Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

SRBI VOLE LUKSUZ NA TOČKOVIMA

OSTOJA MIJAILOVIĆ, GENERALNI DIREKTOR BRITISH MOTORS SRBIJA
Piše: Tanja Janković
Prvi čovek prestižne britanske kompanije u Srbiji ističe da je i domaće tržište pokazalo da ima kupce za premijum automobilske brendove. Jaguar Land Rover je na globalnom nivou, u fiskalnoj 2016. godini, prodao oko 520.000 vozila, što je za 13 odsto više u odnosu na prethodnu godinu. U segmentu premijum automobila, JLR se najdinamičnije razvija, sa ciljem udvostručavanja globalne prodaje do 2020. na više od milion prodatih vozila.

Jaguar Land Rover je na globalnom nivou, u fiskalnoj 2016. godini, prodao oko 520.000 vozila, što je za 13 odsto više u odnosu na prethodnu godinu. U segmentu premijum automobila, JLR se najdinamičnije razvija, sa ciljem udvostručavanja globalne prodaje do 2020. na više od milion prodatih vozila. Tome će, nadamo se, doprineti lansiranje 12 novih modela u naredne četiri godine, kaže u intervjuu za Srpsku eonomiju  generalni direktor British Motors Srbija Ostoja Mijailović. Prvi čovek ove prestižne britanske kompanije u Srbiji ističe da je i domaće tržište pokazalo da ima kupce za premijum automobilske brendove.

Voziti jaguar ulicama Beograda nekada je bio bum, jer se radilo o jednom vozilu na prostoru cele velike Jugoslavije. Ko su danas kupci ove jedinstvene svetske marke i kako je poslovati s Jaguarom u Srbiji?
Veliko nam je zadovoljstvo što je u septembru ove godine u Beogradu otvoren British Motors JLR centar, najmoderniji prodajno servisni centar za britanska premijum vozila – jaguar i lendrover, opremljen u skladu s najvišim svetskim standardima JLR grupe. Time su najnoviji modeli ovih brendova postali dostupni i ljubiteljima premijum automobila u Srbiji, koja je postala deo samog vrha evropske automobilske scene. Srbija svakako ima kupce za premijum automobilske brendove, o čemu govori podatak da se u godišnje u našoj zemlji proda oko 3.000 premijum vozila nekoliko brendova. Jaguar i lendrover predstavljaju sklop elegancije, stila, vrhunske tehnologije i kvaliteta, te čvrsto verujem da će u narednom periodu postati omiljeni premijum brendovi u Srbiji.

Sjajan je marketinški slogan “Pruža osećaj jaguara, vozi poput jaguara, jaguar je do srži”. Šta o tom jaguaru kaže prvi čovek ove prestižne britanske auto-kuće u Srbiji?
Jaguar je luksuz na točkovima. O njemu najbolje govore prestižna svetska priznanja, poput Zlatnog volana 2016, nedavno osvojenog u Berlinu, nagrade koju tradicionalno, od 1976, dodeljuje nemački nedeljnik Bild am Sonntag. Jaguarov model jaguar XF osvojio je ovogodišnju nagradu za najbolji sedan u svojoj kategoriji (Mid-Full-size), dok je u SUV kategoriji model jaguar F-PACE osvojio veliko drugo mesto.

Šta je opredelilo kompaniju British Motors da najmoderniji prodajno-servisni centar u istočnoj Evropi i jedini ovlašćeni servis u Srbiji za jaguar i lendrover vozila, na površini od 11.000 kvadratnih metara, bude izgrađen baš u Beogradu, na Zrenjaninskom putu?
Jaguar Land Rover je na globalnom nivou, u fiskalnoj 2016. godini, prodao oko 520.000 vozila, što je za 13 odsto više u odnosu na prethodnu godinu. U segmentu premijum automobila, JLR se najdinamičnije razvija, sa ciljem udvostručavanja globalne prodaje do 2020. na više od milion prodatih vozila. Tome će, nadamo se, doprineti lansiranje 12 novih modela u naredne četiri godine. S tim u vezi, JLR grupa ulaže mnogo u razvoj novih tehnologija i proizvoda, a samo prošle godine uložena je 3,1 milijarda dolara u kapitalne investicije. Srbija je odabrana za otvaranje najvećeg JLR centra u Evropi na osnovu dobrog strateškog položaja, a planira se otvaranje sličnih centara u celoj Adrija regiji u narednih godinu dana.

Kakav trening prolaze zaposleni da bi mogli da se pojave pred kupcem jaguara i po čemu se u ovom segmentu poslovanja izdvajate od ostalih auto-brendova?
Osim opremljenosti salona po najvišim standardima, British Motors JLR centar nudi i premijum servisnu i prodajnu uslugu po najsavremenijim standardima JLR grupe. Trenutno u našem centru radi 50 zaposlenih, koji su prošli strogu selekciju, a svoja znanja su dodatno usavršavali u Velikoj Britaniji i ostalim JLR trening centrima. To nas po kvalitetu izdvaja i svrstava u sam vrh automobilske industrije Srbije. Naš tim profesionalaca je na raspolaganju kako vlasnicima tako i kupcima premijum JLR brendova.

