Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Kakva je potražnja za novim automobilima u Srbiji?

Beograd
Srpska ekonomija

U okviru online manifestacije koju organizuje pod nazivom Dani novih vozila, sajt Polovni automobili realizovao je istraživanje o kupovini novih vozila. Istraživanje je obuhvatilo analizu prodaje novih automobila u prvom kvartalu tekuće godine, kao i anketu koja je obuhvatila 7.698 ispitanika, posetilaca sajta koji su u potrazi za novim ili polovnim automobilom.

Prema analizi koju je sproveo sajt Polovni automobili na osnovu podataka prikupljenih u saradnji sa „CUBE Team“-om, u prvom kvartalu tekuće godine prodato je 5.019 novih automobila, približno isto kao u posmatranom periodu prethodne godine, kada je ovaj podatak iznosio 4.997. Kada ovakve rezultate uporedimo sa prvim kvartalom 2020. godine primetan je rast prodaje u tekućoj godini od 11%. Navedeni podaci nedvosmisleno ukazuju na oporavak tržišta novih automobila od inicijalnog udara pandemije. Ipak, veoma je značajno imati u vidu i podatke iz 2019. godine, kada tržište još uvek nije bilo izmenjeno, te na osnovu takvog poređenja može dobiti realnija slika stanja. Prodaja novih vozila u prvom kvartalu tekuće godine je za svega 2% manja u odnosu na isti period 2019. godine, te možemo zaključiti da su ovakvi rezultati gotovo dostigli one iz perioda pre pandemije.

Kada je reč o gorivu, kupci novih automobila su i u prvom kvartalu ove godine najviše kupovali benzince - čak 60% prodatih novih automobila. Na drugom mestu je dizel sa 19,82%, dok su hibridna vozila treća po prodaji (15,06%).

Najprodavaniji brend novih automobila i u tekućoj godini je Škoda, a redom slede Toyota, Hyundai, Fiatt i Dacia.

Više od 75% ispitanika nikada do sada nije kupilo novi automobil. Međutim, čak 30% anketiranih u istraživanju sajta Polovni automobili planira kupovinu novog automobila u budućnosti. Kada je reč o vremenskom periodu, najveći broj njih navelo je da kupovinu novog automobila planira u narednih 5 godina (36%), zatim u narednih godinu dana (27,1%) i naredna 3 meseca (14,5%).

Ispitanici koji planiraju kupovinu novog automobila u okviru ankete otkrili su i razloge zbog kojih su se opredelili za novo, a ne polovno vozilo. Najčešće naveden razlog koji je obeležilo više od 40% ispitanika jeste da pri kupovini novog automobila nema potrebe za dodatnim ozbiljnim ulaganjima. Za nov automobil kupci se odlučuju i zbog sigurnosti u pogledu tehničku ispravnost novog automobila (39,2%), fabričke garanciju (32,9%), sigurnijeg izbora i kupovine (27,9%), lakše kasnije prodaje (21,8%), veće bezbednosti (21,8%).

Sa druge strane, istraživanjem je ispitano i zbog čega gotovo 70% kupaca ne planira kupovinu novog automobila u budućnosti, već se pre opredeljuje za polovni. Među razlozima izdvajaju se nedostatak finansijskih sredstava za kupovinu novog automobila (66,2%) i brže gubljenje na vrednosti novog vozila (35%).

Najveći broj ispitanika planira kupovinu povoljnijeg novog automobila - do 13.000 EUR (26,5%). Zatim sledi cenovni rang od 13.000 do 15.000 EUR (21,7), te cenovni rang od 15.000 do 20.000 EUR (19,8%).

 

Ostali naslovi

Koliko je civilno društvo u Srbiji uključeno u izradu javnih politika?
Srpska ekonomija
Saradnja sa civilnim društvom na izradi zakona, uz unapređenje razumevanja uloge nevladinih organizacija i efikasnije korišćenje ekspertize ovog sektora, važne su za kreiranje efikasnih mera i javnih politika. Iako dijalog sa državom postoji, većina organizacija se ne oseća dovoljno uključeno, iako bi sve želele da rade na reformama
Dostupnost radne snage i inflacija najveći izazovi za privredu u 2024.
Srpska ekonomija
Unapređenje javnih finansija, borba protiv sive ekonomije i bolji uslovi za preduzetnike i inovacije trebalo bi da budu u vrhu liste prioriteta nadležnih institucija u 2024. godini kako bi se olakšalo poslovanje u Srbiji, pokazala je anketa članova NALED-a iz privatnog, javnog i civilnog sektora
Pokrenuta digitalna platforma Budi deo plana
Srpska ekonomija
Glas građana i privrede u urbanističkom planiranju jasnije i glasnije će se čuti nakon što je i zvanično pokrenuta digitalna platforma “Budi deo plana”, preko koje će korisnici, u realnom vremenu, dobijati obaveštenja o izmenama planskih dokumenata i moći da na njih elektronskim putem podnesu eventualne prigovor
Da li znate po kojim znamenitim ličnostima ulice u Beogradu na vodi nose ime?
Srpska ekonomija
Gradeći najmodernije naselje u Srbiji na desnoj obali Save, Belgrade Waterfront nije propustio da se s puno pijeteta odnosi i prema brojnim istorijskim ličnostima koje su zadužile kako Beograd, tako i čitavu našu zemlju
Sve je OK kada je neko tu za tebe
Srpska ekonomija
Podaci pokazuju da u Srbiji čak 1/3 mladih ne zna kako može dobiti psihološku pomoć, dok gotovo 40 odsto njih kaže da bi stigma u vezi sa mentalnim zdravljem morala da se smanji kako bi se ohrabrili da zatraže neophodnu pomoć
Koje benefite zaposleni najviše cene?
Piše: Jelena Zdravkovski
Privlačenje i zadržavanje talentovanih i kvalifikovanih zaposlenih je ključni izazov za kompanije u 2023. godini kako su pokazala brojna istraživanja. Kako bi se izdvojile od konkurencije i stvorile motivisano i zadovoljno radno okruženje, kompanije sve češće nude različite benefite svojim zaposlenima
Evropska unija ulaže u očuvanje kulturnog nasleđa i tradicije u malim sredinama
Srpska ekonomija
Seosko zvono u selu Smedovac kod Negotina kao i zvonik biće rekonstruisani zahvaljujući sredstvima Evropske unije iz projekta „EU za turizam i kulturno nasleđe“
Stabilnost, sigurnost i inovacije kao zajednički interes svih tržišnih učesnika
Srpska ekonomija
Tokom prethodnih 11 godina Srbija je prešla put od zemlje koju je odlikovala monetarna i finansijska nestabilnost i neizvesnost, do zemlje koja ima inflaciju uporedivu sa ostalim zemljama, stabilnu valutu...
Plaćena praksa za studente – važna stepenica na početku karijere
Srpska ekonomija
Prazno polje u CV-ju u delu radnog iskustva uobičajeni je problem s kojim se mladi susreću kada pred kraj studija ili sa „svežom“ diplomom u ruci krenu u potragu za prvim zaposlenjem
Obnova tradicionalnih kuća i pivnica u Negotinskoj Krajini
Srpska ekonomija
U negotinskim selima Rajcu, Rogljevu i Smedovcu, kao i u istoimenim vinarskim pivnicama u jeku je obnova jednog broja privatnih kuća i vinarskih zdanja koje kroz projekat "EU za kulturno nasleđe i turizam“ finansira Evropska unija, a sprovodi nemački GIZ