Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Ambasadori dobrobiti – ko su oni i na koji način doprinose radnom okruženju?

Aktivnosti usmerene na dobrobit i zdravlje zaposlenih
Srpska ekonomija

Nova realnost donela je korenite promene u radnom okruženju koje se umnogome odnose na brigu o zaposlenima, a među raznovrsnim programima posebno se istakao koncept Wellbeing Ambassadors (Ambasadori dobrobiti). U pitanju je globalni trend koji predstavlja inicijativu unutar kompanija, gde zaposleni jedni drugima na radnom mestu pomažu u poboljšanju kvaliteta života.

Ovaj pristup, koji se pokazao kao veoma efikasan za održavanje zadovoljstva zaposlenih i očuvanje njihove dobrobiti, sa posebnim osvrtom na značaj izbalansiranog načina života, podrazumeva pronalaženje i kreiranje čitave kombinacije aktivnosti. Od onih za očuvanje fizičkog i mentalnog zdravlja, programa podrške, raznih edukacija do nekih zajedničkih aktivnosti za podizanje pozitivne energije u timu.

Kompanije koje posluju širom sveta, počele su da primenjuju trend i na lokalnom nivou, sa odličnim rezultatima u jačanju komunikacije između zaposlenih unutar organizacije. Kako ističu u kompaniji Mars, koncept Wellbeing Ambassadors je deo njihove višegodišnje prakse koja je usmerena na dobrobit i mentalno zdravlje zaposlenih, a pokazao se posebno delotvornim tokom pandemije.

„Jedna od prednosti rada od kuće koju su zaposleni prepoznali je ušteda vremena – više ne moraju da putuju od kuće do posla, već mogu posvetiti vreme svojim hobijima, fizičkoj aktivnosti ili jednostavno obezbediti sebi više sna. Istovremeno, česti video pozivi ih zamaraju, nedostaje im neformalna interakcija sa kolegama, suočavaju se sa nedostatkom motivacije, a neretko i sa poteškoćama u balansiranju privatnog i poslovnog života, uz tendenciju da rade duže nego što bi radili u kancelariji. Kada sve sagledamo, možemo da zaključimo da je neophodno kreirati integrisan pristup u održavanju zadovoljstva zaposlenih. Među mnogim aktivnostima koje već godinama usmeravamo ka zaposlenima u Marsu, program Wellbeing Ambassadors je izuzetno uspešno i dragoceno rešenje koje je tokom pandemije podstaklo entuzijazam i pokrenulo interesantne aktivnosti“, navodi Zorana Novaković, direktorka ljudskih resursa kompanije Mars za UBBAI region kom pripada Srbija, zajedno sa 14 drugih tržišta.

Iskustva lokalnih Ambasadora su dragocena, a Olga Bilić, Activation Executive, ističe da se svakodnevno trudi da provodi što više vremena napolju.

„Izuzetno mi prija boravak na svežem vazduhu – često šetam ili praktikujem brzo hodanje, a ako mi vremenski uslovi to ne dozvoljavaju, vozim sobni bicikl. Takve aktivnosti zaista pozitivno utiču na um i telo, što nas je ispirisalo da treninge praktikujemo i online, a neki od najboljih primera su „Časovi Thai Chi-ja“ koji su nas učili o mentalnom i fizičkom balansu, kao i „My Fitness“ jutarnji online treninizi za podizanje energije. Zaposleni su se priključivali sa različitih lokacija, iz svog doma ili prirode, a reakcije na programe su bile odlične, i predstavljaju jednostavan i efikasan primer koji je podstakao pozitivnu energiju“, navodi Olga Bilić

Angažovanje Ambasadora zasnovano je na dobroj volji zaposlenih, nezavisno od pozicije koju imaju u kompaniji, a temelji se na aktivnostima koji podstiču i poboljšavaju radno okruženje. Osnovno zaduženje Ambasadora je da svakog meseca posvete određeno vreme planiranju i organizovanju aktivnosti koje će inspirisati i pokrenuti druge zaposlene da učestvuju, i pružiti pozitivne efekte na njihovo mentalno i fizičko zdravlje.

Vuk Mijanovic, Distributor Manager Petcare, podelio je iskustvo svog tima: „Nastojimo da maksimalno koristimo nove tehnologije koje podržavaju rad na daljinu, i trudimo se da radni dan ili timske sastanke provedemo u prirodi. Nakon prošlogodišnjeg karantina, inicijativa „Time to Recharge“ nam je tokom leta, u uslovima ograničenih mogućnosti za putovanja, donela razmenu iskustava i kreativnost u otkrivanju potpuno novih i drugačijih lokacija za odmor, opuštanje, razonodu i „punjenje baterija“ u prirodi. Neizostavno je pomenuti i „Weekly walking challenge“ koji nas je podstakao da prikupljamo što više pređenih kilometara kroz šetnju ili trčanje, a svake nedelje smo isticali fantastične rezultate i rekorde koji su dostizali i preko 60km nedeljno.“

„Ambasadori transformišu kulturu organizacije, generišu održive promene i učvršćuju odnose zaposlenih“, ističe Zorana Novaković i dodaje da je Mars ovaj program predstavio na Balkanu i baltičkim zemljama u jesen 2018. godine, i od tada 25 aktivnih Ambasadora organizuju lokalne aktivnosti, što se pokazalo izuzetno značajnim tokom protekle godine.

