Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Treća faza kampanje Spasimo hranu, spasimo humanost

U susret Nacionalnom danu davanja
Foto: Vesna Zdravković
Srpska ekonomija

Na Međunarodni dan podizanja svesti o bacanju hrane 29. septembra, kampanja „Spasimo hranu, spasimo humanost“ ušla je u treću fazu implementacije koja će biti obeležena serijom akcija doniranja hrane tokom oktobra meseca, sa pikom 9. oktobra, na Nacionalni dan davanja, koji će biti obeležen serijom događaja širom Srbije.

U Srbiji 480.000 ljudi ne može da zadovolji osnovne životne potrebe, dok se godišnje baci oko 900.000 tona hrane, a sedam odsto stanovništva živi na granici apsolutnog siromaštva, odnosno gotovo pola miliona ljudi. Kampanjom „Spasimo hranu, spasimo humanost“, Koalicija za dobročinstvo ukazuje na ovaj problem i utiče na povećanje svesti kod građana o problemu bacanja hrane i nedovoljnih donacija hrane, i takođe doprinosi unapređenju praksi koje će podstaći povećanje donacija hrane.

Analiza Koalicije za dobročinstvo pokazala je da bi donacije hrane bile uvećane za 160 miliona dinara godišnje ukoliko bi bio ukinut PDV na donacije hrane, što podržava 88% stanovnika Republike Srbije.

Sa ciljem da poveća svest građana o problemu bacanja hrane i nedovoljnih donacija hrane, a i da doprinese unapređenju propisa i regulativa koje idu u korist povećanju donacija hrane, Koalicija za dobročinstvo je pokrenula 23. avgusta kampanju „Spasimo hranu, spasimo humanost“. Više informacija na spasimohranu.rs

- Ove godine 9. oktobra obeležavamo Nacionalni dan davanja po četvrti put, i ove godine smo posebno ponosni na podršku u promociji i prikupljanju donacija hrane koju nam je pružilo preko 20 kompanija. Od 29. septembra do Nacinalnog dana davanja 9. oktobra koji se obeležava četvrtu godinu za redom u fokusu su novčane donacije. Pozivamo građane i kompanije da posete sajat spasimohranu.rs i da se priključe kampanji. U funkciji je i sms broj 4540 tako da svi zaniteresovani građani koji žele da doprinesu ukupnom fondu za kupovinu paketa hrane za naše najugroženije sugrađane mogu da pošalju poruku čija je cena 100 dinara sa PDV i ista je za korisnike svih mobilnih mreža u Srbiji - rekao je Željko Mitkovski, menadžer Projekta za unapređenje okvira za davanje, ispred Fondacije Ana i Vlade Divac..

U okviru obeležavanja Međunarodnog dana podizanja svesti o bacanju hrane (IDAFLW), i u okviru kampanje „Spasimo hranu, spasimo humanost“, petoro mladih likovnih umetnika iz Srbije je predstavilo svoje umetničke vizije o problemu prekomernog bacanja hrane i potrebi da se poveća solidarnost i pomogne onima kojima je pomoć najpotrebnija. 

Jovana Bojić, Aleksa Mišković, Vladimir Neckov, Jelena Janjić i Milica Cerovac su obećavajući talenti sa Fakulteta primenjenih umetnosti u klasi profesora Miroslava Lazovića, čija će dela na kojima su danas počeli da rade, biti izložena javnosti tokom obeležavanja Nacionalnog dana davanja 9. oktobra u Botaničkoj bašti „Jevremovac“ i poklonjena kompanijama koje su podržale ovu kampanju.

- Velika nam je čast što smo se pridružili ovoj kampanji i što imamo priliku da doprinesemo onime šta najbolje radimo, a to je kroz našu umetnost. Pozivamo i druge građane da podrže kampanju, na najbolji mogući način, pa čak ia ako bi to bilo jednostavnim slanjem SMS poruke u vidu donacije - rekao je Aleksa Mišković, jedan od petoro mladih umetnika koji su slikali.

Istovremeno, kao podršku kampanji, restoran 369 koji posluje u sklopu MaxBet grupacije je pripremio 100 obroka koji su podeljeni prodavcima časopisa Lice ulice.

Za više informacija posetite veb sajt spasimohranu.rs.

Nacionalni dan davanja i kampanja „Spasimo hranu, spasimo humanost“ se realizuju u sklopu Projekta za unapređenje okvira za davanje koji finansira Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID), a sprovodi Koalicija za dobročinstvo, koju predvodi Fondacija Ana i Vlade Divac. Ostali članovi Koalicije su Trag fondacija, Catalyst Balkans, SMART Kolektiv, Srpski filantropski forum, Forum za odgovorno poslovanje i Privredna komora Srbije.

