Na Međunarodni dan podizanja svesti o bacanju hrane 29. septembra, kampanja „Spasimo hranu, spasimo humanost“ ušla je u treću fazu implementacije koja će biti obeležena serijom akcija doniranja hrane tokom oktobra meseca, sa pikom 9. oktobra, na Nacionalni dan davanja, koji će biti obeležen serijom događaja širom Srbije.
U Srbiji 480.000 ljudi ne može da zadovolji osnovne životne potrebe, dok se godišnje baci oko 900.000 tona hrane, a sedam odsto stanovništva živi na granici apsolutnog siromaštva, odnosno gotovo pola miliona ljudi. Kampanjom „Spasimo hranu, spasimo humanost“, Koalicija za dobročinstvo ukazuje na ovaj problem i utiče na povećanje svesti kod građana o problemu bacanja hrane i nedovoljnih donacija hrane, i takođe doprinosi unapređenju praksi koje će podstaći povećanje donacija hrane.
Analiza Koalicije za dobročinstvo pokazala je da bi donacije hrane bile uvećane za 160 miliona dinara godišnje ukoliko bi bio ukinut PDV na donacije hrane, što podržava 88% stanovnika Republike Srbije.
Sa ciljem da poveća svest građana o problemu bacanja hrane i nedovoljnih donacija hrane, a i da doprinese unapređenju propisa i regulativa koje idu u korist povećanju donacija hrane, Koalicija za dobročinstvo je pokrenula 23. avgusta kampanju „Spasimo hranu, spasimo humanost“. Više informacija na spasimohranu.rs
- Ove godine 9. oktobra obeležavamo Nacionalni dan davanja po četvrti put, i ove godine smo posebno ponosni na podršku u promociji i prikupljanju donacija hrane koju nam je pružilo preko 20 kompanija. Od 29. septembra do Nacinalnog dana davanja 9. oktobra koji se obeležava četvrtu godinu za redom u fokusu su novčane donacije. Pozivamo građane i kompanije da posete sajat spasimohranu.rs i da se priključe kampanji. U funkciji je i sms broj 4540 tako da svi zaniteresovani građani koji žele da doprinesu ukupnom fondu za kupovinu paketa hrane za naše najugroženije sugrađane mogu da pošalju poruku čija je cena 100 dinara sa PDV i ista je za korisnike svih mobilnih mreža u Srbiji - rekao je Željko Mitkovski, menadžer Projekta za unapređenje okvira za davanje, ispred Fondacije Ana i Vlade Divac..
U okviru obeležavanja Međunarodnog dana podizanja svesti o bacanju hrane (IDAFLW), i u okviru kampanje „Spasimo hranu, spasimo humanost“, petoro mladih likovnih umetnika iz Srbije je predstavilo svoje umetničke vizije o problemu prekomernog bacanja hrane i potrebi da se poveća solidarnost i pomogne onima kojima je pomoć najpotrebnija.
Jovana Bojić, Aleksa Mišković, Vladimir Neckov, Jelena Janjić i Milica Cerovac su obećavajući talenti sa Fakulteta primenjenih umetnosti u klasi profesora Miroslava Lazovića, čija će dela na kojima su danas počeli da rade, biti izložena javnosti tokom obeležavanja Nacionalnog dana davanja 9. oktobra u Botaničkoj bašti „Jevremovac“ i poklonjena kompanijama koje su podržale ovu kampanju.
- Velika nam je čast što smo se pridružili ovoj kampanji i što imamo priliku da doprinesemo onime šta najbolje radimo, a to je kroz našu umetnost. Pozivamo i druge građane da podrže kampanju, na najbolji mogući način, pa čak ia ako bi to bilo jednostavnim slanjem SMS poruke u vidu donacije - rekao je Aleksa Mišković, jedan od petoro mladih umetnika koji su slikali.
Istovremeno, kao podršku kampanji, restoran 369 koji posluje u sklopu MaxBet grupacije je pripremio 100 obroka koji su podeljeni prodavcima časopisa Lice ulice.
Za više informacija posetite veb sajt spasimohranu.rs.
Nacionalni dan davanja i kampanja „Spasimo hranu, spasimo humanost“ se realizuju u sklopu Projekta za unapređenje okvira za davanje koji finansira Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID), a sprovodi Koalicija za dobročinstvo, koju predvodi Fondacija Ana i Vlade Divac. Ostali članovi Koalicije su Trag fondacija, Catalyst Balkans, SMART Kolektiv, Srpski filantropski forum, Forum za odgovorno poslovanje i Privredna komora Srbije.