Kako ocenjujete aktuelnu situaciju u domaćoj automobilskoj industriji?
Srbija je kroz istoriju preživela velike oscilacije kad je u pitanju automobilska industrija. Što se tiče premijum vozila, tržište Srbije je stabilno od 2011. godine. Trenutno, otvaranje JLR centra za premijum britanska vozila daje vetar u leđa i dodatni pozitivni signal da se tržište automobilske industrije u Srbiji stabilizovalo. Najvažnije je da Srbija prati korak sa svetom, a verujem da će u narednom periodu automobilska industrija u Srbiji doživeti veliki uspeh.

Koji su poslovni planovi za 2017. godinu i vozeći se kojim autom će ih realizovati direktor Jaguara?
Misija JLR centra u narednom periodu je da, pre svega, pruži vrhunsku uslugu svojim korisnicima. U skladu sa razvojem JLR na nivou grupe, JLR centar Srbija će pratiti aktuelne trendove. Mogu da najavim da će u narednom periodu u Beograd stići tri potpuno nova modela jaguara i lendrovera. Plan je da se u prvoj fiskalnoj godini, do 31. marta 2017, u Srbiji proda 150 modela oba brenda. Takođe, želeo bih da najavim da će od naredne godine JLR biti prisutan i na tržištu Crne Gore, te će premijum usluga i premijum britanski brendovi biti na raspolaganju i ljubiteljima automobila u nama susednoj državi. S obzirom na to da je u fokusu JLR grupe kontinuirani rad na inovacijama i unapređenju postojećih tehnologija, ukoliko bih morao da izdvojim jedan model kao omiljeni, to bi bilo nedavno lansirano premijum, električno vozilo jaguar I-PACE.

Ostali naslovi

Koliko je civilno društvo u Srbiji uključeno u izradu javnih politika?
Srpska ekonomija
Saradnja sa civilnim društvom na izradi zakona, uz unapređenje razumevanja uloge nevladinih organizacija i efikasnije korišćenje ekspertize ovog sektora, važne su za kreiranje efikasnih mera i javnih politika. Iako dijalog sa državom postoji, većina organizacija se ne oseća dovoljno uključeno, iako bi sve želele da rade na reformama
Dostupnost radne snage i inflacija najveći izazovi za privredu u 2024.
Srpska ekonomija
Unapređenje javnih finansija, borba protiv sive ekonomije i bolji uslovi za preduzetnike i inovacije trebalo bi da budu u vrhu liste prioriteta nadležnih institucija u 2024. godini kako bi se olakšalo poslovanje u Srbiji, pokazala je anketa članova NALED-a iz privatnog, javnog i civilnog sektora
Pokrenuta digitalna platforma Budi deo plana
Srpska ekonomija
Glas građana i privrede u urbanističkom planiranju jasnije i glasnije će se čuti nakon što je i zvanično pokrenuta digitalna platforma “Budi deo plana”, preko koje će korisnici, u realnom vremenu, dobijati obaveštenja o izmenama planskih dokumenata i moći da na njih elektronskim putem podnesu eventualne prigovor
Da li znate po kojim znamenitim ličnostima ulice u Beogradu na vodi nose ime?
Srpska ekonomija
Gradeći najmodernije naselje u Srbiji na desnoj obali Save, Belgrade Waterfront nije propustio da se s puno pijeteta odnosi i prema brojnim istorijskim ličnostima koje su zadužile kako Beograd, tako i čitavu našu zemlju
Sve je OK kada je neko tu za tebe
Srpska ekonomija
Podaci pokazuju da u Srbiji čak 1/3 mladih ne zna kako može dobiti psihološku pomoć, dok gotovo 40 odsto njih kaže da bi stigma u vezi sa mentalnim zdravljem morala da se smanji kako bi se ohrabrili da zatraže neophodnu pomoć
Koje benefite zaposleni najviše cene?
Piše: Jelena Zdravkovski
Privlačenje i zadržavanje talentovanih i kvalifikovanih zaposlenih je ključni izazov za kompanije u 2023. godini kako su pokazala brojna istraživanja. Kako bi se izdvojile od konkurencije i stvorile motivisano i zadovoljno radno okruženje, kompanije sve češće nude različite benefite svojim zaposlenima
Evropska unija ulaže u očuvanje kulturnog nasleđa i tradicije u malim sredinama
Srpska ekonomija
Seosko zvono u selu Smedovac kod Negotina kao i zvonik biće rekonstruisani zahvaljujući sredstvima Evropske unije iz projekta „EU za turizam i kulturno nasleđe“
Stabilnost, sigurnost i inovacije kao zajednički interes svih tržišnih učesnika
Srpska ekonomija
Tokom prethodnih 11 godina Srbija je prešla put od zemlje koju je odlikovala monetarna i finansijska nestabilnost i neizvesnost, do zemlje koja ima inflaciju uporedivu sa ostalim zemljama, stabilnu valutu...
Plaćena praksa za studente – važna stepenica na početku karijere
Srpska ekonomija
Prazno polje u CV-ju u delu radnog iskustva uobičajeni je problem s kojim se mladi susreću kada pred kraj studija ili sa „svežom“ diplomom u ruci krenu u potragu za prvim zaposlenjem
Obnova tradicionalnih kuća i pivnica u Negotinskoj Krajini
Srpska ekonomija
U negotinskim selima Rajcu, Rogljevu i Smedovcu, kao i u istoimenim vinarskim pivnicama u jeku je obnova jednog broja privatnih kuća i vinarskih zdanja koje kroz projekat "EU za kulturno nasleđe i turizam“ finansira Evropska unija, a sprovodi nemački GIZ