Ostali naslovi

Kako je sistem elektronskog fakturisanja od pomoći računovođama
Srpska ekonomija
Sistem elektronskih faktura funkcioniše već dve i po godine i od samog njegovog uvođenja u javni i privatni sektor Republike Srbije došlo je do mnogih promena, unapređenja i razvoja funkcionalnosti. Sa Nenadom Orlovićem iz knjigovodstvene agencije Interconto razgovarali smo o tome koliko je elektronsko fakturisanje unapredilo sistem poslovanja
Život pretočen u legendu
Piše: Dragana Bokan
Od momenta kada se začela ideja o nastanku knjige „Ljuba Vračarević- Život pretočen u legendu“, autora Nenada Simića, prošlo je deset godina od smrti, ovog majstora borilačkih veština. „Njegov uticaj je bio jezgrovit i snažan na nacionalnom i internacionalnom nivou, pa je i to jedan od osnovnih motiva za pisanje ove knjige", kaže Simić
Novi predmeti u Istorijskom muzeju Srbije
Srpska ekonomija
Izložba „Čekajući stalnu postavku” u Istorijskom muzeju Srbije obogaćena je novim značajnim predmetima – rekonstrukcijama skiptara kralja Milutina i kraljice Simonide, i rekonstrukcijom odežde kraljice Simonide, koje su urađene u konsultacijama sa relevantnim stručnjacima
Kako e-fakture utiču na knjigovodstvo
Srpska ekonomija
Posle više od dve godine rada e-Faktura (SEF), došlo je do značajnih promena u načinu funkcionisanja knjigovodstvenih i poslovnih procesa. Automatizacija, efikasnost i smanjenje grešaka deo su benefita koje je ovaj sistem doneo pravnim subkektima. Koji su izazovi prilagođavanja, a koje prednosti koje donosi e-fakturisanje, pitali smo knjigovođu Milana Trbojevića
Koje osobine treba da ima dobar mentor i kako da ga prepoznate?
Srpska ekonomija
Obrazovanje je nužan i bitan preduslov za pravljenje prvih poslovnih koraka, ali tek uz dobrog vodiča na tom putu mlada osoba ima mogućnost da ostvari svoj pun potencijal. Kvalitetan i temeljan mentorski rad je ono što vrhunske kompanije svrstava među najpoželjnije poslodavce
Srbija među liderima u digitalnim rešenjima poreskog sistema
Srpska ekonomija
Digitalizacija poreskog sistema u Srbiji donosi mnogobrojne prednosti u komunikaciji između poreskih obveznika i državnih organa. Taj proces sa sobom nosi određene izazove, a Srbija je postala pionir u automatizaciji poreskih prijava, u poređenju sa zemljama Evropske unije
Saznajte kako solarna energija štedi novac i energiju
Srpska ekonomija
​​​​​​​Porodična solarna elektrana, ukoliko je napravljena u skladu sa potrošnjom domaćinstva može smanjiti račune za struju i do 70%, pokazuju podaci studije slučaja domaćinstva u Vojvodini, koju je objavio Centar za unapređenje životne sredine
Pet veština koje su mladima potrebne na tržištu rada
Srpska ekonomija
Ulazak na tržište rada često predstavlja izazov za mlade ljude. U današnjem poslovnom okruženju, koje se neprekidno menja i razvija, uspeh više ne zavisi samo od formalnog obrazovanja. Veštine koje mladi stiču kroz akademske studije i prakse postaju presudne za njihovu sposobnost da se istaknu i uspešno integrišu u tržište rada
Kako zadržati talente
Srpska ekonomija
Stavovi o generaciji Z na tržištu rada su podeljeni – neki ih vide kao izazovne, dok drugi prepoznaju njihov potencijal. Bez obzira na mišljenja, jasno je da ova generacija unosi nove zahteve i dinamiku u radno okruženje. Poznati po svojoj saradljivosti, pragmatičnosti i snalažljivosti, pripadnici generacije Z ubrzano postaju ključni deo radne snage, sa projekcijama da će uskoro činiti 30% zaposlenih
Centar za obuku pilota
Srpska ekonomija
Pre tačno jednog veka, 22. septembra 1924. godine, počela je nastava u Državnoj srednjoj tehničkoj školi u Beogradu. Vazduhoplovna akademija kao Nacionalni vazduhoplovni trening centar u svom sastavu ima srednju stručnu vazduhoplovnu školu, visoku školu strukovnih studija i eksternu nastavnu bazu u Vršcu