„Eksperimentisali smo na nekoliko načina – Ambasadori su organizovali onlajn časove joge, radionice pripreme ceđenih sokova, vodili jutarnje onlajn vežbanje, organizovali šetnje, ilii čak petomesečne izazove za brojanje koraka. Naše kolege iz Srbije i regiona čitaju bajke deci drugih kolega putem video poziva, i na taj način pružaju malo slobodnog vremena roditeljima. Misija Ambasadora je smanjenje stresa, edukacija kolega o raznim aspektima dobrog radnog i životnog okruženja, razmena iskustava, motivisanje za obavljanje fizičke aktivnosti, ili na primer deljenje recepata, kao i upravljanje energijom i osnaživanje kolega“, kaže Zorana Novaković.

„Energy for Life“ – jedan je od treninga koji su podučavali zaposlene kako da upravljaju energijom tokom dana, a Saša Miljanović, Market Finance Co-Pilot, objašnjava da su učili kako da balansiraju poslovne i privatne obaveze, pravilno rasporede svoju energiju i pronađu motivaciju.

„Verujem da je ravnoteža ključna za mentalno zdravlje, stoga se trudim da uživam u prirodi i sportu sa decom i prijateljima, i pre svega nadomestim energiju nakon višečasovnog rada i sastanaka. Na isti način, u kompaniji smo želeli da kreiramo zajedničke aktivnosti koje će podstaći boravak u prirodi i smanjenje stresa, i da pronađemo radost u onome što nam je dostupno u vreme pandemije“, objašnjava Saša Miljanović

U novonastaloj situaciji usled pandemije, koja je izuzetno uticala na modele poslovanja donevši mnoge izazove, ali i brojne inovacije koje ukazuju na prednosti ovakvog načina rada, programi za podršku, obrazovanje zaposlenih o mentalnom zdravlju, kao i spremnost i otvorenost za promene su neophodni za zadovoljstvo, uspeh i dobrobit čitave organizacije.

Ostali naslovi

Koliko je civilno društvo u Srbiji uključeno u izradu javnih politika?
Srpska ekonomija
Saradnja sa civilnim društvom na izradi zakona, uz unapređenje razumevanja uloge nevladinih organizacija i efikasnije korišćenje ekspertize ovog sektora, važne su za kreiranje efikasnih mera i javnih politika. Iako dijalog sa državom postoji, većina organizacija se ne oseća dovoljno uključeno, iako bi sve želele da rade na reformama
Dostupnost radne snage i inflacija najveći izazovi za privredu u 2024.
Srpska ekonomija
Unapređenje javnih finansija, borba protiv sive ekonomije i bolji uslovi za preduzetnike i inovacije trebalo bi da budu u vrhu liste prioriteta nadležnih institucija u 2024. godini kako bi se olakšalo poslovanje u Srbiji, pokazala je anketa članova NALED-a iz privatnog, javnog i civilnog sektora
Pokrenuta digitalna platforma Budi deo plana
Srpska ekonomija
Glas građana i privrede u urbanističkom planiranju jasnije i glasnije će se čuti nakon što je i zvanično pokrenuta digitalna platforma “Budi deo plana”, preko koje će korisnici, u realnom vremenu, dobijati obaveštenja o izmenama planskih dokumenata i moći da na njih elektronskim putem podnesu eventualne prigovor
Da li znate po kojim znamenitim ličnostima ulice u Beogradu na vodi nose ime?
Srpska ekonomija
Gradeći najmodernije naselje u Srbiji na desnoj obali Save, Belgrade Waterfront nije propustio da se s puno pijeteta odnosi i prema brojnim istorijskim ličnostima koje su zadužile kako Beograd, tako i čitavu našu zemlju
Sve je OK kada je neko tu za tebe
Srpska ekonomija
Podaci pokazuju da u Srbiji čak 1/3 mladih ne zna kako može dobiti psihološku pomoć, dok gotovo 40 odsto njih kaže da bi stigma u vezi sa mentalnim zdravljem morala da se smanji kako bi se ohrabrili da zatraže neophodnu pomoć
Koje benefite zaposleni najviše cene?
Piše: Jelena Zdravkovski
Privlačenje i zadržavanje talentovanih i kvalifikovanih zaposlenih je ključni izazov za kompanije u 2023. godini kako su pokazala brojna istraživanja. Kako bi se izdvojile od konkurencije i stvorile motivisano i zadovoljno radno okruženje, kompanije sve češće nude različite benefite svojim zaposlenima
Evropska unija ulaže u očuvanje kulturnog nasleđa i tradicije u malim sredinama
Srpska ekonomija
Seosko zvono u selu Smedovac kod Negotina kao i zvonik biće rekonstruisani zahvaljujući sredstvima Evropske unije iz projekta „EU za turizam i kulturno nasleđe“
Stabilnost, sigurnost i inovacije kao zajednički interes svih tržišnih učesnika
Srpska ekonomija
Tokom prethodnih 11 godina Srbija je prešla put od zemlje koju je odlikovala monetarna i finansijska nestabilnost i neizvesnost, do zemlje koja ima inflaciju uporedivu sa ostalim zemljama, stabilnu valutu...
Plaćena praksa za studente – važna stepenica na početku karijere
Srpska ekonomija
Prazno polje u CV-ju u delu radnog iskustva uobičajeni je problem s kojim se mladi susreću kada pred kraj studija ili sa „svežom“ diplomom u ruci krenu u potragu za prvim zaposlenjem
Obnova tradicionalnih kuća i pivnica u Negotinskoj Krajini
Srpska ekonomija
U negotinskim selima Rajcu, Rogljevu i Smedovcu, kao i u istoimenim vinarskim pivnicama u jeku je obnova jednog broja privatnih kuća i vinarskih zdanja koje kroz projekat "EU za kulturno nasleđe i turizam“ finansira Evropska unija, a sprovodi nemački GIZ