u 2022. godini

Tržište automobila
Srpska ekonomija

Značajan pad prodaje polovnih automobila obeležio je godinu iza nas. Kupci polovnjaka i dalje preferiraju dizel motor, a većina kupljenih vozila je starija od 10 godina.

Prethodni period u automobilskoj industriji obeležio je poremećaj lanca snabdevanja i proizvodnje novih vozila, kao i deficit sirovina i komponenti. Usled toga, na tržištu se pojavio disbalans ponude i potražnje koji datira još od pojave pandemije virusa COVID-19, a dodatno je produbljen sukobima u Ukrajini i aktuelnim dešavanjima u svetu. Ovakva situacija odrazila se i na tržište polovnih automobila i rezultirala manjom ponudom, ali i rastom cena. Koliko je celokupna situacija uticala na samu prodaju polovnjaka, otkriva deo tradicionalne godišnje analize tržišta sajta Polovni automobili.

Ova analiza obuhvatila je prodajne rezultate u 2022. godini, kretanje cena polovnih automobila, kao i anketu sprovedenu među 11.400 korisnika, odnosno kupaca i 189 trgovaca automobilima, kojom su ispitani njihovi stavovi i prognoze za naredni period. Dalje u ovom tekstu biće više reči o samoj prodaji, najprodavanijim brendovima i vrsti goriva.

Prema pomenutoj analizi, koju je sproveo sajt Polovni automobili na osnovu podataka prikupljenih u saradnji sa „CUBE Team“-om, prodaja polovnih automobila iz uvoza tokom 2022. godine manja je za 15% u odnosu na prodaju ostvarenu u tokom 2021. godine. Podatak koji je donekle iznenađujuć jeste da je prodaja polovnih automobila iz uvoza u 2022. godini manja za 8% od njihove prodaje u 2020. godini, kada je na snazi bilo vanredno stanje i lokdaun.

Značajno je da se osvrnemo i na ranije podatke, odnosno anketu sajta Polovni automobili realizovanu tokom maja prethodne godine, u okviru koje su prodavci automobila podelili svoja očekivanja od prodaje, a koja su već tada ukazivala na mogućnost ostvarivanja slabijih prodajnih rezultata u 2022. godini. Usled sukoba u Ukrajini, čak 74% tada anketiranih trgovaca navelo je da očekuje pad prodaje, 18% smatralo je da aktuelna situacija neće imati efekte na prodaju, dok je svega 7,5% očekivalo rast prodaje.

Ipak, s obzirom da se polako ponovo stabilizuju lanci proizvodnje, nije mala mogućnost da nam tekuća godina donese nešto bolje prodajne rezultate. Svakako, važno je istaći da se to neće dogoditi preko noći, već da je potrebno vreme da se uspostavi narušeni balans ponude i potražnje, koji dalje diktira i cene.

U skladu sa tim su i rezultati nove ankete koju je sproveo sajt Polovni automobili tokom januara ove godine. Oni se veoma razlikuju od njihovih prognoza za 2022. godinu. Naime, čak 46% prodavaca očekuje rast prodaje u narednom periodu. Oko 30% njih ipak veruje da će prodaja biti na istom nivou kao prethodne godine, a 24% navodi da očekuje pad prodaje.

Kao i ranijih godina, u 2022. godini najveći broj kupaca polovnih automobila odlučio se za kupovinu onih sa dizel motorom. Stoga, čak 65% prodatih polovnih automobila činila su vozila sa dizel motorom, a 31% na benzin.

Prvi na listi najprodavanijih polovnjaka je i ove godine Volkswagen, dok ga redom slede: Opel, Peugeot, Audi i Renault.

Kada je reč o godištu, interesantan je podatak da su se u prošloj godini najviše kupovali polovnjaci proizvedeni između 2007. i 2010. godine, a upravo ova godišta činila su gotovo 38% ukupne prodaje polovnih automobila u prethodnoj godini. Tako, nije začuđujuć ni podatak da je gotovo 80% svih prodatih polovnih automobila u 2022. godini starije od 10 godina.

Ostali naslovi

Kako je sistem elektronskog fakturisanja od pomoći računovođama
Srpska ekonomija
Sistem elektronskih faktura funkcioniše već dve i po godine i od samog njegovog uvođenja u javni i privatni sektor Republike Srbije došlo je do mnogih promena, unapređenja i razvoja funkcionalnosti. Sa Nenadom Orlovićem iz knjigovodstvene agencije Interconto razgovarali smo o tome koliko je elektronsko fakturisanje unapredilo sistem poslovanja
Život pretočen u legendu
Piše: Dragana Bokan
Od momenta kada se začela ideja o nastanku knjige „Ljuba Vračarević- Život pretočen u legendu“, autora Nenada Simića, prošlo je deset godina od smrti, ovog majstora borilačkih veština. „Njegov uticaj je bio jezgrovit i snažan na nacionalnom i internacionalnom nivou, pa je i to jedan od osnovnih motiva za pisanje ove knjige", kaže Simić
Novi predmeti u Istorijskom muzeju Srbije
Srpska ekonomija
Izložba „Čekajući stalnu postavku” u Istorijskom muzeju Srbije obogaćena je novim značajnim predmetima – rekonstrukcijama skiptara kralja Milutina i kraljice Simonide, i rekonstrukcijom odežde kraljice Simonide, koje su urađene u konsultacijama sa relevantnim stručnjacima
Kako e-fakture utiču na knjigovodstvo
Srpska ekonomija
Posle više od dve godine rada e-Faktura (SEF), došlo je do značajnih promena u načinu funkcionisanja knjigovodstvenih i poslovnih procesa. Automatizacija, efikasnost i smanjenje grešaka deo su benefita koje je ovaj sistem doneo pravnim subkektima. Koji su izazovi prilagođavanja, a koje prednosti koje donosi e-fakturisanje, pitali smo knjigovođu Milana Trbojevića
Koje osobine treba da ima dobar mentor i kako da ga prepoznate?
Srpska ekonomija
Obrazovanje je nužan i bitan preduslov za pravljenje prvih poslovnih koraka, ali tek uz dobrog vodiča na tom putu mlada osoba ima mogućnost da ostvari svoj pun potencijal. Kvalitetan i temeljan mentorski rad je ono što vrhunske kompanije svrstava među najpoželjnije poslodavce
Srbija među liderima u digitalnim rešenjima poreskog sistema
Srpska ekonomija
Digitalizacija poreskog sistema u Srbiji donosi mnogobrojne prednosti u komunikaciji između poreskih obveznika i državnih organa. Taj proces sa sobom nosi određene izazove, a Srbija je postala pionir u automatizaciji poreskih prijava, u poređenju sa zemljama Evropske unije
Saznajte kako solarna energija štedi novac i energiju
Srpska ekonomija
​​​​​​​Porodična solarna elektrana, ukoliko je napravljena u skladu sa potrošnjom domaćinstva može smanjiti račune za struju i do 70%, pokazuju podaci studije slučaja domaćinstva u Vojvodini, koju je objavio Centar za unapređenje životne sredine
Pet veština koje su mladima potrebne na tržištu rada
Srpska ekonomija
Ulazak na tržište rada često predstavlja izazov za mlade ljude. U današnjem poslovnom okruženju, koje se neprekidno menja i razvija, uspeh više ne zavisi samo od formalnog obrazovanja. Veštine koje mladi stiču kroz akademske studije i prakse postaju presudne za njihovu sposobnost da se istaknu i uspešno integrišu u tržište rada
Kako zadržati talente
Srpska ekonomija
Stavovi o generaciji Z na tržištu rada su podeljeni – neki ih vide kao izazovne, dok drugi prepoznaju njihov potencijal. Bez obzira na mišljenja, jasno je da ova generacija unosi nove zahteve i dinamiku u radno okruženje. Poznati po svojoj saradljivosti, pragmatičnosti i snalažljivosti, pripadnici generacije Z ubrzano postaju ključni deo radne snage, sa projekcijama da će uskoro činiti 30% zaposlenih
Centar za obuku pilota
Srpska ekonomija
Pre tačno jednog veka, 22. septembra 1924. godine, počela je nastava u Državnoj srednjoj tehničkoj školi u Beogradu. Vazduhoplovna akademija kao Nacionalni vazduhoplovni trening centar u svom sastavu ima srednju stručnu vazduhoplovnu školu, visoku školu strukovnih studija i eksternu nastavnu bazu u Vršcu